Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛ در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره حجاب و عفاف دو مقوله اسلامی و قرآنی است، گفت: در آیات قرآن کریم مستقیما در مورد پوشش کامل و حجاب، به‌عنوان پوشش برتر تاکید شده است.

وی افزود: در مبحث کلی عفاف و حجاب سه بخش قابل ملاحضه وجود دارد که هر زمان بیشتر به آن‌ها بپردازیم وظیفه‌مندی خود را بهتر انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع عفاف در جامعه یک بخش مهم است، یعنی پاکدامنی؛ اصل پاکدامنی و معیار عفاف همچنان پویایی دارد و در ذات افراد زنده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: علیرغم اینکه عده‌ای به اشکال و شمایل مختلف حجاب را در ظاهر رعایت نکنند یا در افکار عمومی تلقی مثبتی برای آن وجود نداشته باشد ولی واقعیت این است که فطرتا تمایل افراد به پاکی و پاکدامنی بسیار بوده و حتی کسانی که دچار مشکلات اخلاقی هستند در مواجه با آن‌ها به اصل پاکی و پاکدامنی و عفت گرایش ذاتی دارند.

حجت‌الاسلام قربانپور بر رعایت مظاهر عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: مظاهر عفاف و حجاب یعنی رعایت پوشش همانگونه که فرهنگ دینی به آن توصیه کرده است باید در جامعه اسلامی رعایت شود. واجبات دینی و رکنی از مظاهر اسلامی و حکمی مسلم است که شُبهه در آن وجود ندارد و اگر کسی در این رابطه دچار ابهام است یا تلاش می‌کند که در عمل این مهم را از وادی باور اجتماعی خارج کند به طور قطع دچار اشتباه مبنایی است و به طور باید بازگردد و توجه بیشتری به آیات و روایات بنگرد.

وی افزود: پوشش در نظام اسلامی و دینی یک اصل واجب است، به‌قدری که متاسفانه دست‌هایی از خارج و حتی داخل تلاش می‌کنند تا علاوه بر ارائه مدل‌های مختلف بی‌حجابی و بدحجابی در اصل حجاب هم شبهه ایجاد کنند. این افراد باید به سیره و سنت اهل بیت(ع) مراجعه کنند و با مبانی فقهی خود را تطبیق دهند، انکار این قصه غیرقابل قبول است و متاسفانه برخی در جامعه اسلامی به این سمت روی آورده‌اند ولی یقین بدانند که آثار شوم این رفتارها به خود آنان بازمی‌گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برخی به دنبال ساختارشکنی و هنجارشکنی در جامعه هستند و این امر را در پوشش، رفتار و اخلاقشان نشان می‌دهند و قصد دارند تا فضا را آلوده سازند ولی باید به این موضوع آگاه شوند که اثرات سوء این کار به خود او بازمی‌گردد چراکه خودشان در وهله نخست در معرض تیر دید سوء قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام قربانپور ادامه داد: کسانی که به دنبال ساختارشکنی هستند ممکن از فضاهای که به وجود میاید چه در عرصه سیاسی و اجتماعی استفاده کنند و مشکلاتی را در جامعه به وجود بیاورند، در مجموع ما نیز اظهار نگرانی می‌کنیم و به ویژه به کسانی که فضای عمومی را با سخنرانی‌ها و حرکات و ... تخریب کرده و زمینه را فراهم می کنند تا مظاهر بی حجابی یا بدحجابی افزایش پیدا کند تاکید می کنیم که آثار سوء این حرکات آثار اجتماعی را به دنبال دارد و بی‌شک نزد پروردگار خود پاسخگو باید باشند.

وی افزود: فضا باید به گونه ای باشد که فضا برای سوء استفاده کنندگان به وجود نیاید همچنین نباید ساختارهای مقابله‌ای به گونه‌ای باشد که در شرایط عمومی دچار شرایط سخت‌گیرانه یا به تعبیری خشن و برخوردهای غیرمعوقل در جامعه باشیم، با روش‌های دلسوزانه و حکیمانه و نیز با ضوابط اجرایی کشور، قانون مدون نظام و مدیران در مرحله اجرا باید دست به دست هم دهند که نعمت عفاف و حجاب در جامعه از دست نرود اگر شکر این نعمت نظام اسلامی را نداشته باشیم و برخورد ناپسند با آن داشته باشیم، بدانیم که با حرکت غیراخلاقی و با ایجاد پوشش‌ها و حرکات خاصی که برای مقابله با اساس حاکمیت دینی به وجود می‌آوریم اولین قربانی خودمان هستیم. اولین قربانی حرکت ناروای اجتماعی جامعه اسلامی جوانان ما هستند که دچار خسارت می‌شوند که به سادگی هم این خسارت جبران نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: دنیا در شرایطی قرار گرفته که مجموعه کسانی که در خارج و داخل کشور برای مقابله با فرهنگ مذهبی فعالیت می‌کنند، شب و روز نمی‌شناسند.

وی افزود: خیلی‌ها از فضاهای موجود استفاده می کنند و با تولید انواع لباس‌ها در این فضا، سود و بهره اقتصادی می‌برند و موقعیت و شرایط ویژه برای خیلی از افراد سودجو نیز فراهم می‌شود تا به آمال و آرزوهای اخلاقی دست پیدا کنند از سوی دیگر لباس‌ها و مدل‌های مورد پذیرش اسلام و قوی‌تر باید در جامعه شکل بگیرد و تولیدات مناسب در دسترس قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در جلسه شورای فرهنگی با محور هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در این واحد دانشگاهی اظهار کرد:  پرداختن به مقوله حجاب و عفاف از مهم‌ترین ارکان در سعادت و تعالی یک جامعه به شمار می‌آید و برای ساختن جامعه‌ای متعالی رعایت شئونات اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در آن جامعه از اهم وظایف افراد آن جامعه است که باید همگان این اصل مهم را در سرلوحه امورات زندگی فردی و اجتماعی خویش قرار دهند.

دانشگاه سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم

امام جمعه میاندوآب نیز دانشگاه را به‌عنوان سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم و فرهنگ تحریف شده غرب برشمرد و گفت: تدوین و ارائه برنامه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدون دارد و مشارکت مردمی در این حوزه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده افزود: برای نظم دهی به اصول و قواعد فرهنگی در ترویج فرهنگ اسلامی و برخورد با بی‌حجابی و رفتار‌های ضد ارزشی استفاده از ظرفیت‌های مساجد، نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها و نیز برگزاری همایش‌های فرهنگی بسیار مهم و باید در سرلوحه برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌ها قرار گیرد.

سرمست چوپان‌نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی میاندوآب نیز با استقبال از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب که برای نخستین‌بار این مهم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد،‌ تأسیس این مرکز را گامی مهم در همکاری با این نهاد ارزشمند و یادگار بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و کمک به قشر کم‌درآمد و بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل در خانه علم مردمی را از اهم واجبات و یک تکلیف مهم الهی و انسانی برشمرد.

به گزارش آنا؛ همکاری و هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در دانشگاه، برگزاری همایش برای بزرگداشت سالروز شهادت آیت اله مطهری و تجلیل از استادان دانشگاه، برگزاری اردوی علمی، فرهنگی و کوهنوردی برای استادان، کارکنان و دانشجویان واحد، اعطای تخفیف شهریه و تشویق از دانشجویانی که حجاب و عفاف را در دانشگاه رعایت می‌کنند، برگزاری منظم نماز جماعت در واحد، برگزاری مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان با محور غزه و جبهه مقاومت، برگزاری کارگاه مشاوره فرهنگی ویژه خانواده دانشگاهیان از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است