Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که یک فرد بی‌حجاب، حیثیت جامعه دینی را خدشه‌دار می‌کند، گفت: تنها چیزی که برای زنان اجبارپذیر نیست، حجاب است همان‌طوری که بی‌حجابی برای زن با فشارهای دیکتاتور مابانه رضاخانی اجباری نشد.

مشرق نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر امروز در گردهمایی بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با اشاره به نوع پوشش در زمان پیامبر اکرم(ص) با بیان اینکه حجاب جریان عملی هر انسانی برحسب فرهنگ خانوادگی و اعتقاداتش است، افزود: تنها چیزی که برای زنان اجبارپذیر نیست، حجاب است همان‌طوری که بی‌حجابی برای زن با فشارهای دیکتاتور مابانه رضاخانی اجباری نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: حجاب فرهنگ احساسی هر خانمی نسبت به خود و عادت اعتقادی خود نسبت به مردان است و با اینکه حدی از آن واجب شرعی است، پوشش آن براساس مسئله سنتی، عادتی و اخلاقی هر خانمی نسبت به احساس باطنی خود نسبت به جنس مخالف است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به زندگی اجتماعی امروز، تفاوت در ارتباطات اجتماعی و نگرش‌های مختلف تأکید کرد: امروز محدود کردن و تحمیل کیفیت حجاب، جواب نمی‌دهد و اصرار بر آن غلط است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه دو نوع حجاب اسلامی و اضطراری داریم، گفت: حجاب اسلامی یعنی بر اساس سنت، عفاف و حجاب داشت اما حجاب اضطراری برحسب اضطرار در موقعیت و بحرانی است که فقط نباید انگشت‌نما باشد و می‌توان لباس فراگیر میانه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله حجاب دو حیثیت شخصی و اجتماعی سیاسی دارد، افزود: هر نگاه از هر مرد نامحرمی زهرآلود است چرا که تفاوتی بین تمایل جنسی پسران جوان و پیرمردان نیست، آنان فقط در توان جسمی متفاوت‌اند‌.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه وظیفه اصلی زن، مدیریت خانه و همسر است، گفت: زن باید بتواند همسر خود را از لحاظ فرهنگی، اخلاقی، ارتباطات اجتماعی و مسائل مختلف مدیریت کند و این مدیریت، مهم‌تر از مدیریت خواب و خوراک مرد است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در جامعه امروز با آن روبه‌رو هستیم، دخالت بیش‌از حد زنان در مسائل اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی همسر است که از نظر اسلام مذموم است زیرا مشکلات اقتصادی و بیرونی نباید به‌هیچ‌وجه به زن منتقل شود.زن باید مرد را به‌گونه‌ای مدیریت اخلاقی کند که شوهرش به‌غیراز او به زن دیگری منعطف نشود.

وی با اشاره به اینکه هر نوع ارتباط با نامحرم به هر سبکی خطر دین و اخلاق دارد، گفت: از نظر پیامبر (ص)، بهترین زنان، زنانی هستند که دو خاصیت داشته باشند، اول اینکه محور اصلی آنان خانواده باشد و دوم اینکه حتی‌الامکان ارتباط با مردها را به حداقل برساند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه متأسفانه کثرت ارتباط و اختلاط در جامعه کنونی، سبب ایجاد آسیب‌ها و مشکلاتی در ارتباط زن و مرد شده است، عنوان کرد: حفظ حجاب از این منظر حفظ عزت و عظمت اسلام است چراکه تنها نقطه تمایز جامعه اسلامی و غیر اسلامی، مسئله حجاب و زنان آن جامعه است.

وی با بیان این‌که علت مخالفت کشورهای اروپایی باحجاب در این است که حجاب ماهیت زندگی اجتماعی لائیک را برهم می‌زند، تأکید کرد: شخصیت دوم مسئله حجاب که حفظ هویت و حیثیت جامعه دینی است برای ما واجب است و اگر از بین برود، حیثیت جامعه دینی نیز ضربه می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که یک فرد بی‌حجاب، حیثیت جامعه دینی را خدشه‌دار می‌کند، خاطرنشان کرد: تابلوی هویت جامعه دینی حجاب است و رسالت شما این است که این تابلو را حفظ کنید.

وی افزود: تنها عنصری که می‌تواند فرهنگ حجاب را حفظ و توسعه دهد، زنان هستند، مردان نیروی انتظامی نمی‌توانند زنان را باحجاب کنند چراکه بنیان‌گذار فرهنگ عفاف و حجاب زنان هستند و حجاب به‌وسیله دیگری قابل توسعه و ترویج نیست.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط جنسیت و بحران خواب

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پیچیدگی مناسبات انسانی و ماشینی از یک سو و تغییر سبک زندگی تحت تاثیر این مناسبات، نقش به سزایی در تحقق این معضل داشته است.

در این خصوص سوالات مختلفی مطرح می شود، ازجمله اینکه آیا جنسیت افراد می تواند به عنوان یک فاکتورتاثیرگذار، ولو به صورت حداقلی، در وقوع بی خوابی مدنظر قرار گیرد؟

گویا پاسخ این سوال مثبت است! مروری برنظرسنجی اخیر گالوپ نشان دهنده همین حقیقت است:بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.

به گزارش نیویورک‌پست، نتایج این نظرسنجی که در ماه دسامبر انجام شد، کاملا برعکس نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۳ بود. در آن نظرسنجی، ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که خواب کافی دارند، در حالی که ۴۳ درصد گرفتار بی‌خوابی یا خواب ناکافی بودند.نظرسنجی اخیر نشان داد که زنان کمتر از مردان می‌خوابند و تنها ۳۶ درصد زنان و ۴۸ درصد مردان اعلام کرده‌اند که خواب کافی داشته‌اند.

طبق این نتایج، زنان جوان کمترین میزان خواب در یک ماه را داشتند و در مقایسه با ۴۶ درصد مردان جوان، تنها ۲۷ درصد زنان جوان از خواب کافی و مفید خبر دادند. این اختلاف میزان خواب ناشی از جنسیت‌ در زنان مسن کمتر بود و در مقایسه با ۵۱ درصد مردان مسن، ۴۶ درصد زنان مسن خواب کافی داشتند.در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تعداد ساعات خواب شبانه را مدنظر داشته باشند.

متخصصان مختلف دست‌کم هشت ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کنند، اما تنها ۲۶ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، این مقدار می‌خوابیدند. ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان از شش تا هفت ساعت خواب شبانه خبر دادند و حدود ۲۰ درصد هم گفتند که پنج ساعت یا کمتر خوابیده‌اند.

این نتایج با داده‌های مربوط به خواب در سال ۱۹۴۲ اختلافی عمده دارد. در آن زمان حدود ۵۹ درصد آمریکایی‌ها هشت ساعت خواب شبانه داشتند و تنها سه درصد افراد خواب پنج ساعته یا کمتر را گزارش کرده بودند.

رمزگشایی از این نظرسنجی چندان دشوار به نظر نمی رسد. محققان می‌گویند تغییر هنجارهای فرهنگی و استرس در کمبود خواب افراد جامعه نقش دارد.این دو تغییر نیز منبعث از سبک زندگی فردی و اجتماعی انسانهاست. بدیهی است که هر اندازه سیکل تامین نیازهای بیولوژیک و طبیعی بدن خدشه دار شد، الگوی خواب افراد نیز دچار اختلال خواهد شد. اختلال در خواب ، خود مولد بحرانهای جسمی و روانی دیگریست که از جمله آنها می توان افسردگی حاد، پرخاشگری، عدم تعادل در حرکت  و تمرکز، مشکلات ناشی از سوء هاضمه و ....را نام برد. 

نکته مثبت ماجرا این است که امروزه افراد بیشتری از تاثیر مثبت خواب خوب بر سلامتی مطلع‌اند و بر همین اساس بیشتر احتمال دارد که به کم‌خوابی خود توجه داشته باشند و آن را گزارش کنند.این نظرسنجی همچنین از ارتباط بین بی‌خوابی و استرس خبر داد و به نقل از انجمن روانشناسی آمریکا، اشاره کرد افرادی که کمتر می‌خوابند، استرس بیشتری دارند و کسانی که استرس بیشتری دارند، کمتر می‌خوابند.

طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد افرادی که گفتند به خواب بیشتری نیاز داشتند، می‌گویند گرفتار استرس‌اند.سطح استرس آمریکا‌یی‌ها به‌ویژه زنان رو به افزایش است. در سال گذشته، حدود ۵۳ درصد زنان داشتن استرس را گزارش کردند، در حالی که این میزان در مردان ۴۵ درصد بود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب