Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز از همکاری این منطقه با شرکت‌های فناورانه اتریشی در زمینه‌های نفت و گاز و قطعه سازی خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی جهانگیری در نشستی با خبرنگاران افزود: توانمندسازی فنی، آشنایی با بازار فروش جدید و توسعه استراتژیک کسب و کار و نوسازی تکنولوژی‌های تولید موجود داخلی در بخشهای نفت و قطعه سازی خودرو از هدفهای این همکاری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سفر هیئت علمی و فناوری اتریش در مرداد امسال به تبریز در این راستا گفت: شبکه قطعه‌سازی تبریز یکی از بخش‌هایی است که در این سفر مورد بحث و تبادل نظر با هیئت فناوری اتریشی قرار می‌گیرد و مقرر شده است بعد از مراحل تخصصی در این رابطه تفاهم‌نامه همکاری فناورانه منعقد شود.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: توسعه فعالیت‌های خوشه صنعتی نفت و گاز نیز در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم با ارتباط دادن این خوشه با شبکه قطعه‌سازی به توسعه فعالیت‌های هر دو بخش کمک کنیم.
وی هم افزایی بین واحدهای مختلف علمی و صنعتی را از اصلی‌ترین اقدامات منطقه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز بیان کرد و گفت: باید با ایجاد فن بازار و ارتباط نزدیکتر هر چه بیشتر بین متخصصان و صنعتگران زمینه رشد اقتصاد دانش بنیان در استان را فراهم کنیم.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز برگزاری ۱۱ تور سرمایه گذاری خارجی، ۸ کارگاه آشنایی رودر رو بین صنعتگران و اساتید دانشگاهی و متخصصان فناوری و نشست‌های رسوخ فناوری، شبکه‌های ارتباطی و نمایشگاه‌های ایده هاو فنی آوری‌های نو را از جمله اقدامات انجام یافته برای ارتباط هرچه بیشتر بین متولیان علم، صنعت و بازار در استان برشمرد.
جهانگیری مردمی، عدالت محور، درون‌زا، برون‌زا و دانش بنیان بودن را مولفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:دانش بنیان بودن شرط اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد دانش بنیان نباشد نمی‌توان به دیگر مولفه‌ها دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: محصولی در بازارهای جهانی توان رقابت را دارد که دانش‌بنیان باشد و از فناوری نوین و کارآمد برخوردار باشد.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز همچنین با اشاره به ارائه ۱۷۰۰ ایده تراز بالا و ۲۲ طرح و ایده نو بین المللی در چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی، از برگزاری پنجمین دوره این رویداد در آبان ماه خبر داد.
رسولی معاون علمی و فناوری منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز تشکیل کامل یک نوآوری را منوط به داشتن اکوسیستم فناورانه دانست و گفت: ۱۴ شبکه فناوری در شاخه‌های فناوری زیستی، نانو، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم شناختی، الکترونیک، ارتباطات و فناوری، آب‌وخاک؛ نساجی و پوشاک، گیاهان دارویی و طب سنتی، شبکه غذایی، بهداشتی و دارویی در منطقه علم و رشیدی ربع رشیدی تبریز ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، دو متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

شریفی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کد خبر 6094834

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت