Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - 24 فروردين 1362 در عمليات والفجر 1، همسرم سر نماز به شهادت رسيد؛ ترکش به يکي از چشم‌هايش اصابت کرده بود.

به گزارش جام نيوز، شهيد محمدرضا محمدخاني سال 1335 در خانواده اي مذهبي و متدين به دنيا آمد. وي ارادت خاصي به حضرت زهرا (س) داشت، هر وقت به مشکلي برمي‌خورد، با توسل به آن بانوي بزرگوار خود را آرام مي‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کسي گره در زندگيش مي‌افتاد به او سفارش مي‌کرد که به حضرت زهرا (س) توسل کند.

در ادامه ماحصل گفت‌وگوي ما با اين همسر شهيد گرانقدر را مي‌خوانيد:
از همسرم يک دختر به يادگار مانده است. قبل از آغاز جنگ ازدواج کرديم، 2 سال و 10 ماه از ازدواجمان گذشته بود، ولي محمدرضا يک سالش را با ما زندگي کرد و يک سال و ده ماه ديگر را در جبهه‌هاي جنگ بود.

محمدرضا خيلي پاک بود، نمازش طولاني بود و هيچ ‌وقت قضا نمي‌شد. آخراي نمازش به گريه مي‌افتاد و با گريه تمام ميکرد، در اوج سختي‌ها خود را با نماز آرام مي‌کرد. همسرم خيلي دست و دلباز بود، اگر مقدار کمي هم پول داشت با کسي که ندار بود پولش را نصف مي‌کرد، خيلي آرام و ساکت بود. با ارتباطي که با اهل بيت (ع) برقرار کرده بود در مقابل مشکلات زندگي مثل کوه مي‌ايستاد.

محمدرضا عاشق شهيد بهشتي بود. وقتي ايشان به شهادت رسيد محمدرضا توي خيابان جيغ ميزد و گريه مي‌کرد، انگار براي خودش اتفاقي افتاده بود. به اتاقش رفت و شروع به نماز خواندن کرد برايش خيلي سخت بود؛ اما نماز صبر او را زياد مي‌کرد.

من هيچ مخالفتي با جبهه رفتن همسرم نداشتم. وي از طريق سپاه به جبهه رفت. هيچ وقت مرخصي نمي‌گرفت، اگر هم به ايشان مرخصي مي‌دادند خودش رد مي‌کرد. همسرم هميشه مي‌گفت: «هر وقت من شهيد شدم ناراحت نباش» چراکه احتمال شهادت وي را مي‌دادم.

24 فروردين 1362 در عمليات والفجر 1، همسرم سر نماز به شهادت رسيد، ترکش به يکي از چشم‌هايش اصابت کرده بود. محمدرضا متولد سال 1335 بود و در زمان جنگ 32 ساله بود.

محمدرضا گفته بود که من بيست و چهارم فروردين راه مي‌افتم و بيست‌و‌هفتم تهرانم که با هم برويم دکتر. دقيقا همسرم بيست‌وچهارم راه افتاد، بيست‌وهفتم هم رسيد و در روز بيست‌وهشتم هم به خاک سپرده شد. به حرفي که زده بود عمل کرد. محمدرضا اصلا خبر نداشت که فرزندي در راه دارد.

همسرم خيلي فهميده و خانواده‌دوست بود، به ياد دارم يکبار 600 تومان پول داشت، وقتي به خانه آمد گفت: «اين پول را به آقايي که نياز داشت دادم، بچه‌ها مي‌گفتند که معتاده ولي به نظر من نيازمند بود، آن فرد داشت گريه مي‌کرد، ‌گفت: «زن من باردار است و الان در بيمارستان بستري است»، من هم هر چي داشتم دادم به وي که پول بيمارستان را پرداخت کند». خيلي محمدرضا باگذشت بود.

همسر شهيد محمدخاني مصاحبه خود را با مدافعان حرم به پايان رساند و اينگونه گفت: واقعا خدا به خانواده اين جوانهايي که براي دفاع از حرم به جنگ ميروند صبر عطا کند، چون واقعا سخت است. الان هم بعد از 38 سال وقتي اعلام مي‌کنند که شهيد آوردند ناخودآگاه گريه‌ام مي‌گيرد، آنقدر گريه مي‌کنم که خدا خودش مي‌داند. چون من اين روزها را گذرانده‌ام و سختيش را کشيده‌ام و مي‌دانم که چه روزهاي سختي است که بچه بدون پدر بزرگ شود، آن زمان حقوق آنچناني هم نمي‌دادند واقعا خيلي سخت بود.

دفاع پرس
115



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • هویت ۲ شهید البرزی شناسایی شد
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد