Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، حمید جمال‌الدینی در نشست خبری که در مورد اقدامات هلال‌احمر برگزار شد، به آمار حوزه امداد و نجات اشاره کرد و گفت: در مقایسه آمارهای سه ماهه ابتدای سال با زمان مشابه در سال گذشته، ما با افزایش دو درصدی مأموریت‌های امداد و نجات از نظر تعداد عملیات و افزایش یک درصدی انتقال مصدومان مواجه بودیم و در مأموریت‌های ترافیکی نیز آمارها افزایش دو درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه عملیات‌های نجات نیز با افزایش 16 درصدی مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در کنار این آمار شاهد کاهش 20 درصدی آمار فوت‌های ناشی از انتقال به مراکز درمانی بوده‌ایم در حالیکه سال گذشته در این زمینه 21 نفر فوت کرده بودند و این تعداد در سال جدید به 15 نفر کاهش پیدا کرد. بخشی از دلیل این موضوع نیز مربوط به دوره‌های آموزش و بازآموزی بود که توسط سازمان امداد و نجات و معاونت آموزشی برای تمام امدادگران برگزار شد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در ادامه بیان کرد: 2000 امدادگر دوره دیده‌اند و 1500 نفر از آنها با کمک متخصصان طب اورژانس و فوریت‌های پزشکی دوره بازآموزی پیش‌بیمارستانی را هم طی کرده‌اند و در حال حاضر در هر پایگاه حداقل یک نفر این دوره‌ها را گذرانده‌اند.

جمال‌الدینی با اشاره به افزایش سفرها در تابستان، گفت: با توجه به اینکه پیک دوم مصدومان ناشی از حوادث در تابستان و بخصوص در شهریور رخ می‌دهد از مردم خواهش می‌کنیم که بیشتر مراقبت کنند.

وی با اشاره به آمار طرح تابستانه، افزود: این طرح که از ابتدای تیرماه شروع شده تا پایان شهریور ادامه دارد و تاکنون با افزایش 22 درصدی ماموریت امداد و نجات و همین‌طور افزایش 44 درصدی نجات فنی مواجه بوده‌ایم. معنی افزایش آمار نجات فنی این است که شدت حادثه افزایش پیدا کرده است و این رشد 44 درصدی نشان می‌دهد که مردم باید مراقبت بیشتری انجام بدهند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: تا امروز 2674 مورد عملیات طرح تابستانه صورت گرفته است که بخش عمده‌ای از این ماموریت‌ها در استان مازندران و اصفهان بوده است و پس از آن استان‌های هرمزگان، فارس، آذربایجان شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جمال‌الدینی با اشاره به عملیات ساحلی، گفت: آمارها نشان می‌دهد که مصدومان این عملیات در سال جاری 48 درصد در خارج از ناحیه سالم‌سازی بود و 52 درصد از عملیات ساحلی هلال‌احمر در محدوده طرح سالم‌سازی بود. این در حالی است که در سال‌های گذشته عملیات خارج از محدوده طرح سالم‌سازی بیشتر بود. این مساله نشان می‌دهد که مراقبت خود مردم و آموزش آنها منجر به حضور در محدوده طرح بوده است و همین‌طور نشانگر افزایش محدوده طرح سالم‌سازی است. تاکنون 75 نفر توسط نیروهای جمعیت به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و بیش از 2000 نفر نیز در محل حادثه از خدمات سرپایی استفاده کرده‌اند و درمان شده‌اند.

وی با اشاره به هزینه هلال‌احمر در بخش لجستیکی، گفت: نزدیک به 50 میلیارد تومان از سوی جمعیت در طول چند ماه اخیر برای تکمیل زنجیره لجستیکی در عملیات امداد و نجات هزینه شده است که 20 درصد از این مبلغ مربوط به خرید اقلام 22گانه امدادی برای تکمیل انبارهای امداد و نجات بود. باقی مبلغ مربوط به خرید خودروهای نجات است که امیدواریم بتوانیم 75 دستگاه خودروی نجات را تا مهر ماه به استان‌ها تحویل بدهیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: بخشی از این خودروها و تجهیزات مربوط به عملیات‌های سیلاب و بخشی دیگر مربوط به تیم‌های واکنش سریع و بخشی هم مربوط به تامین خودروهای عملیات امداد و نجات است.

جمال‌الدینی در ادامه به تشریح منابع تامین بودجه جمعیت و همچنین موارد هزینه آن پرداخت و گفت: بودجه هلال‌احمر در چند بخش تقسیم شده است. بخشی از اعتبارات که نزدیک به 1280 میلیارد تومان است در سرفصل اختصاصی قرار می‌گیرد که عمدتا موارد تامین آن مربوط به 42 درصد حق‌ ثبت اسناد رسمی و یک درصد مربوط به عوارض گمرکی است که سال گذشته عوارض گمرکی نیم درصد بود و امسال افزایش پیدا کرد. سرفصل دیگر تامین بودجه سرفصل عمومی است که بر اساس آن، دولت متناسب با درآمد حاصل از نفت و مالیات آن را پرداخت می‌کند و اعتبار هلال‌احمر در این سرفصل 100 میلیارد تومان است. یک سرفصل متفرقه هم وجود دارد که عمده‌ترین منبع تامین آن ماده 1012 قانون مدیریت بحران است که مبلغ آن نزدیک به 504 میلیارد تومان می‌شود. البته منابعی مانند یک درصد ناشی از فروش بلیت هواپیما هم وجود دارد که نزدیک به 18 میلیارد تومان است.

وی با تشریح سرفصل اختصاصی، گفت: این سرفصل به صورت درآمد هزینه است که از طریق خزانه‌داری کشور تقسیم می‌شود و به تناسب قدرالسهم به دستگاه‌ها پرداخت می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر افزود: اعتبارات عمومی هم به صورت یک دوازدهم پرداخت می‌شود و این یعنی که حدود 9 تا 10 میلیارد در ماه به هلال‌احمر اختصاص داده می‌شود.

جمال‌الدینی بیان کرد: از آنجایی که سرفصل اختصاصی به صورت درآمد هزینه است، درآمدهای هلال ناشی از این منبع تحت تاثیر وضعیت آنها قرار می‌گیرد یعنی اگر وضعیت املاک و خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد درآمد هلال‌احمر از این موضوع نیز تاثیر می‌گیرد. بنابراین بخش درآمدی مورد نظر ما مربوط به سرفصل متفرقه و ماده 1012 است که به نوعی وابسته به درآمد دولت است و چون از این طریق اختصاص پیدا می‌کند صرف حوادث می‌شود که مبلغ این درآمد 504 تا 508 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: برخی از این اعتبارات مربوط به حقوق اعضای جمعیت، ایاب و ذهاب و امدادگران است و ما حدودا ماهی 30 میلیارد تومان حداقل اعتباری است که برای این مساله نیاز داریم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر نزدیک به 50 هزار نفر عضو که شامل 25 هزار امدادگر داوطلب مستقر در پایگاه‌ها و 25 هزار عضو جوانان است و همچنین تعداد پرسنل جمعیت نزدیک به 8700 نفر است، این در حالی است که دایره خدمت مجموعه هلال‌احمر پنج برابر عدد پرسنلی آن است. با این حال تلاش مجموعه توجه به سرفصل‌های مربوط به وظایفش است.

جمال‌الدینی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته مبلغی برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفتیم که در فاز اول پروژه‌های بالای 80 درصد تکمیل شدند. البته ممکن است در بعضی از استان‌ها تعدادی از این نوع پروژه‌ها وجود داشته باشد که هنوز تکمیل نشده‌اند اما این موضوع به دریافت اعتبار از سوی استان بر می‌گردد و منابع مورد نیاز تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به کیفیت تجهیزات مورد استفاده جمعیت، افزود: در حوزه تجهیزات متناسب با امکانات و استاندارد حرکت می‌کنیم. به عنوان مثال اگر خودروی نجاتی را تامین کنیم این خودرو یک عمر عملیاتی مشخص دارد و هر چه ماموریت‌ها افزایش پیدا کند عمر عملیاتی کاهش پیدا می‌کند از همین رو سالانه نزدیک به 20 درصد از سرفصل بودجه را برای تجهیزات در نظر می‌گیریم ولی عدد و نوع خرید ما ثابت نیست، ممکن است یک سال اولویت با خودروها باشد و سال دیگر تامین اقلام نجات. اما موضوعی که وجود دارد این است که به تامین نیاز تمام بخش‌ها توجه می‌شود و امسال هم به دنبال این هستیم که مجوز خرید 175 دستگاه خودروی تویوتا را دریافت کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حج امسال و برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، گفت:شرایط ارائه خدمت در دو بیمارستان مکه و مدینه و همچنین 90 مجموعه بهداشتی و درمانی که در هتل‌های حجاج وجود دارند، تامین شده است. 570 نفردر حوزه سلامت انتخاب شده‌اند که هفته آینده بازآموزی نهایی آنها صورت می‌گیرد و آنها به 86 هزار نفر از زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند. امسال برای کل کاروان دوره مدیریت بحران برگزار شد و در مورد تامین اقلام مورد نظر خرید داروها و ترخیص گمرکی از ایران کارها صورت گرفته و منتظر مجوز ورود به عربستان هستیم.

وی در مورد واکسیناسیون حجاج نیز بیان کرد: این کار در 170 مرکز قابل انجام است و واکسن‌های مننژیت حجاج خریداری شده و در استان‌ها توزیع شده است. با توجه به اینکه این واکسن‌ها زمان مشخصی برای تاثیرگذاری دارند توصیه ما به حجاج این است که حتما از دو هفته قبل از اعزام واکسن‌ها را تزریق کنند و این کار را به روزهای نزدیک به اعزام نیندازند.

اعزام تیم پزشکان حجاج به عربستان در هفته اول مرداد

جمال‌الدینی در مورد زمان اعزام تیم پزشکان حجاج به عربستان نیز گفت: اگر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد این تیم در هفته اول مرداد به عربستان اعزام می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در مورد اقدامات مربوط به حوزه عملیات امداد و نجات، گفت: در حال حاضر 55 سوله امدادی در مساحت 650 هزار متر مربع داریم که 22 قلم کالای امدادی از طریق آنها تامین می‌شود. 10.2 میلیارد تومان برای تکمیل اقلام امدادی هزینه شده است و علیرغم مشکلات بودجه‌ای در فاز پاسخ آماده ارائه خدمت به مردم هستیم.

وی با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر، گفت: در سال 96 شهرستان‌های بالای 120 هزار نفر جمعیت و پرخطر که شامل 75 شهرستان می‌شوند برای تشکیل تیم‌های واکنش سریع انتخاب شدند و در هر کدام از مناطق تیم‌های 10 نفره واکنش سریع به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم تا پایان سال آموزش و تربیت 750 هزار نفر که در هر استان تیم‌های واکنش سریع 15 نفره را تشکیل می‌دهد، داشته باشیم.

جمال‌الدینی در مورد بخش کوهستان نیز گفت: اقلام عملیات کوهستان نیز تامین شده و تا چند ماه آینده کل تیم کوهستان ما تکمیل می‌شود. تیم‌های عملیات کوهستان جمعیت در طول دو سال گذشته 3000 مورد عملیات انجام دادند و در پی این عملیات‌ها 1070 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. در 60 مورد از این عملیات‌ها از ناوگان هوایی هلال‌احمر نیز استفاده شد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از تغییر سیستم‌های ارتباطی جمعیت در حوزه بحران از آنالوگ به دیجیتال تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، جمال‌الدینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حج امسال چند تن دارو برای ارسال نیاز است، گفت: در مورد میزان مورد نیاز عدد دقیقی نمی‌توان اعلام کرد ولی چهار تا شش تریلر دارو را آماده کرده‌ایم و همین‌طور یکی از اهداف ما این است که بخشی از داروها را هم در خود عربستان تامین کنیم.

هلال‌احمر دارویی خارج از تایید وزارت بهداشت را خریداری نمی‌کند

وی در مورد وضعیت بیمارستان‌ها و داروهای ایران در عربستان با توجه به توقف یک ساله حج، گفت: ما در همان زمان بعد از حج داروهایی که می‌توانستیم را از عربستان خارج کردیم و برای تامین داروی امسال نیز با در نظر گرفتن میزان داروهای منقضی شده تصمیم گرفتیم. درباره تجهیزات هم به دلیل اینکه آنها را سالانه به‌روز می‌کردیم نگرانی وجود ندارد اما تدابیر لازم برای تامین و پشتیبانی موارد احتمالی مورد نیاز اندیشیده شده است. در مجموع در زمینه دارویی مشکل خاصی نداریم و تیم مهندسی پزشکی ما نیز آماده بازدید از شرایط در عربستان و بررسی نهایی امکانات و تجهیزات است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در مورد اینکه داروهای مورد نیاز با چه اصولی تامین می‌شوند و کیفیت آنها چگونه سنجیده می‌شود، گفت: سیاستگذاری در زمینه فرآیند خرید دارو با وزارت بهداشت و درمان است و تامین داروها بر اساس چارچوب‌هایی که معاونت غذا و دارو مشخص می‌کند صورت می‌گیرد و ما با توجه به این چارچوب‌ها و در نظر گرفتن کیفیت، سرعت ارائه و قیمت داروها را تامین می‌کنیم.

جمال‌الدینی در مورد انتقاد برخی از زائران عتبات عالیات در سال گذشته به کیفیت داروها، گفت: قطعا هلال‌احمر دارویی خارج از تایید وزارت بهداشت را خریداری نمی‌کند ولی در خریدهای جدید تجربه پزشکان و اظهارات مردم را مدنظر قرار می‌دهیم.

قول جهانگیری برای پیگیری شهید محسوب شدن شهدای امداد گر

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در مورد جان باختن دو تن از نیروهای داوطلب هلال‌احمر در استان زنجان و تشکیل شدن کمپینی برای شهید خواندن آنها، گفت: مساله شهید محسوب شدن داوطلبان هلال‌احمر به چندین سال قبل برمی‌گردد و این موضوع در دوره‌های قبلی هم مطرح شده بود. یکی از ویژگی‌های افراد هلال‌احمر که دچار حادثه می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند داوطلبانه بودن خدمت آنهاست. ما به آنها چیزی به عنوان حقوق و حق‌الزحمه پرداخت نمی‌کنیم. از طرف دیگر این افراد پیش‌قراولان امدادرسانی هستند و در خط مقدم حوادث حضور دارند. مساله سوم جوان بودن آنهاست بنابراین اقدامات آنها شرایط خاصی به خود می‌گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته مسئولان بنیاد شهید نیز در مورد شهدای حین خدمت اظهاراتی انجام داده‌اند اما هنوز دستورالعملی در این زمینه صادر نشده است. رییس هلال‌احمر در این زمینه به معاون اول رییس‌جمهور درخواستی را کتبا ارائه داده است و آقای جهانگیری هم ضمن ارائه تسلیت به خانواده‌های بازماندگان قول پیگیری موضوع را داده‌اند. بخشی از مساله هم مربوط به نمایندگان مجلس است از همین رو خواستار طرح موضوع از سوی نمایندگان استان زنجان شده‌ایم.

جمال‌الدینی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا امدادگران هلال‌احمر که در زنجان فوت کرده‌اند در زمینه امدادرسانی آموزش‌های لازم را دیده بودند یا خیر؟ گفت: در مورد اینکه آیا تیم تخصصی برای نجات از چاه داریم؛ اینگونه نیست زیرا این نوع عملیات‌ها متناسب با شرح وظایف هلال‌احمر نیست و در هیچ جای قانون به آن اشاره نشده است. برای عملیات‌هایی مانند نجات از تونل و معدن به نیروهای متخصص نیاز است و در این حوزه امدادگران دوره‌های آموزش و بازآموزی را دیده‌اند و با اجرای مانورهایی توان آنها ارزیابی شده است.

اجرای طرح شوق رویش توسط سازمان جوانان تا پایان شهریور

سخنگوی جمعیت هلال‌احمربا اشاره به برنامه‌های دیگر هلال‌احمر در زمینه اوقات فراغت جوانان، گفت: علیرغم مشکلات، تامین اعتبارات در این زمینه انجام شده و طرح شوق رویش توسط سازمان جوانان در سراسر کشور اجرایی شده است. هدف این طرح شناسایی، جذب و توانمندسازی جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و نجات است. این طرح از 15 تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کانون‌های دانشجویی جمعیت نیز از سراسر کشور تشکیل شده و حتی از نخبگان کانون‌ها به عنوان بازوی مشورتی در جلسات هلال استفاده می‌شود.

جمال‌الدینی گفت: بخش دیگری از خدمات داوطلبان در زمینه طرح‌های فرشتگان رحمت، همای رحمت و طرح نیابت است. طرح نیابت مربوط به کمک به نیازمندان است، همچنین ما شاخص‌های نیکوکاری را بر اساس معیارهای جهانی بومی‌سازی کرده‌ایم و البته این کار در زمینه شاخص‌های تاب‌آوری هم صورت گرفته است تا متناسب با فعالیت‌های نیروهای هلال‌احمر بتوانیم جایگاه جهانی جمعیت را ارزیابی کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اهمیت حوزه تاب‌آوری اظهار کرد: تاب‌آوری شامل شش حیطه اجتماعی، اقتصادی، ساختاری، محیط زیست و فرهنگی است که در این زمینه با مطالعاتی شاخص‌ها را بومی‌سازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در زمینه رسیدن به جامعه تاب‌آور، ارتقای دانش مردم در مورد حوادث و بلایا است که هلال‌احمر به عنوان رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی نقش برجسته‌ای در این زمینه دارد و طرح خادم را در این راستا اجرا کرده است.

جمال‌الدینی با تشریح طرح خادم، گفت: این طرح از سال گذشته با پوشش 250 هزار خانوار در سراسر کشور آغاز شده و نیروهای جمعیت 12 بار برای آموزش به خانه مردم مراجعه می‌کنند. هزینه هر بار مراجعه 100 هزار تومان است که البته هزینه‌ای از طرف مردم دریافت نمی‌شود. هفته آینده قدرالسهم سال جاری برای پوشش یک میلیون خانواده دیگر در طرح خادم ابلاغ می‌شود و امیدواریم این کار را تا پایان سال انجام بدهیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در ادامه بیان کرد: بخشی از موضوع آموزش همگانی مربوط به کمک‌های اولیه است و به دنبال این هستیم که هلال‌احمر به عنوان مرجعیت علمی این کار انتخاب و معرفی شود.

وی با اشاره به بازنگری در اهداف داوطلبانه هلال‌احمر، گفت: دنبال این هستیم که در دبیرخانه مشارکت‌ها را بازبینی کنیم و معتقدیم باید با توجه به ویژگی‌های داوطلبان بتوانیم چرخه‌ای میان نیاز و پاسخگویی را برقرار کنیم.

جمال‌الدینی در مورد اقدامات هلال‌احمر در زمینه توانبخشی، افزود: بزرگ‌ترین مجموعه توانبخشی تحت نظر هلال‌احمر در کشور فعالیت می‌کند و ما تجهیزات گران‌قیمت و مورد نیاز را با تعرفه دولتی به افراد نیازمند عرضه می‌کنیم. همچنین تیم BHC (تیم پایه مراقبت‌های بهداشتی اضطراری جمعیت) به عنوان اولین تیم منطقه مجوز ورود به تیم‌های فدراسیون جهانی را گرفته است. در گذشته تنها ژاپن از میان کشورهای آسیایی این مجوز را دریافت کرده بود اما بعد از نشست سنگاپور، ایران هم توانست این مجوز را دریافت کند تا در کشورهایی که نیاز به ارائه خدمت است حضور پیدا کند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به کاندیداتوری رییس جمعیت برای نایب رییسی فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، گفت: در انتخابات آبان به دنبال کسب پستی نایب رییسی حوزه آسیا اقیانوسیه هستیم و امیدواریم با کسب این کرسی بتوانیم بعد از عضویت در شورای حکام افتخار دیگری را داشته باشیم.

وی همچنین به اقدامات شرکت نساجی هلال‌احمر در زمینه تامین البسه و چادرهای هلال اشاره کرد.

جمال‌الدینی در مورد انتقادهایی که گاهی نسبت به حضور هلال‌احمر برای امدادرسانی در کشورهای دیگر می‌شود، گفت: فلسفه کار ما کمک و رفع نیاز به نیازمندان مستاصل است و این یکی از فعالیت‌های ذاتی بشردوستانه هلال‌احمر است که در هر جایی نیاز به کمک باشد حضور پیدا کند. اگر داعیه بشر دوستانه داریم باید این حضور را داشته باشیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای برنامه پنج ساله جمعیت هلال‌احمر از آغاز سال جاری،‌ گفت: بخش اعظمی از این برنامه مربوط به مفاهیم جدیدی است که تا حدودی به فراموشی سپرده شده بود. بخشی از این مفاهیم مربوط به فعالیت در زمینه ترویج ارزش‌های بشردوستانه است. این تفاوت در مفاهیم را با مقایسه برنامه پنجم و ششم توسعه نیز می‌توانید مشاهده کنید. در برنامه پنجم بیشتر توجه به وظایف هلال‌احمر در زمینه امداد و نجات بود اما امروز سرمایه اجتماعی پیشگیری و خدمات داوطلبانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد فعالیت‌های اقتصادی هلال‌احمر، گفت: اجرای برنامه‌های جمعیت حداقل به دو برابر بیشتر از اعتبارات موجود نیاز دارد از همین رو جمعیت عزم را جزم کرده است که فعالیت‌هایش در حوزه‌های مختلف را انجام بدهد. برای این کار قطعا حوزه‌های مختلف باید حمایت کنند. یکی از بخش‌های تامین منابع مالی خیرین و فعالیت‌های داوطلبان است و از طرف دیگر باید در زمینه استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و پتانسیل اقتصادی مختلف توجه کنیم.

جمال‌الدینی با اشاره به اولویت قرار گرفتن مناطق محروم توسط هلال‌احمر، گفت: امسال در برنامه‌های مختلف مناطق محروم را مدنظر قرار داده‌ایم و از همین‌رو از میان حدود هفت هزار ظرفیت مجوز استخدام هلال‌احمر اولویت به استان‌های مناطق محروم داده شده است. همچنین در قسمت بهداشت و درمان و عملیات امداد و نجات به استان‌هایی که ضریب خطر بیشتری دارند توجه کرده‌ایم. در زمینه مالی نیز حق‌الزحمه مربیان و مدرسانی که در مناطق محروم حضور دارند را 30 درصد افزایش دادیم.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به نجات کودک دو ساله در حال غرق شدن در رودخانه ای در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد گفت: این حادثه  عصر دیروز جمعه در جاده مهاباد به سردشت در روستای گردشیلان روی داد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه کودک دو ساله مغروق را نجات داده و پس از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد