Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:35:22 GMT

پیچ خوردگی قوزک پا و کمک‌های اولیه برای آن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۶۶۶۱

بیشتر پیچ خوردگی های جزئی قوزک پا می توانند در خانه درمان شوند، اما مواد جدی‌تر نیازمند توجه پزشکی هستند و ممکن است به انجام عمل جراحی نیز نیاز باشد. اگر درباره شدت پیچ خوردگی دچار تردید هستید، باید برای انجام تصویربرداری پرتو اکس به بیمارستان مراجعه کنید.

میزان: بیشتر پیچ خوردگی های جزئی قوزک پا می توانند در خانه درمان شوند، اما مواد جدی‌تر نیازمند توجه پزشکی هستند و ممکن است به انجام عمل جراحی نیز نیاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیچ خوردگی قوزک پا شایع‌ترین آسیب مچ پا محسوب می شود. این آسیب دیدگی زمانی رخ می دهد که یک یا تعداد بیشتری از رباط ها دچار کشیدگی، پیچ خوردگی یا پارگی می شوند. در یک پیچ خوردگی جزئی، فیبرهای درون رباط کشیده می شوند، اما در موارد جدی‌تر، رباط ممکن است دچار پارگی شود.

بیشتر پیچ خوردگی های جزئی قوزک پا می توانند در خانه درمان شوند، اما مواد جدی‌تر نیازمند توجه پزشکی هستند و ممکن است به انجام عمل جراحی نیز نیاز باشد. اگر درباره شدت پیچ خوردگی دچار تردید هستید، باید برای انجام تصویربرداری پرتو اکس به بیمارستان مراجعه کنید.

در پی چه چیزی باید بود:

در یک آسیب دیدگی شدید، ممکن است قادر به تحمل وزن خود روی پای آسیب دیده نباشید.

درد در مفصل و اطراف آن احساس می شود. شما ممکن است به واسطه درد دچار غش و ضعف شوید.

تورم، و بعدا کبودی در اطراف مفصل دیده می شود.

روند درمان را فراموش نکنید: استراحت، کمپرس سرد، اعمال فشار، بالا نگه داشتن

به پا استراحت دهید

شما باید بلافاصله فعالیتی را که موجب آسیب دیدگی شده است را متوقف کنید، بنشینید، و به قوزک خود استراحت دهید. پا را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

قوزک پای خود را با استفاده از کمپرس یخ خنک کنید تا درد و تورم کاهش یابد. در حالت ایده آل، یک کیسه یخ را در یک پارچه یا حوله پیچیده و آن را روی قوزک پای خود قرار دهید. یخ را به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است موجب سوختگی پوست در اثر سرما شود. اجازه دهید کمپرس یخ به مدت 20 دقیقه در همان حالت باقی بماند.

اعمال فشار را فراموش نکنید

در صورتی که کمپرس کوچک است اجازه دهید در همان مکان باقی بماند یا با استفاده از یک پارچه نرم قوزک پای خود را ببندید. با استفاده از یک باند کشی مقداری فشار روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته اعمال کنید تا به محدود کردن تورم کمک کند. این کار باید از انگشتان پا تا بالای قوزک پا و نزدیک زانو انجام شود.

قوزک پا را بالا نگه دارید

قرار دادن قوزک پا در سطحی بالاتر از کفل به پیشگیری از تورم و حصول اطمینان از استراحت پا کمک می کند. اگر آسیب دیدگی جدی به نظر می رسد به بیمارستان مراجعه کنید.

گردش خون را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که بانداژ بیش از اندازه تنگ نباشد. ناخن یکی از انگشت های پا را تا زمانی که سفید شود، فشار دهید، سپس آن را آزاد کنید. رنگ ناخن باید بلافاصله به حالت عادی بازگردد. اگر این گونه نشد، بانداژ بیش از اندازه تنگ بسته شده است. آن را باز کرده و باندپیچی را دوباره انجام دهید. هر 10 دقیقه یک بار شرایط را بررسی کنید.

هر دو تا سه ساعت یک بار از کمپرس سرد استفاده کنید

بانداژ را هنگام شب باز کنید و زمانی که کمپرس یخ روی محل آسیب دیده قرار دارد به خواب نروید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت

سیلوا فاصله چندانی تا بازگشت به فوتبال برزیل ندارد

طرفداری | چند روز پیش خبر رسید که تیاگو سیلوا قراردادش را با چلسی تمدید نمی‌کند و در پایان فصل جاری از این باشگاه جدا می‌شود. این بازیکن در سال ۲۰۲۰ از پاری سن ژرمن راهی چلسی شد و با این تیم، ۳ جام از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

تیاگو سیلوا در انتهای فصل از چلسی جدا می شود

به گزارش گل، سیلوای ۳۹ ساله با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافته و فاصله چندانی تا بازگشت به این باشگاه برزیلی ندارد. سیلوا علاوه بر پرورش در آکادمی فلومیننزه، سه سال هم برای رده بزرگسالان این تیم به میدان رفته بود و این احتمال وجود دارد که او پس از ۱۵ سال، بار دیگر پیراهن تیم سابقش را به تن کند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • ترکیب اولیه ایران برابر ازبکستان
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • چرا شرکت اپل ممکن است فوتبال را نیز مال خود کند؟ (زیرنویس فارسی)
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • رضا درویش: کار غیرممکن، ممکن شد/ علی دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • اسامی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان مشخص شد
  • تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت