Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:23:53 GMT

اسکله رورو ریلی بندر امیراباد به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۲۲۸۷

اسکله رورو ریلی بندر امیراباد به بهره برداری می رسد

بهشهر - مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: اسکله رورو ریلی این بندر که سالها بلاتکلیف مانده بود، بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدمتگزار بعدازظهر سه شنبه به‌منظور تبیین دستاوردهای منطقه ویژه امیرآباد و اثراتی که بندر در منطقه و کشور دارد، در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: اسکله رورو ریلی از سال ۸۵ تا یک سال پیش بلاتکلیف بود که با استفاده از ۵۰ میلیون اعتبار از منابع داخلی سازمان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد درعین‌حال در این اسکله کشتی‌های دارای واگن همزمان کار بارگیری وتخلیه را با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تن انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمتگزار با بیان اینکه اسکله رورو ریلی از مزایای بندر ویژه امیرآباد است که هیچ بندری این ظرفیت را ندارد و بندر امیرآباد در سال ۱۳۷۵ فعالیت تجاری خود را رسماً آغاز کرد ضمن اینکه بندر جوانی است و تیمی که در این بندر مشغول به کار هستند هم جوان هستند.

وی افزود: در سال ۷۶ و یک سال پس از آغاز فعالیت بندر، بندر امیرآباد به بندر ویژه ارتقا پیدا کرد ضمن اینکه بندر ویژه امیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال کشور با بیش از هزار و ۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی است که هیچ بندری چنین پشتوانه‌ای ندارد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، بابیان اینکه فاز یک اسکله بندر در سال ۱۳۸۱ به طول یک هزار و ۵۱۸ متر به ظرفیت اسمی ۴ و نیم میلیون تن به بهره‌برداری رسید، گفت: در همان مقطع بندر به راه‌آهن سراسری متصل شد درعین‌حال ۱۶ کیلومتر راه‌آهن داریم که در داخل بندر هم کشیده شده است.

خدمتگزار گفت: با توجه به موقعیتی که بندر به‌عنوان مرکز غلات دارد و با دارا بودن ارزش‌افزوده و وجود کارخانه‌های تولیدی در بین ۷ بندر اصلی کشور جزو بندرهای نسل سوم هستیم و در بندر ویژه امیرآباد تولیدات آهن‌آلات، چوب و کارخانه گچ داریم که باعث ارزش‌افزوده و توسعه صادرات می‌شود ضمن اینکه این بندر دارای اسکله روروی ریلی است.

وی درباره فعالیت‌های سه سال اخیر بندر ویژه امیرآباد در بخش‌های دریایی، بندری و فنی و مهندس و بخش سرمایه‌گذاری اظهار کرد: فعالیت‌های بندر در بخش دریایی به دو بخش حاکمیتی و غیر حاکمیتی تقسیم‌شده ضمن اینکه همه فعالیت‌های غیر حاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کردیم درحالی‌که بخش حاکمیتی که شامل آموزش و استراتژیک است بندر بر عهده دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام اینکه در اجرای کنوانسیون در بخش حاکمیتی دو مسئولیت داریم، افزود: برای تردد ایمن کشتی‌ها و جلوگیری از آلودگی دریا حاصل از شناورها به‌عنوان عضو فعال کنوانسیون در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده‌ایم.

خدمتگزار افزود: در بندر امیرآباد بازرسی و کنترل کشتی‌ها توسط کارشناسان بنادر صورت می‌گیرد برای این منظور مرکز تعمیر و نگهداری از کشتی‌ها داریم تا بندری سالم و بدون حادثه داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه بندر امیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین امداد دریایی است که در اولین فرصت از طریق شماره تلفن ۱۵ ۵۰۲۳ آماده پاسخگویی است لذا در راستای کنواسیون در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات برای پاک‌سازی دریای خزر از آلودگی‌ها خریداری و هزینه می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد درباره فعالیت‌های بندر در بخش بندری، گفت: در این حوزه هم تمام فعالیت‌های شامل؛ باربری و فرآیند و رود و خروج کالا به بخش خصوصی واگذارشده است.

خدمتگزار بابیان اینکه بحث ارتقا ایمنی حائز اهمیت است گفت: استانداردها در بحث ایمنی باید رعایت شده بر این اساس در مدت سه سال بیش از ۹۰ میلیون تومان تجهیزات برای و رود و خروج کالا در بندر خریداری‌شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد