Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@02:52:20 GMT

آخرین اخبار از تفکیک آب شرب و شهری

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۹۰۴۹

آخرین اخبار از تفکیک آب شرب و شهری

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم میدانی با بیان این که دو سامانه‌ای کردن آب شرب و شهری نمی‌تواند تمام مشکلات حوزه آب را برطرف کند، اظهار کرد: آبی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد باید بهداشت کافی را داشته باشد و به همین دلیل باید قبل از اجرایی شدن این طرح تحقیقات لازم برای این مساله صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته تصور غلطی حتی در وزارت نیرو مبنی بر این که تفکیک آب می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه آبی را برطرف کند، وجود داشت و به همین دلیل تصمیم بر آن گرفته شد که با انعقاد قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان نتایج کامل این طرح بررسی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این که انتظار می‌رود که تا ماه‌های آتی نتیجه نهایی به دست آید، گفت: براساس این تحقیق باید مشخصات آب غیرشرب به صورت کامل بررسی و تبیین شود و برهمین اساس با اولویت بندی بتوانیم تفکیک آب شرب و بهداشتی را انجام دهیم.

میدانی با اشاره به شهر مشهد که قرار بود این طرح به صورت آزمایشی در آن اجرایی شود، اظهار کرد: تاکنون این طرح به نتیجه خاصی نرسیده است، لذا باید قبل از اجرایی شدن این طرح تمام جوانب آن بررسی شود.

وی افزود: به طور مثال اگر در استان بوشهر مردم توافق کنند که دیگر از آب شرب لوله‌کشی استفاده نکنند و در عوض آب بسته‌بندی را جایگزین کنند، می‌توانیم تغییراتی را در نحوه ارائه آب ایجاد کنیم، اما همین مساله برای استان اصفهان امکان پذیر نیست. به طول کلی باید گفت که سیاست وزارت نیرو این است که آب سالم در اختیار مشترکان قرار گیرد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، برای مناطقی که انتقال اب باکیفیت هزینه‌بر است انجام این کار می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر باشد و به همین دلیل وزارت نیرو در دولت دوازدهم تلاش دارد که جوانب اجرایی شدن این طرح را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد و بعد از آن این طرح را در مرحله اجرا بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز