Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت گفت: سالانه ابتلای ۷ تا ۱۰ هزار کودک در سراسر کشور به بیماری اوتیسم تشخیص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد تقی جغتایی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که تشخیص بیماری اوتیسم در کشور با تاخیر صورت گرفته و خانواده‌ها در سن ۳ یا ۴ سالگی فرزند خود، متوجه ابتلای کودک به بیماری اوتیسم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تشخیص دیر هنگام در درمان کودکان تاثیر دارد و لازم است در این روند تغییراتی ایجاد شود.


دبیر شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت با ارائه آماری از تولد کودکان مبتلا به اوتیسم در سراسر کشور تصریح کرد: سالانه در سراسر کشور ۷ تا ۱۰ هزار کودک مبتلا به بیماری اوتیسم متولد می‌شوند و لازم است برای این کودکان برنامه ریزی شود.

جغتایی ادامه داد: مغز کودک دائم در حال تغییر است به همین خاطر اگر بیماری اوتیسم زود تشخیص داده شود می‌توان نسبت به اصلاحات مغز کودک اقدام و با مداخلات به هنگام مشکلات کودک را کاهش داد.

دبیر شورای راهبردی توانبخشی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا دلایل ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم مشخص است یا خیر؟، خاطرنشان کرد: هنوز دلایل و همچنین درمان قطعی بیماری اوتیسم تشخیص داده نشده و عوامل مختلف از جمله آلودگی هوا، نوع تغذیه مادر زمان بارداری، عوامل محیطی و ... از جمله دلایل ابتلای یک کودک به بیماری اوتیسم تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه " زایمان طبیعی در کاهش ابتلای کودکان به اوتیسم موثر است" اظهارکرد: کودکانی که به طور طبیعی متولد می شوند به نسبت کودکانی که به روش سزارین به دنیا آمده اند کمتر به بیماری اوتیسم مبتلا شده و این نشان دهنده تاثیر نوع تولد در ابتلا به بیماری اوتیسم است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ درصد از مردم استان به بیماری آسم مبتلا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد ملک‌زاده، امروز_ چهارشنبه، نوزدهم اردیبهشت_ در نشست روز جهانی آسم با بیان اینکه هفت ماه می مصادف با هجدهم اردیبهشت روز جهانی آسم نام‌گذاری شده‌است، اظهار کرد: آسم یک بیماری مزمن است که شیوع بالایی دارد.

وی افزود: آسم ارتباط مستقیم با استرس و اضطراب دارد و با تنگی نفس و سرفه، ناتوانی در صحبت کردن و گیجی همراه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آسم یک بیماری ارثی است، گفت: مواد آلرژی‌زا، عفونت‌های ریوی، مواد آلاینده در هوا و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بیماری آسم را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، استرس، سابقه خانوادگی و قرار گرفتن در معرض آلایندگی‌ها عوامل افزایش دهنده بیماری آسم است، تصریح کرد: هشت هزار نفر معادل ۱۳ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد به بیماری آسم مبتلا هستند.

ملک‌زاده با بیان اینکه آسم رژیم غذایی خاصی ندارد، اما پرخوری و چاقی سبب تشدید بیماری می‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف فست‌فودها، غذاهای بسته‌بندی شده و کنسروها، غذاهای تند، آجیل‌های بو داده، سوسیس و کالباس، میگو، کره بادام زمینی، خربزه، طالبی توت فرنگی و کیوی مواد غذایی هستند که آسم را تشدید می‌کند.

وی گفت: واحد سلامت معاونت بهداشت استان در زمینه آموزش پیشگیری از آسم شغلی و معاینات پرسنل را در دستور قرار دهد، همچنین واحد بهداشت و درمان در خصوص کنترل استرس آموزش‌ها را ارائه دهد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه‌ها و صداوسیما در آشنایی مردم با بیماری آسم، افزود: محتوای تولید شده در خصوص این بیماری در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.

کد خبر 751755

دیگر خبرها

  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • درمان زخم پیش رونده سالک در یک کودک ۲ ساله در اصفهان
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟