Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه مقوله حجاب در جناح‌های سیاسی قرار ندارد گفت: ترویج روزافزون فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

محمدرضا سو قندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سمنان، ضمن گرامیداشت بیست و یکم تیرماه روز عفاف و حجاب اظهار داشت: برای ترویج حجاب در یک جامعه باید در ابتدای امر از راهکارهای مختلف فرهنگی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راهکارهای نظامی و انتظامی در آخرین مرحله ترویج حجاب قرار دارد افزود: حجاب یک امر کاملاً دینی، فرهنگی و علمی است و برای ترویج آن باید در این سه بعد فعالیت و طرح‌ریزی کرد و درنهایت به راهکارهای امنیتی و قضایی پرداخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه نباید حجاب را به جناح‌های مختلف سیاسی در داخل کشور نسبت دهیم اذعان کرد: این مقوله خواست تمام مسلمان‌ها در سراسر کشور است و ربطی به جناح‌بندی‌های سیاسی ندارد.

وی با اشاره به‌جایگاه و ظرفیت ویژه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان سمنان تصریح کرد: از این ظرفیت مهم برای مطرح کردن جایگاه عفاف و حجاب در فرهنگ دینی و اسلامی استفاده شود.

اسلام زدایی یکی از مهم‌ترین تفکرات رضاخان در پدیده کشف حجاب بود

سو قندی قشر جوانان را مخاطب اصلی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: این قشر با اصل حجاب و نظام اسلامی مشکلی ندارند بنابراین مسئولان مراکز فرهنگی باید در سه بعد فردی، خانواده و اجتماعی با رویکرد شناختی و رفتاری به ترویج حجاب با استفاده از ریشه‌های علمی و فرهنگی بپردازند.

وی تصریح کرد: با گروه‌های سازمان‌یافته بیگانه برای ترویج بدحجابی در کشور برخورد می‌شود و در این راستا همه دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی باید با یکدیگر همکاری کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تاریخچه سالروز عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: اسلام زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی به‌جای ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهداف رضاخان بود که علما و ملت غیور ایرانی مقابل این تفکر ایستادگی کردند.

وی طرح کشف حجاب را مصداق بارزی از این تفکر در دوره رضاخان دانست و افزود: قانون متحدالشکل شدن پوشش در زمان رضاخان که حجاب و نوع پوشش ایرانی را تغییر می‌داد و به فرهنگ غربی نزدیک می‌کرد ازجمله اقدامات دیگر رضاخان در دوره حکومتی خود بود.

حجاب و عفاف ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارد

سو قندی با اشاره به نقش ویژه فرهنگ و ارشاد در مقوله حجاب یادآور شد: در بعد فرهنگ عمومی مقوله حجاب یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مهم فرهنگی و اسلامی ما است.

وی حجاب و عفاف را متعلق به فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان تقویت بنیادهای فرهنگ اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی در یک جامعه است.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم استفاده از ظریفت های فرهنگی و مراکز فرهنگی شهرستان اضافه کرد: الگوسازی و الگو گیری از ابزارهای فرهنگی هنری برای ایجاد بسترهای مناسب در پذیرش یک فرهنگ در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: انجمن‌های فرهنگی، گروه تئاتر، انتشار کتاب‌های فرهنگی و نقش ویژه جامعه هنری و رسانه‌های مختلف برای ایجاد یک جریان فرهنگی در راستای ترویج عفاف و حجاب نقش‌آفرین هستند.

سو قندی از تشکیل کارگروه مد و لباس در استان سمنان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی که اکنون با آن در جامعه مواجه هستیم مد و نوع لباس است که این مهم در مقوله حجاب بسیار اثرگذار است.

وی اذعان کرد: برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس در برخی نقاط مختلف استان سمنان را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: حجاب و عفاف لایه‌ها و ابعاد مختلفی در جامعه دارد و برای پرداختن به این موضوع تمامی افراد فعال در حوزه فرهنگی باید با یکدیگر هماهنگ و یکپارچه عمل کنند.

انتهای پیام/

R41366/P1336/S6,64/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

 فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این که حجاب و عفاف موضوعی کاملا فرهنگی و اجتماعی است، گفت: دشمن در تلاش است تا موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کرده و مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد.

به گزارش تسنیم، سردار احمدرضا رادان در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و طرح نور ( عفاف و حجاب) که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن قدردانی از محبت تمام مردم در حمایت از مسیر سخت، پرتلاطم و پر فراز و نشیب رسالت پلیس، گفت: در مأموریت‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسید که نبرد رودررو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ دستاوردی برایش نخواهد داشت و ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که با عزم، اراده، تقوا و ایمان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی و او را شکست دادند.

 وی جبهه فرهنگی و جنگ اراده‌ها را سخت‌ترین جبهه رویارویی با دشمنان اسلام دانست و افزود: دشمن در تلاش است تا با هجمه‌های همه‌جانبه فرهنگی کاری کند تا رزمنده‌ای نباشد که بخواهد در نبردهای رودرروی جبهه استکبار بایستد و مادری نباشد که رزمنده پرور باشد و پدری نباشد که فرزند رزمنده‌اش را از زیر قرآن عبور دهد.

فرمانده انتظامی کشور یادآور شد: وقتی اسرائیل می‌خواست برای ایران ابرقدرتی کند، رزمندگان سلحشور با در هم کوبیدن تمام دستاوردها و در نوردیدن تمام سامانه‌های پدافندی، دشمن صهیونیستی را تنبیه کردند، از این رو دشمن در تلاش است تا مانع تربیت چنین رزمندگانی در سرزمین پهناور ایران اسلامی شود.

 وی هدف قرار دادن حیا و عفت و عادی شدن فساد و تغییر ارزش‌ها را بارزترین بستر دعوا و رویارویی حق و باطل دانست و تصریح کرد: قانون عفاف و حجاب و طرح نور به دنبال آن است تا از دختران میهن اسلامی که مادران آینده این مرز و بوم هستند، در مقابل فسادهای فرهنگی خانمان سوز صیانت کند.

سردار رادان گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند

رادان با تأکید بر این که حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، افزود: دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کرده و مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد. 

وی با بیان این که نسبت به هر موضوعی بایدها و نبایدهایی وجود دارد، گفت: برخی حتی درک و فهم موضوع مهم حجاب را نداشته چون نمی‌خواهند به وظیفه خود عمل کنند، و از طرف دیگر کسانی که وارد میدان می‌شوند را مورد هجمه ناجوانمردانه، ناعاقلانه و غیرحکیمانه قرار می‌دهند.

فرمانده انتظامی کشور با بیان این که هجمه‌ای که در برابر غیرت و عفت و حیای ایرانیان قرار گرفته و همه مأمور صیانت از جوانان در برای هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و ایران هستیم، تصریح کرد: دشمن به دنبال در هم شکستن قبح حیا و عفت در جامعه بوده و برنامه‌های فراوانی را در این مسیر طراحی و عملیاتی کرده است؛ ولی متأسفانه ما برنامه‌ای در این مسیر نداشتیم.

 وی بر لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌های فعال فرهنگی تأکید کرد و گفت: 32 دستگاه مسئول راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب هستند که اگر به تکالیف خود عمل می‌کردند شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان‌ها نبودیم، متأسفانه این نهادها برای فرار از پاسخگویی، روحیه مطالبه‌گری و پرسش‌گری گرفته‌اند؛ درحالی‌که مردم باید پرسشگر بوده از مسئولین مطالبه‌گری کنند.

رادان ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه از عملیاتی‌سازی طرح نور، با بیان اینکه همگان مسئول صیانت از فرهنگ دینی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رئیس جمهور نیز در شرایطی که معمولاً رؤسای جمهور به دلیل کسب رأی در انتخابات به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در برابر مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، علما و صلحان و در کنار مضجع شریف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها قسم یاد می‌کنم که تمام آبرو و ذره‌ذره وجود خود را در مسیر احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کشور ضمن تأکید بر آثار حمایت همگانی مردم از طرح نور، خاطرنشان کرد: هیچ اراده، تهمت، سرزنش و شماتتی نمی‌تواند ما را از این راه پرفیضی که حضرت حق در برابر ما قرار داده عقب بکشاند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد