Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشترین جمعیت شتر کشور در استانمان متمرکز است اما نبود صنایع تبدیلی مانع بهره وری مناسب از این فرصت اقتصادی شده است. تعدادی از شترداران درگفتگو با خبرنگار ما ، با گلایه از برخی سختگیری ها و کاستی ها سازمان های متولی ،گفتند : نبودمجوز خزوج دام ازاستان، نبود صناتیع تبدیلی، عدم همکاری سازمان های متولی با شترداران باعث شده تا پرورش شتر دربرخی از نقاط سیستان وبلوچستان از رونق بیفتدبه طوریکه جمعیت شتر شهرک شترداران زاهدان از 3 هزار نفر به حدود چهارصدنفر کاهش یافته است دانلود دانلود
به گزارشخبرگزاری صدا و سیمامرکز سیستان و بلوچستان،وجود نیمی از جمعیت شترکشور درسیستان وبلوچستان باعث شده تا این استان به عنوان قطب پرورش شتر کشور شناخته شودرییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تولید دو هزار 300 تن گوشت و هزار و 300 تن شیرشتر درسال ظرفیتی است که اگر به درستی استفاده شوداین ظرفیت میتواند فرصت های شغلی و گردشگری بسیاری ایجاد کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی در خصوص مشکلات شترداران گفت: برای رفع مشکلات شترداران حدود 10 جایگاه پرورش شتر در حاشیه شهر درنظرگرفته شده و تمهیداتی اتخاذ شده که شتر ها دراین جایگاه پلاک کوبی شوند و بنا به تقاضای دامدار دامهای بومی به خارج استان حمل یا به کشتارگاهها عرضه شوندحسینی مدیرکل دامپزشکی استان نیزگفت: جایگاه های پرورش شتر های با زمان بندی مشخص توسط دامپزشکان بررسی می شودو در صورتی که نتیجه آزمایش کرونا ،بروسلولز منفی باشد به کشتارگاه های داخل استان منتقل می شوند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی