Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سه تن از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور انتخاب شدند و کلیات سند مراودات علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی کشور هم تصویب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تایید سه عضو جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و نیز تایید دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده بود، کلیات سند مراودات علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی کشور را نیز تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه شنبه به ریاست آقای روحانی رییس جمهور تشکیل شد، اعضای شورا طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آن سه تن از 5 عضو هیات امنای این دانشگاه باید با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند، آقایان دکتر فریدون عزیزی، دکتر فرهاد رهبر و دکتر مهدی طهرانچی را به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کردند.
هر سه عضو جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از نظر مرتبه علمی، استاد تمام و سابقه ریاست بر دانشگاه های مهم و بزرگ کشور را در کارنامه خود دارند. این انتخاب با هدف و پیام توجه بیشتر به کیفی سازی تخصصی، ارتقای علمی و تقویت جهت گیری های فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تقدیر از زحمات آقای شاهمرادی دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور که از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است، دکتر موالی زاده را که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده بود، به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور تایید کردند.
دستور دیگر این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسیدگی و بررسی سند پیشنهادی مراودات علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی کشور بود. نظر به تحولات گوناگون علمی و فناوری، بخصوص در دهه های اخیر در حوزه علم و فناوری در کشورمان و گسترش مراودات بین المللی، نیاز به سندی برای انسجام بخشی، هماهنگ سازی و هم افزایی در فعالیتها و در عین حال صیانت از داشته ها و سرمایه های علمی کشور اعم از نیروی انسانی و بخشهای مختلف تحقیقاتی و پژوهشی احساس می شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی حسب دستور مقام معظم رهبری، سند جامعی را تدوین و در این جلسه کلیات آن را تصویب کرد تا هم مراودات علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی کشور به نحو مناسبی جریان داشته باشد و هم از سرمایه های انسانی، علمی و فناورانه وامکانات تحقیقاتی و جریانهای علمی و تخصصی کشورمان صیانت شود.
کلیات این سند، با چارچوب مذکور در این جلسه به تصویب رسید و جزییات آن نیز در جلسات آینده تصویب خواهد شد. سند نهایی، مبنای مراودات مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی بین المللی کشور قرار خواهد گرفت، تا هم این مراودات را تسهیل کند و هم هر جا که لازم است، از داشته های علمی و پژوهشی کشورمان صیانت کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روح الله دهقانی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه مأموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمائید.

کد خبر 6096937 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود