Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:36:59 GMT

گرایش صاحبان مشاغل به زنان به دلیل کم هزینه بودن!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۲۷۱۰

گرایش صاحبان مشاغل به زنان به دلیل کم هزینه بودن!

در بسیاری از آگهی های شغل یابی دیده می شود که صاحبان مشاغل به دنبال کارمند و یا کارگر زن هستند این در حالیست که آمار بالای بیکاری مردان که وظیفه نان آوری را به عهده دارند، باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازپاسرو؛ در پی افزایش آمار بیکاری و تعطیلی تعدادی از کارخانجات و تولیدی های داخلی، تب شغل یابی در میان جوانان به خصوص آنانکه تازه تشکیل خانواده داده اند بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نیازمندی های روزنامه ها و کانال های تلگرامی زیادی به امر شغل یابی اختصاص داده شده اند، شغل هایی که تقریبا می توان گفت سقف حقوق و مزایای پیشنهادی آنان حقوق اداره کار به همراه بیمه است که در این شرایط وانفسای بیکاری برای بسیاری این حقوق و مزایا عالی است!!

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نرخ بیکاری گلستان در سال گذشته 13.8درصد بوده است، این رقم با احتساب شغل هایی مانند کشاورزی های نیمه وقت و یا کارگری های گاه و بیگاه بدست آمده است.

در ابتدای دولت یازدهم بود که استانداری گلستان تصمیم گرفته بود مشاغل الکترونیکی راه بیاندازد و در همایش ها و جلسات مختلف می شنیدیم که استاندار از وجود 5هزار مهندس بیکار در استان متعجب است!

صاحبان مشاغل به تب گرفتند جویندگان شغل به مرگ راضی شدند!

با تمام این اوصاف وضع فعلی اشتغال در استان (اگر تعطیلی کارخانه نورد مینودشت را هم ضمیمه کنیم) رضایت بخش نیست، بماند که اشتغال های موجود نیز کفاف زندگی معمولی و ساده بسیاری را نمی دهد تا جایی که همانطور که گفته شد حقوق اداره کار برای خیلی ها حقوق قابل قبولی است.

در این شرایط جالب است که اگر نگاهی به آگهی های شغل یابی و یا کانال هایی که این کار را انجام می دهند بیاندازید می بینید که به ندرت گره از کار مردان نان آور استان باز می کنند! در اکثر این آگهی ها کارمند خانم طلب می کنند!

این معضل در آگهی های کاریابی مبین چند نکته می تواند باشد اول اینکه از آنجاییکه زنان نان آور نیستند مجبور هستند با مبالغ کمتر از مردان کار کنند که خود این موضوع بیانگر اوضاع بد اقتصادی در استان است چرا که از آن طرف قضیه اگر نگاه کنیم زنان در شرایطی حاضر به کار با حقوق پایین در یک شغل سطح چندمی می شوند که نیازمندی مالی داشته باشند.

دلایل بالا رفتن سن ازدواج

حجت الاسلام علی رنجبر، روحانی مبلغ گلستانی در این باره می گوید: یکی از اصلی ترین و بدترین اثرات حضور دختران درمشاغل کاهش موقعیتهای شغلی مردان و پسران بوده که به تاخیر در ازدواج و بروز مشکلات اجتماعی دامن زده است.

وی افزود: از طرفی دختران و خانواده ها برای ایجاد فضای رفاهی بیشتر و کسب درآمد بالاتر و ارتقای سطح اقتصادی خانوار در کسب مشاغل برای دختران تلاش بیشتری میکنند غافل از اینکه با شاغل شدن هر دختر در شرکتها وادارات یک فرصت شغلی از یک پسر در شرف ازدواج گرفته میشود و درواقع گزینه های ازدواج خانمها ودختران کاهش پیدا میکند.

افزایش سن ازدواج و شغل بانوان سازنده یک چرخه غلط فرهنگی است

حجت الاسلام رنجبر همچنین تصریح می کند: اینطور بنظر میرسد که دختران ناموفق در امر ازدواج خیلی زیاد شدند و از طرفی سن ازدواج نوعی بهم ریختگی شدید پیدا کرده است.از طرفی بسیاری از خانواده ها از ترس مجرد ماندن دخترانشان آنها رو در سن پایین مثلا دبیرستان به اولین خواستگار میدهند وهمین موضوع باعث بالارفتن آمار طلاق شده است.

این مبلغ مذهبی تأکید می کند: افزایش سن ازدواج و مبادرت دختران به شغل جامعه را در یک چرخه غلط فرهنگی می اندازد که متاسفانه از جامعه ی سرمایه داری غرب به ما رسیده است.

گرایش صاحبان مشاغل به زنان به دلیل کم هزینه بودن!

وی می افزاید: باید درنظر داشت که زنهای شاغل بسیار سودآورتر و کم هزینه تر از مردها هستند، از طرفی متاسفانه در خلال همین فرهنگ غلط مشکلات ومعضلاتی همچون ناامنی جنسی دختران شاغل هم افزایش پیدا میکند چرا که با کمبود شغل ودرآمد مواجه هستیم و هر فردی که موفق به کسب شغلی در ادارات و موسسات میشود برای حفظ این منبع درآمد مجبور به نادیده گرفتن بسیاری از حریم شکنیها و بی عدالتیها خواهد شد و این مساله در بی پروا کردن افراد بیمار و مشکل دار از لحاظ شخصیتی و جنسی نقش بالایی دارد.

واگذاری شغل به مردها ضامن امنیت اخلاقی و اجتماعی است

حجت الاسلام رنجبر بیان می کند: بطور کلی بنظر بنده باید شغل وکسب درآمد به مردها بیشتر واگذار شود تا هم امنیت اخلاقی جامعه تامین شده و هم امنیت اجتماعی حفظ شود، چرا که پسران شاغل ودارای درآمد قطعا زودتر به امر ازدواج خواهند پرداخت اما دختران شاغل ما که نمیتوانند با وجود هر درآمدی که داشته باشند برای ازدواج پیش قدم بشوند، هر چند اگر ازدواجی هم صورت بگیرد کمتر به امر تربیت در خانه و امنیت خانواده پرداخته خواهد شد.

به نظر می رسد بهترین راهکار برای برون رفت از این معضل علاوه بر تدابیر شغلی دولت برای مردان و پسران، حمایت بیشتر از زنان و دختران «آسیب دیده» شغلی است چه بسا محدود کدن استخدام بانوان در هر شغلی به خصوص «شغل های رده پایین» بیش از هر چیز احترام به شأنیت زن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902936

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی