Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:52:39 GMT

400 هزار دام در نی ریز واکسیناسیون می شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۲۵۱۴

400 هزار دام در نی ریز واکسیناسیون می شوند

مسوول شبکه دامپزشکی نی‌ریز از واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله شهرستان نی ریز خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ حمید‌رضا ممتازیان مسوول شبکه دامپزشکی نی‌ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله شهرستان نی ریز انجام می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید‌رضا ممتازیان افزود: واکسیناسیون تب برفکی جمعیت گاو و گوساله در واحدهای صنعتی، روستایی و عشایری شهرستان از دهه سوم تیرماه همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته صورت می پذیرد.

مسوول شبکه دامپزشکی نی‌ریز ادامه داد: تعداد دام های شهرستان حدود 350 الی 400 هزار راس می باشد که در ماههای قبل از کوچ عشایر واکسیناسیون می شوند.

وی خاطر نشان شد: تعداد دام های سنگین شهرستان نیز حدود 1000 راس میباشد که در سال در سه مرحله الی چهار مرحله واکسیناسیون می شوند.

ممتازیان در خصوص سلامت دام در نی ریز تصریح کرد: مورد خاص در شهرستان نداشته ایم و وضعیت دام شهرستان خوب بوده و مورد شایع و خاصی نداریم .

وی اظهار داشت: علاوه بر واکسن تب برفکی واکسن پروسلوز هم در طرح واکسیناسیون انجام می پذیرد.

مسوول شبکه دامپزشکی نی‌ریز عنوان داشت: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی از بیماریهای مسری و ویروسی دامهاست و در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به دامداران و صنعت دامپروری کشور وارد می‌سازد وی از مالکان گاوداریها ، دامداریها، چوبداران و دارندگان خودروهای حمل دام خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دامها در طول اجرای این طرح، از خرید، فروش، نقل و انتقال دام و همچنین تردد افراد و ماشین‌آلات بین واحدهای دامداری خودداری کرده و به منظور اجرای موفق این طرح و کمک به بهداشت دام و سلامت جامعه، با تیمهای واکسیناسیون همکاری نمایند.


وی در پایان گفت: در ضمن دامداران می‌توانند مشکلات، انتقادات و شکایتهای خود را در طول اجرای این طرح با شماره تلفن ٠٧١٥٣٨٣٨٥٢٠ شبکه دامپزشکی شهرستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله