Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در نشست سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران در مشهد گفت: 11درصد جمعیت افغان ها در ایران حضور دارند که معادل سه میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی است.

احمد محمدی فر افزود: با همکاری کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان همه این جمعیت در ایران از خدمات بهداشتی چون واکسیناسیون و حمایت از مادران باردار برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: 114 هزار نفر با کمک کارگزاری سازمان ملل متحد زیر پوشش بیمه های رایگان سلامت قرار گرفته اند ،برای بقیه پناهندگان هم امکان بهره مندی از بیمه سلامت، تا سقف بیش از 800 هزار نفر با فرانشیز دولتی فراهم شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور افزود: با فرمان رهبر معظم انقلاب در سال های 2015 و 2016 بیش از 80 هزار تن از دانش آموزان و فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در ایران زیر پوشش آموزش قرار گرفتند؛ پیش از آن هم 330هزار دانش آموز مهاجر و پناهنده مجاز در مدارس ایرانی مشغول به تحصیل بودندو امروز همه فرزندان پناهندگان و مهاجران اعم از مجاز و غیرمجاز از امکان تحصیل رایگان در کشور بهره مند شده اند.

محمدی فر گفت: در 2 سال پذیرش فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس با احتساب دایر شدن یک کلاس به ازای هر 30دانش آموز ، در مجموع 2هزار و 600 کلاس درس به ظرفیت آموزشی کشور افزوده شده است.

او افزود: افزوده شدن این گروه از اتباع غیرمجاز به ظرفیت آموزشی کشور معادل 250 مدرسه است که در سال 2016 با کمک سازمان ملل 30 مدرسه ساخته شد و 220 مدرسه دیگر نیاز است .

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: جمعیت مهاجر که عمده آنها افراد آسیب پذیر هستند، نیازهای جدی دارند که تامین معیشت از جمله آن است.

محمدی فر با بیان اینکه خراسان رضوی، بزرگترین جمعیت مهاجر کشور را میزبانی می کند، گفت: این استان از نظر پذیرش پناهندگان و مهاجران، در رتبه دوم اما از نظر ارائه خدمات و رسیدگی در رتبه اول کشور قرار دارد.

او از استاندار خراسان رضوی به علت توجه و مدیریت ویژه در موضوع پناهندگان قدردانی کرد .

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با اشاره به فعالیت تروریست ها در منطقه، بویژه در افغانستان، گفت: این به مفهوم انتظار و حرکت جمعیت پناهنده بیشتری با آمار بالاتر از این منطقه است از این رو انتظار می رود که جامعه جهانی به کشورهای در معرض مهاجرت به نحو مناسب تری توجه و شرایط آنها را درک کند.

محمدی فر افزود: حمایت نکردن جامعه جهانی از جمعیت مهاجر به گونه ای است که گاه احساس می کنیم در این امر تنها هستیم و امیدواریم با حضور سفیران خارجی به مشهد و درک و دریافت عمیق و واقعی تر از شرایط جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهاجران و انواع خدمات گسترده ایران به پناهندگان انتظار است همراهی و همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم تهران با هدف بازدید از وضع پناهندگان خارجی در خراسان رضوی و خدمات جمهوری اسلامی ایران به این جمعیت، به مشهد سفر کرده اند و امروز از یک مدرسه و مرکز بهداشتی درمانی در منطقه گلشهر مشهد و مرکز معلولان و دوره های فنی و حرفه ای ویژه پناهندگان بازدید خواهند کرد.

بازدید از تایباد و مرز دوغارون و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای اتابع افغان ،مجموعه مهمانشهر تربت جام و امکانات و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و کتابخانه آن و دیدار با برخی از خانواده های اتباع ساکن در این منطقه، از برنامه های دیروز سفیران کشورهای خارجی در خراسان رضوی بود.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از جمع آوری و طرد۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، احسان حیدری با اشاره به اجرای طرح جمع آوری اتباع در استان تهران، اظهار کرد: با اجرای طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز از سطح تفرجگاه‌های استان تهران در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۸۰۰۰ تبعه غیر مجاز از سطح تفرجگاه‌های استان جمع آوری و برای بازگشت به کشور تحویل اردوگاه مراقبتی استان شده‌اند.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار تبعه غیر مجاز با همکاری فراجای استان تهران جمع آوری و برای سیر مراحل بازگشت به کشور خویش به اردوگاه مراقبتی استان تهران تحویل داده شده‌اند.

وی با اشاره به مصوبات قرارگاه طرد استان تهران و شورای تأمین تأکید کرد: تا آخرین نفر اتباع غیر مجاز در استان، اجرای طرح جمع آوری همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، آمار اتباع طردی نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۳ برابری را به خود اختصاص داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحویل ۹۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • بازگرداندن ۸۵ هزار تبعه افغانستانی فاقد مجوز به کشورشان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • تصاویر| نشست وزیر خارجه با سفرای خارجی مقیم تهران
  • نشست وزیر امور خارجه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز