Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بحران اخیر قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این گزارش با اشاره به مشکلات پیش آمده در این زمینه تصریح شده است: بررسی ها و شواهد میدانی گویای این واقعیت است که آلودگی های زیست محیطی به صورت ریزگردها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان با منشأ داخلی و خارجی از سالیان پیش وجود داشته است اما در 10 تا 15 سال اخیر به دلیل اجرا نشدن دقیق مصوبات مربوط به خروج از این وضعیت و برخی مدیریت های نامناسب، تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش همچنین آمده است: مقوله قطعی برق، آب، مخابرات، لغو پروازها، تعطیلی مراکز آموزشی، توقف تولید نفت خام و غیره قابل پیشگیری و پیش بینی بود اما به دلیل مدیریت نامناسب در بخش برق استان و انجام ندادن مسئولیتها، تعهدات و وظایف محوله در زمان بندی خود نظیر شستشوی مقره ها یا به روز نکردن امکانات فنی تجهیزات برق نظیر پست ها و خطوط انتقال باعث گردید آب، برق و مخابرات قطع گردد.
در گزارش کمیسیون انرژی تأکید شده است: تعلل مدیران برق استان در این قطعی محرز است.
همچنین در این گزارش با اشاره به راهکارها برای جلوگیری از این قطعی ها، آمده است: هزینه کرد سه درصد از اعتبار پروژه های در حال اجرای مناطق نفت خیز و گازخیز در این مناطق به جز تخصیص دو درصد از سهم درآمدهای نفتی صرفاً به مناطق نفت خیز و نیز اختصاص صد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در قالب بودجه 96 صرفاً برای حل مشکل خوزستان ازجمله پیشنهاداتی بوده که برای اجرا، مورد تأکید قرار گرفته است.
در ادامه پس از قرائت این گزارش، آقای نجار رئیس ستاد بحران کشور نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این قطعی ها پرداخت.
وی بخشی از مشکلات مربوط به ریزگردها را منشأ خارجی دانست که در اولویت رفع برای کشورهای دیگر نیست.
نجار گفت: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و با حضور در کنفرانس های مختلف و همچنین دیدار با مقامات این کشورها برای رفع این مشکلات رایزنی های خود را انجام می دهد.
وی گفت: بخش مربوط به منشأ داخلی این ریزگردها نیز از سال 93 با تدوین سند ملی منشأ ریزگردها آغاز شده است.
نجار افزود: شناسایی منشأ گرد و غبار در 26 استان کشور ازجمله در استان خوزستان مورد تأکید و در دست اقدام قرار گرفته است .
رئیس ستاد بحران کشور همچنین گفت: ما در تلاش هستیم در بخش داخلی با هماهنگی بخش های مختلف تا آنجا که ممکن است مشکلات مردم با ریزگردها را در برخی استان های کشور که با این پدیده روبرو هستند مرتفع کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا مدارس خوزستان تعطیل شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان خوزستان مدارس نوبت صبح فردا _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در برخی شهرهای خوزستان غیر حضوری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بحران و بر اساس اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به وضعیت وقوع پدیده گردوغبار و پیش‌بینی احتمال تداوم آن، فردا_سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ کلیه مقاطع تحصیلی اعم از پیش دبستان، دبستان، راهنمایی و دبیرستان در نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، آبادان، خرمشهر و شادگان به‌صورت غیرحضوری اعلام شدند

کد خبر 749209

دیگر خبرها

  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی