Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله یاد کرد و گفت: حجاب در واقع ملاکی برای سنجش عبودیت بندگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده پیش از ظهر چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در آن حور داشتندٰ بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع حجاب و عفاف در جامعه تاکید و در خصوص برنامه ریزی های گستره دشمن برای رخنه در اعتقادات دینی مردم از طریق ترویج اموری چون مد و مدگرایی هشدار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرمت و حیثیت زن حق الله است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم با اشاره به آموزه های قرآنی در خصوص موضوع حجاب و عفاف گفت: حجاب نوعی عفاف درونی است که انسان را از گناه بازمی دارد که نتیجه تاثیر آن بر اعمال و رفتار آن همان حجاب و پوشش ظاهری است و می توان گفت که حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب محسوب می شود.

وی در خصوص فلسفه حجاب از دیدگاه اندیشمندان و صاحب نظران دینی نیز اظهار داشت: حجاب حق الله است و حرمت زن تنها مختص خود وی و نه بستگان و اطرافیانی اعم از شوهر و برادر و فرزندان نیست و حتی اگر این افراد راضی به بی حجابی زن شوند، قرآن راضی نخواهد شد چون حرمت و حیثیت زن حق الله است و کسی حق ندارد راضی به حذف حجاب شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ناتوانی بشر در ادای حقوق الهی گفت: اما انجام برخی امور موجب کسب رضایت الهی می شود و رعایت حجاب از جمله این موارد است اطاعت از خدا به شمار می رود و حقی است که بر عهده بندگان الهی نهاده شده است و هر انسان مومنی از روی تعبد و نه تنها به خاطر مسائل و مصالح عمومی باید این حق الهی را ادا کند.

حجاب ملاکی برای سنجش عبودیت بندگان

وی ادامه داد: حکمت حجاب سنجش عبودیت و اطاعت بندگان خداست و بانوان با حفظ حجاب خود می توانند اطاعت از خدا را که پیام اصلی تمام عبادات است، اثبات کنند و در زمره اطاعت کنندگان الهی قرار گیرند و خداوند متعال نیز در قرآن کریم بر لزوم حفظ پاکدامتی زنان از نامحارم تاکید کرده و در همین آموزه ها حرمت و شخصیت زن به عنوان فلسفه حجاب مطرح می شود زیرا مقام زنان آنقدری بالاست که باید از طریق حجاب خود شناسایی شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بی توجهی به مساله حجاب را زمینه ساز آزار و اذیت زن عنوان و تصریح کرد: زنان مقید به حجاب و عفاف بخاطر پایبندی به اصول و ارزش های دینی دارای جایگاه و مقامی افزون هستند و حرمت آنان باید حفظ شود که خوشبختانه این موضوع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و کارهای فرهنگی قابل توجهی برای ترویج حجاب و عفاف انجام شده است.

ترویج مد و مدگرایی و بدحجابی یکی از اهداف فرهنگی امروز دشمن در جامعه اسلامی ایران است

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما متاسفانه با وجود این اقدامات فرهنگی، در سال های اخیر شاهد برخی بی توجهی ها هستیم که موجب رواج بدحجابی بین برخی از بانوان جامعه شده است که ضعف در تبیین فرهنگ اسلامی از علل اصلی آن است و عدم برنامه ریزی جامع و مناسب در همین خصوص، ترویج فرهنگ تسامح و تساهل در مورد حجاب از طریق رسانه ها و حجمه های فرهنگی، ضعف در معرفی الگوهای مناسب، جنگ نرم گسترده دشمن با استفاده از تمامی ابزارها و شیوه های گوناگون برای کمرنگ شدن بنیان های اعتقادی از دیگر عوامل بروز برخی بدحجابی های امروزی در جامعه است.

حجت الاسلام آل هاشم بر لزوم آگاهی خانواده ها و مراقبت و تربیت صحیح فرزندان در مقابل نفوذ فرهنگی دشمنان و ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان به موضوعات فرهنگی به ویژه در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد: امروز دشمن یکی از اهداف فرهنگی خود را در جامعه اسلامی ایران مد و مدگرایی قرار داده و به فرموده مقام معظم رهبری باید برای مقابله با این هجمه همه جانبه فرهنگی، برنامه ریزی گسترده ای داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان گفت: مقوله حجاب به دلیل داشتن بروز و ظهور باطنی و ظاهری در سرنوشت جامعه اسلامی تاثیرگذار است و بر همین اساس بانوان جامعه باید به تاسی از آموزه های دینی همچون سایر عرصه های دینی رسالت اسلامی و انقلابی را به نحو احسن انجام دهند زیرا دشمن برنامه ریزی های گسترده ای برای غلبه بر انقلاب اسلامی از این طریق انجام داده اند و مقابله با آنها نیازمند آگاهی مردم و انجام اقدامات و برنامه ریزی های متقابل فرهنگی از سوی مسئولان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب