Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال ۱۵۰۰ آموزگار در آموزش و پرورش شهر تهران بازنشسته می شوند که تنها ۲۵۰ سهمیه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس باقری در جمع خبرنگاران گفت:اولویت در وزارت آموزش و پرورش باید در دوره ابتدایی باشد. کار زیربنایی درازمدت است.

وی افزود: هر کشوری توسعه پیدا کند باید در زیرساخت اصلی قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولی آن وزارت آموزش و پرورش است اما به تنهایی از عهده آن بر نمی ایید. نیاز به عزم ملی داریم.

باقری بااشاره به ترویج مندرجات سند تحول بنیادین گفت: خوشبختانه امروز در محافل علمی، وزارت آموزش و پرورش و قوانین صحبت از سند تحول است که در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است اما کفایت نمی‌کند. نیاز به عزم ملی داریم.
وی ادامه داد: آموزش با یک وزارت خانه و افراد معدود سامان پیدا نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به هدایت تحصیلی نیز در ادامه اشار کرد و گفت: باید بر روی هدایت تحصیلی کار فرهنگی شود. امسال در کنکور ۹۳۰ هزار نفر در کنکور شرکت کردند که ۵۸۰ هزار شرکت کننده رشته تجربی بودند. باید این فرهنگ اصلاح شود تا دانش آموزان سرخوره نشوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته مشکل عمده هدایت تحصیلی تقاضای زیاد برای رشته علوم تجربی بود. باید خانواده‌ها را آگاه کنیم.

باقری یادآور شد: خوشبختانه هدایت تحصیلی در شهر تهران با سراسر کشورمتفاوت است. در تهران بیشترین تقاضا برای ریاضی است.

وی بیان کرد: در برخی از رشته‌های خوب فنی و حرفه و کار دانش فارغ‌التحصیل بیکار وجود ندارد. باید خانواده‌ها را در جریان است. باید هنرستان‌ها را گسترش دهیم. امسال در شهر تهران در هدایت تحصیلی شاید مشکلاتی از لحاظ ظرفیت در رشته علوم تجربی و برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته باشیم. اما در رشته علوم انسانی، ریاضی و کاردانش مشکلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مشاوره تحصیلی در مدارس کم داریم و باید مشاوران به روز داشته باشیم.

باقری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از لحاظ نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد. آموزش و پرورش تهران باکمبود معلم رو به رو هستیم. سنوات همکاران ما در تهران بالا است. تا ۴ سال دیگر ۲۹ هزار نفر از ۶۰ هزار پرسنل ما بازنشست می‌شوند. استخدام تربیت معلم کم است. سهمیه شهر تهران نیز خیلی کم است امسال ۴ هزار نفر بازنشسته می‌شوند سهمیه ما تنها ۲۵۰ نفر است.

باقری بیان کرد:در ساختار جدید آموزشی یک پایه اضافه شد. یعنی ۱/۵ به دانش اموزان ابتدایی و کلاس‌های درس اضافه شد و به ۸ هزار آموزگار نیاز پیدا کردیم. از ان سال تاکنون دوره ابتدایی صدمه خورده است. مجبوریم دبیر را با آموزش کم به. دوره ابتدایی بیاوریم و این مسئله نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و کیفیت نیز پایین است.

وی افزود: امسال پیش بینی می‌کنیم ۱۵۰۰ آموزگار بازنشست شوند. تنها۲۵۰ نفر به ما آموزگار خواهند داد. باید از روش‌های دیگر نیرو بگیریم. ساماندهی خوبی در نیروی انسانی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اموزگاران و نیروهای مرد و زن بعد از ۳۰ سال لیسانس‌ها و بعد از ۳۵ سالگی با مدرک فوق لیسانس و دکتری می‌توانند پس از بازنشستگی دوباره مشغول شوند.

وی با اشاره به فضای کم آموزشی در شهر تهران گفت: اگر حادثه‌ای برای تهران پیش بیاید فاجعه آفرین است باید مدارس را به عنوان پایگاه‌های خدمات رسانی نیز در نظر گرفت

وی افزود: در منطقه ۲۲ حداقل فضای آموزشی نیز ددر نظر گرفته نشده است. سریز آن به منطقه ۵ و ۲ می‌آید. باید در هر کجا ساختمان ساخته شود فضای آموزشی می‌خواهد.

باقری گفت:۴۰ درصد مدارس شهر تهران فرسوده است. باید شهرداری نیز پای کار آید. متأسفانه اعتبار کمی به شهر تهران داده می‌شود. شهر تهران را فقط در اعتبار دادن شمال تهران را می‌بینند. مدارس فرسوده شهر تهران در مرکز و پایین شهر را نمی‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برخی از مدارس اسم خوبتری دررافکا عمومی دارند که تقاضا برای آن مدارس زیاد است. اگر سواستفاده‌ای از تقاضای بالا شود و از خانواده‌ها پول دریافت کنند اگر مطلع شویم برخورد می‌کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس