Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سازمان اوقاف به تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: امروز دسترسی مطلوب و آسان به محصولات عفاف و حجاب برای خانواده‌ها تبدیل به یک دغدغه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام شوزب شیری درباره برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از 17 تیر ماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجزا کردن ورودی خواهران و برادران در بقاع متبرکه، اجرای برنامه‌های ویژه برای تبیین ضرورت حفظ عفاف و حجاب و احکام آن، برگزاری سخنرانی به مناسبتهای مختلف در رابطه با لزوم رعایت حجاب و پوشش اسلامی و تبلیغ حجاب از طریق برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های حجاب و عفاف در بقاع متبرکه و بیان نکاتی در رابطه با حجاب و فلسفه آن و آفتهای بدحجابی با استفاده از روحانیون متخصص از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور ترویج عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سازمان اوقاف با اشاره به برنامه‌های هفته ترویج عفاف و حجاب در این سازمان گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ حجاب و عفاف هرچه مطلوب‌‌تر در بقاع متبرکه و امامزادگان ترویج شود.

حجت‌الاسلام شیری هدف از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بقاع متبرکه را انجام اصل محوری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و رفع ظواهر بدحجابی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: احیاء و ترویج فرهنگ ارزشمند عفاف و حجاب در سالهای اخیر در بقاع متبرکه و امامزادگان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی افزود: در قرآن کریم هفت مرتبه واژه حجاب به کار برده شده و این نشان‌دهنده این است که باید تلاش کنیم فرهنگ صحیح حجاب و عفاف در میان بانوان بیشتر ترویج داده شود.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی سازمان اوقاف تاکید کرد: بد‌حجابی مانند آتش است که وقتی در جامعه گسترش پیدا کند، همه را در برمی‌گیرد و این بسیار خطرناک خواهد بود.

حجت‌الاسلام شیری گفت: توسعه فساد و فحشا، منکرات و طلاق از آفات اصلی بی‌حجابی در جامعه محسوب شده و باید دقت کنیم که از این مهم غافل نشویم؛ متأسفانه امروز عده‌ای در جامعه می‌خواهند که ارزشهای اسلامی را با ترویج بی‌حجابی و اشاعه فساد کمرنگ کنند که این مهم نیازمند هوشیاری است؛در حوزه حجاب و عفاف باید کار دائمی باشد چه در بخش برادران و چه در بخش خواهران و با توجه به فضای موجود در اماکن متبرکه و امامزادگان می‌توانیم به صورت مستمر کارگاه‌های مشاوره، احکام و خانواده برگزار کنیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از وظایف فرهنگی همه است چرا که همگانی کردن حجاب و عفاف در سطح جامعه به صورت عام مورد تاکید دین مبین اسلام است؛ بر این اساس سازمان اوقاف در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وظیفه دارد با برگزاری مشاوره‌های دینی در حوزه عفاف و حجاب و خانواده در بقاع متبرکه و اماکن دینی در این زمینه اقدام کند.

دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه سبب استحکام بنیان خانواده‌ها می‌شود؛ فردی که در حفظ عفاف و حجاب خود سهل‌انگاری کند،قطعاً در عمل به سایر دستورات دین اسلام هم اعتنایی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام شیری یادآور شد: امروز دسترسی مطلوب و آسان به محصولات عفاف و حجاب برای خانواده‌ها تبدیل به یک دغدغه شده است بنابراین ارائه محصولات با کیفیت، متنوع و با قیمت مناسب باید در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای بانوان باشد و می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های فروش با تحفیفات مناسب و مطلوب در امامزادگان و بقاع متبرکه برای این منظور اقدام کرد.

انتهای پیام/

R1428/Psaadati/S2,18,25,26/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: همین الان هم دولت یا قوه قضاییه می توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899743

دیگر خبرها

  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟