Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@01:06:31 GMT

درمان افتادگی پلک بدون نیاز به جراحی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۷۲۰۶

در روش پلاسما می توان به شکلی کم تهاجم پلک دچار افتادگی و به اصطلاح پلک دوبل را به راحتی و در زمانی کوتاه درمان کرد. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان، روش پلاسما به بیمار اجازه می دهد که پوست دچار Sagging یا افتادگی یا دارای پوست اضافی اطراف پلک را با این روش حذف نماید در این روش درد و تورم حداقل است و کمترین تهاجم را دارد و زخم مختصر برای چند روزباقی می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش پلاسما برای چه کسانی مناسب است؟

برای افرادی که پلکشان پوست اضافی یا افتادگی دارد و ظاهری خسته و پیر به آنها می دهد و تمایل به جراحی تهاجمی ندارند می توان از روش پلاسما بهره برد این روش دینامیک بوده و به پزشک اجازه می دهد حین کار از بیمار بخواهد پلک را باز و بسته کند تا چین های متعدد اضافی پلک را با این روشش بردارد. این روش NONABLATIVE بوده و نیاز به برش جراحی ندارد و نیازی به برداشت بافت چربی یا دستکاری عضله چشم نیست.

مزایای روش پلاسما

عوارض جراحی پلک را ندارد.

بهترین نتیجه را افرادی که دچار شلی و افتادگی متوسط پوست بدون سایر نشانه های پیری چون چروک می برند.

روش پلاسما بسیار سریع بوده و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام است.

بهبودی بسیار سریع بوده و در مدت زمانی کمتر از ۱۰ روز التهاب رفع می شود.

فرد در مدت زمان کمتر از یک هفته به محیط کار بر می گردد.

معایب روش پلاسما

وابسته به قابلیت Thigteningپوست است

قابلیت بهبود افتادگی پلک ناشی از پد چربی را در برخی موارد ندارد

ایجاد اسکار در برخی از موارد تیپ های پوستی

ممکن است ماندگاری آن به اندازه روش جراحی پلک تهاجمی نباشد.

انتخاب فرد بسیار مهم است در این روش افرادی که افتادگی اندک پوستی دارند بهترین انتخاب هستند و افرادی که افتادگی پلک به همراه پد چربی دارند انتخاب مناسبی نیستند.

روش پلاسما برای بهبود سفتی پوست اطراف چشم کاربرد دارد.

سایر درمانها در کنار این درمان کمک کننده اند چون لیزر فرکسل و کربوکسی تراپی و آراف فرکشنال و … .

پلاسما جت

روش پلاسما بسیار جدیدی بوده که از تیغ جراحی برای برش پلک استفاده نمی شود. بلکه از طریق پلاسما انجام می پذیرد. پلاسما حالت چهارم ماده است که از گرم کردن گاز بوجود می آید و باعث یونیزاسیون سلولی می شود. در روش پلاسما لایه سطحی پوست (اپیدرم) از جامد به گاز تبدیل می گردد و موجبات جمع شدن لایه های تحتانی پوست می شود.

روش و مکانیزم اثر

روشی مثل لیزر سطحی پوست است که با تصعید سلولهای سطحی پوست باعث سوختگی در پلک می شود. پس از التیام زخم معمولا ظرف یک هفته (مانند هر سوختگی پوستی در بدن) پوست آن ناحیه براق و سفت تر می شود. به دلیل سوختگی ایجاد شده، ممکن است (هنوز مطالعه ای روی این تکنیک انجام نشده است) تغییرات پیگمان (رنگ) و یا واکنش غیر قابل کنترل به سوختگی به وجو د آید. پس در پوستهای با ریسک بالا (تیره) باید احتیاط کرد. معمولا بین ۱ تا ۳ جلسه درمانی لازم است که معمولا به فواصل ۱ تا ۲ ماه انجام می شود.

ابتدا کرم موضعی زایلوپی را به مدت ۲۰ دقیقه روی پلک می مالیم. و در صورت نیاز بی حسی تزریقی زیر پلک هم صورت می گیرد. از ۲ تکنیک اسکن کردن و نقطه به نقطه استفاده می شود. پوسته ریزی های پس از عمل روی پلک ایجاد شده که در طی یک هفته از بین می رود و پلک به حالت طبیعی خود برمی گردد.

مواردی که روش پلاسما قابل استفاده است

این روش برای مواردی که کمی پوست اضافه پلک مختصر روی پلک فوقانی استفاده می شود. گاهی برای پوست کمی که پس از جراحی بلفاروپلاستی (پف پلک بالا) باقی مانده است نیز استفاده می شود.

در افرادی با افتادگی پلک خفیف تا متوسط.

افرادی که تمایل به جراحی یا بیهوشی ندارند.

کسانی که مایل به ایجاد زخم یا اسکار بعد از عمل نمی باشند.

افرادی که سابقه جراحی پلک داشته و مجددا پلک آن ها دچار افتادگی شده.

در موارد زیر از این روش نباید استفاده شود

هنوز مطالعه علمی در مورد این نوع دستگاه و جراحی وجود ندارد. بنابراین هیچ شواهدی دال بر عوارض , میزان اثر , طول ماندگاری, میزان صدمه به چشم (زیر ناحیه سوختگی پلک) , غده اشکی (در محل سوختگی) و دیگر ساختمانها وجود ندارد. بنابراین در موارد یا کاربرد ندارد (بر اساس مکانیزم اثر) و یا ریسک بالا دارد:

میزان زیاد پوست اضافی روی پلک بالا

بیرون زدگی چربی پلک (پف پلک بالا) چه در بخش داخلی پلک و چه در بخش وسط پلک بالا

پرولاپس غده اشکی در بخش خارجی پلک بالا

افتادگی همزمان پلک بالا (کوچکتر بودن شکاف پلکی)

افتادگی همزمان ابروها

افراد با پوست تیره رنگ

رتراکشن همزمان پلک بالا (زل زدگی و باز بودن پلک بالا)

بعد از این عمل از نظر ظاهری چگونه هستیم ؟

در این روش نقاط ریز با فاصله کم برروی پوست ایجاد می شود که باعث تصعید لایه سطحی بدون آسیب به لایه بازال می شود بنابراین بعد از عمل دلمه های ریز بر روی پلک وجود دارند که طی ۳-۷ روز می ریزند و پلک به حالت طبیعی برمی گردد. مهم تر اینکه طی این عمل هیچ خونریزی اتفاق نمی افتد و پلک از نظر عملکرد بعد از عمل کاملاً طبیعی عمل می کند.

وضعیت بعد از عمل چگونه است ؟

پس از انجام پلاسما تراپی پلک قرمز و کمی متورم است و نقاط کارشده دلمه های کوچک قهوه ای رنگ دارد. تورم و کمی احساس ناراحتی ممکن است تا ۳ روز طول بکشد. دلمه ها خود به خود بین ۷-۳ روز بعد می افتد ولی در طی این مدت نباید به آنها دست زد یا آنها را کند. حتماً باید اجازه دهیم تا این دلمه ها خود به خود بیفتد. در طی این مدت از کرم ترمیم برای بهبود سریعتر استفاده می شود.

نظرات مخالف در مورد این روش

دکتر عندلیبی در این باره در وبسایت خود آورده است، اخیرا یکسری دستگاه های جدید به نام پلاسما جت با ادعای تکنولوژی پلاسما به بازار ایران راه پیدا کرده اند که علاوه بر ایجاد درد زیاد حین کار، به دلیل وجود امواج R.F ( مایکروویو) ضمن ایجاد خطر برای بیماران قلبی، احتمال آسیب به چشم حین کار درنواحی اطراف چشم هم وجود دارد. همچنین متاسفانه دارای اثربخشی کافی هم نیست. تنها تکنولوژی استاندارد ودارای مجوز از وزارت بهداشت که علاوه بر بیخطر بودن وموثر بودن، درد مختصری دارد پلکسر می باشد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، پژوهشگران دانشگاه میشیگان، تست ادرار جدیدی را به نام MyProstateScore2.0 یا MPS2 توسعه داده‌اند که ۱۸ ژن مختلف و مرتبط با سرطان پروستات درجه بالا را شناسایی می‌کند. MPS2 توانسته است سرطان‌های با نمره گلیسون ۷=۴+۳ یا گرید ۲، یا درجه بالا را در آزمایش‌ها با موفقیت شناسایی کند. احتمال رشد و گسترش این سرطان‌ها از سرطان‌های گلیسون ۶ یا گرید ۱ بیشتر است.

بیش از یک‌سوم سرطان‌های پروستات درجه پایین دارند؛ اما تست‌های استاندارد نمی‌توانند سرطان‌های جدی را از انواع کم‌خطر تشخیص دهند. پزشکان سال‌ها است به دنبال راهی هستند که سرطان‌های جدی را شناسایی کنند، زیرا سرطان‌های کم‌سرعت را می‌توان راحت‌تر درمان کرد.

تست MPS2 نسخه جدیدی از MPS است که ۱۰ سال قبل توسعه پیدا کرد و با استفاده از نشانگرهای آنتی‌ژن ویژه پروستات (PSA)، PCA3 و ترکیب ژن TMPRSS2::ERG این سرطان را تشخیص می‌دهد؛ اما MPS به‌تنهایی نمی‌توانست درجه سرطان را مشخص کند.

شناساگرهای ژنتیکی سرطان پروستات درجه بالا

پژوهشگران از توالی‌یابی RNA بیش از ۵۸٬۰۰۰ ژن استفاده کردند و سپس به ۵۴ گزینه رسیدند که در سرطان‌های درجه بالا، بیانی بیش‌ازحد معمول دارند. آن‌ها سپس داده‌های ۷۰۰ نفر را با سطح بالای PSA از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ بررسی کردند. درنهایت، ۱۸ نشانگر مشخص شد که ارتباطی مداوم با بیماری درجه بالا دارند. تست ادرار MPS2 از این نشانگرها برای تشخیص سرطان پروستات استفاده می‌کند. این تست نشانگرهای اصلی MPS و ۱۶ نشانگر زیستی اضافی نیز به‌عنوان مکمل دارد.

در آزمایش MPS2 روی بیش از ۸۰۰ نمونه ادرار، این تست توانست عملکردی قابل‌قبول در شناسایی سرطان‌های درجه بالا ارائه دهد. مهم‌تر آنکه در شناسایی سرطان پروستات با درجه پایین یا گرید ۱، موفقیت تقریباً ۱۰۰ درصدی داشت. این یعنی اگر تست منفی شود، تقریباً قطعی است که بیمار سرطان پروستات تهاجمی ندارد.

MPS2 در شناسایی بیمارانی که نیازی به نمونه‌برداری از بافت ندارند موفق‌تر از نمونه قبلی خود است. نشانگر PSA می‌تواند تنها از ۱۱ درصد از نمونه‌برداری‌های غیرضروری جلوگیری کند. درحالی‌که این عدد در تست MPS2 به ۴۱ درصد می‌رسد. این یعنی چهار مورد از ۱۰ موردی که به نمونه‌برداری نیاز ندارد، نمره MPS2 پایینی خواهند داشت و می‌توانند با خیال راحت از نمونه‌برداری‌های غیرضروری رها شوند. اگر یک مرد پیش‌تر طبق تست MPS نمونه‌برداری انجام داده باشد، نتیجه MPS2 دقیق‌تر نیز خواهد شد.

برای مثال، یک بیمار ممکن است به علت افزایش PSA تحت نمونه‌برداری پروستات قرار بگیرد، اما سرطان در او شناسایی نشود. این بیمار در طول زمان تحت‌نظر قرار می‌گیرد و اگر PSA او دوباره بالا برود، باید نمونه‌برداری انجام دهد؛ اما تست MPS2 می‌تواند در ۵۰ درصد موارد تشخیص دهد که بالا رفتن PSA نیازی به نمونه‌برداری ندارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898054 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • سائیدگی لگن و مفصل ران چیست