Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی جوهری افزود: 16 تیم از استان های خراسان جنوبی، مازندران، کردستان، کرمانشاه ، اصفهان ،کرمان، یزد، شهرستان های تهران، همدان، سمنان و ... در این جشنواره شرکت کردند.
وی یادآور شد: نوجوانانی که در این پیکارها حضور پیدا کردند، مستعد و علاقه مند به کشتی هستند.
وی تصریح کرد: برای اولین بار برای کم شدن اشتباه های انسانی مسابقه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نفرهای برتر این پیکارها به عنوان افراد دارای استعداد شناخته شده و در طول سال برای آنها اردوهای ویژه برگزار می شود تا در آینده برای تیم ملی پشتوانه ای باشند.
وی بیان کرد: یک تیم 10 نفری از فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کار نظارت بر مسابقه را بر عهده دارد.
این جشنواره ، یادبود دانش آموز شهید پهلوان « بهلول سعید طوقانی» ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول به مدت 2 روز در بیرجند پیگیری می شود.
در مراسم افتتاحیه جشنواره یاد شده تعدادی از علاقه مندان به کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای و مسئولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند شرکت داشتند.
ورزش کشتی پهلوانی این رقابت ها در وزن 85 کیلو گرم با شرکت 9 ورزشکار از خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، کردستان، همدان، تهران، مازندران و شهرستان های تهران برگزار می شود.
همچنین در وزن 100 کیلوگرم 9 کشتی گیر از خراسان رضوی، کردستان، شهرستان های تهران ، همدان، مازندران، تهران، خراسان جنوبی، یزد و سمنان با هم رقابت می کنند.
به گفته مسئول انجمن کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور در بخش تیمی این رقابت ها هر تیم اجرای گروهی خود را به مدت 30 دقیقه به نمایش می گذارد.
محمد هادی گنجی افزود: در بخش قهرمانان هنری ورزشکاران در رشته های سنگ، کباده ، میل بازی، چرخ تیز و چرخ چمنی جداگانه در 2 وزن 60- کیلو گرم و وزن 60+کیلو گرم به رقابت می پردازند.
همچنین 40 نفر از نیروهای آموزش و پرورش در برگزاری این رقابت ها همکاری دارند.
ورزش پهلوانی و زورخانه ای به مجموعه حرکات ورزشی با وسایل ویژه همراه با آداب و رسوم خاصی گفته می شود که با فرهنگ و تاریخ ایران پیوند عمیقی دارد.
در واقع انجام حرکت های پهلوانی در زمره فعالیت های اصلی ایرانیان در دوره باستان بود و پهلوانان در این ورزش باستانی علاوه بر داشتن قدرت جسمانی، صفات اخلاقی را همواره سر لوحه زندگی خود قرار می دهند.
گروهی بر این باورند ورزشکاران زورخانه ای در گذشته آیین رزم را فرا می گرفتند؛ و ابزار ورزش باستانی به جنگ افزارهای دوران قدیم شباهت داشت .
شعار ورزش باستانی پرورش روح و جسم است و یکی از اصلی ترین آداب زورخانه رعایت مواردی از قبیل فروتنی، از خود گذشتگی، مردانگی، کمک به فقیران و ... به شماری می رود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 هجری شمسی با تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مسیر جهانی کردن ورزش زورخانه ای و آشنایی جوانان و نوجوانان با این ورزش تلاش های بسیاری انجام شد و فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای در 20 مهر 1383 خورشیدی با مشارکت 22 کشور تشکیل شد.
هدف این کار پشتیبانی و ارایه کمک های فنی به کشورهای درحال توسعه، مشارکت در گسترش روابط دوستی میان تمام ورزشکاران است که فدراسیون ملی را در چارچوب برنامه های خود قرار داد.
آیین پهلوانی و زورخانه ای 25 آبان 1389 در فهرست میراث معنوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد به ثبت جهانی رسید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت