Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حفظ هوشیاری و ارتقای آن، آماده هرگونه جانفشانی برای حراست از مرزها و امنیت حاکم در نوار مرزی هستند و کسانی که قصد تعرض و برهم زدن امنیت و آرامش را دارند به این هدف شوم خود نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از پاسگاه های مرزی، مقرهای انتظامی و پایانه مرز بین المللی خسروی بیان کرد و افزود: نیروی انتظامی آمادگی کامل و لازم را برای پذیرش زائران از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات دارد.
وی با اشاره به امکانات مطلوب موجود در مرز خسروی برای تردد زائران، بر لزوم تقویت زیرساخت های موجود تاکید کرد و ادامه داد: بسترهای لازم برای تردد زائران از پایانه خسروی فراهم است و مردم این منطقه نیز برای تحقق این امر مشتاق هستند.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: امسال تدابیر لازم همانند سال های گذشته برای تردد زائران اربعین حسینی اتخاذ شده و طبق گزارشی که مسئولان و فرماندار قصرشیرین نیز ارائه کردند، آمادگی در مسئولان و مردم برای این مهم وجود دارد و تدابیر لازم در مسیر راه ها نیز اندیشیده شده است.
سردار اشتری اظهارداشت: نیروی انتظامی در ایام اربعین امسال حضور پررنگ تری در بحث تامین نظم و امنیت زائران خواهد داشت و امید است با همکاری مردم، دراین بخش مشکلی نداشته باشیم.
وی گفت: اگر طرف عراقی برای پذیرش زائران از مرز رسمی خسروی اعلام آمادگی کند، جمهوری اسلامی ایران برای این مهم آمادگی لازم و کامل را دارد.
وی اضافه کرد که در صورت درخواست کمک از سوی طرف عراقی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در تامین امنیت زائران، این موضوع ابتدا در شورای امنیت کشور مطرح و پس از تصمیم گیری مسئولان نسبت به انجام این مهم اقدام می شود.
فرمانده ناجا گفت: مرزبانان و مرزداران اصلی مردم هستند که در جدار مرزها سکونت دارند و مردم استان کرمانشاه و شهرستان های مرزی، آمادگی حراست از مرزها را دارند و هم اکنون بخشی از امنیت کشور را نیروی انتظامی مدیون و وام دار مردم با مذاهب مختلف اسلامی شیعه و سنی است.
سردار اشتری با اشاره به همدلی خوبی که بین مردم استان کرمانشاه و نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: مساله امنیت را ارتقا خواهیم داد و در بحث انسداد نوار مرزی در شرق و غرب کشور، طرح هایی در دست اقدام است که البته با کمک مسئولان این انسداد باید کامل شود.
بازدید از پاسگاه مرزی خسروی، بخش های مختلف پایانه بین المللی و مسافری و بازدید از نقطه سقر مرزی خسروی و پایانه مسافری پرویزخان از دیگر برنامه های سفر یک روزه سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به قصرشیرین بود.
قرار است حدود 500 هزار نفر از مردم استان های غرب و شمال غرب کشور امسال از طریق مرز خسروی برای شرکت در آیین اربعین حسینی عازم عراق شوند.
با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز به روی زوار ایرانی بسته است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند

فرمانده کل انتظامی کشور در اجتماع بزرگ مردم قم به ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه(س) در حمایت از طرح نور گفت: حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است و دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام خبرگزاری پلیس؛ سردار احمدرضا رادان در اجتماع ۶ هزار نفری مردم قم در صحن آئینه حضرت معصومه(س) در حمایت از طرح نور فراجا حضور یافت و بیان داشت: فراجا طرح نور را با قوت ادامه می‌دهد.

وی در ابتدای صحبت های خود گفت: سپاسگزار و قدردان محبت شما عزیزان خواهران، برادران، علماء، فضلا، رزمندگان و آحاد مردم هستیم. خدا را شاکریم که قدم در راهی گذاشته‌ایم در راه سخت پرپیچ و پر فراز و نشیبی که مردم انقلابی این راه پر فراز و نشیب را درک کردند و در حمایت از پلیس به میدان آمدند.

فرمانده کل انتظامی در ادامه گفت: دشمن تلاش فراوان کرد که در این معرکه به گونه ای جلوه کند که پلیس تنها است اما مردم این خط بطلان را بر افکار پلید دشمن کشیدند که مردم در کنار پلیس، با پلیس، برای پلیس و همراه و همگام با پلیس هستند.

سردار رادان افزود: بدانیم در معرکه های مختلف دشمن به این نتیجه رسیده است که نبرد رویارو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ چیز در بر ندارد و از همین رو وارد جنگ فرهنگی شده است. دشمنان تلاش دارند دو بال از ما گرفته بشود اولین بال، بال حیا و عفت است و دومین بال، بال غیرت است.

وی گفت: چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود، محیط برای فرد بیننده عادی می شود وقتی محیط برای مردان و زنان باغیرت ما عادی شد یعنی یک ارزش شکل می گیرد در جایی که بی ارزش ترین، ارزش ها از منظر دین و قرآن و اسلام است.

بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، سردار رادان گفت: آیا این دختران وطن، دشمنان ما هستند، هرگز، اینها دختران ما هستند که مورد هدف  هجمه دشمن قرار گرفتند تا بتوانند سرباز بی جیره و مواجب آنان باشند ما در حقیقت داریم حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی مان را انجام می‌دهیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند، از مادران آینده ای که بایستی رزمنده پرور، شجاع پرور، میهن دوست پرور و اسلام دوست باشند.

وی با بیان این که عده ای قصد دارند عفاف و حجاب را یک مسئله امنیتی جا بیندازند، بیان داشت: بنده رسماً اعلام می کنم، رسماً بدانید ما موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع کاملاً فرهنگی و کاملاً اجتماعی می بینیم، اصلاً انتظامی و امنیتی نمی بینیم.

فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: در برابر هجمه ای که به حیا، عفت و غیرت ایران اسلامی و مردم ایران اسلامی ما وارد شده فقط انتظامی نباید وارد میدان دفاع باشد. همه برای صیانت از دختران وطن در برابر دشمن ماموریم و در آینده نزدیک پشت پرده های این جریان را از قاب تلویزیون خواهید دید کسانی که می آیند دختران ما را خارج می برند و رایگان آموزش می دهند تا در جامعه طوری باشند که قبح بی شرمی و بی حیایی و بی غیرتی را بگیرند. دشمن با برنامه ریزی وارد شده است.

وی افزود: ۳۱ دستگاه مسئول راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف بوده که اگر به تکالیف خودشان عمل می کردند امروز شاهد چنین صحنه هایی در خیابان نبودیم.

فرمانده کل انتظامی گفت: از حمایت دستگاه قضا و رئیس جمهور محترم برای حمایت از انتظامی در اجرای این طرح تشکر می کنم. معمولاً هیچ رئیس جمهوری این کار را نمی کند چون اعتقاد دارد بایستی کاری کند که رای داشته باشد، ولی رئیس جمهور محترم واقعاً حساب این را نکرده و ایستاده تا حیا، دین، عفت در جامعه ساری و جاری شود.

فرمانده کل انتظامی در ادامه از حمایت وزیر کشور نیز تقدیر کرد و گفت: از صداوسیمایی که به میدان آمده، از اصحاب رسانه و قلم به دستانی که بر علیه مزدوران قلم می زنند نه برای مزدوران تشکر می کنم.

وی افزود: کسانی هستند که برای مزدوران قلم می زنند و به این قلم زدشان هم افتخار می کنند و توجه ندارند که فردای قیامت، کلمات و حرف های این مقالات، این جملاتی را که می آورند بایستی پاسخگوی آن باشند در محضر پروردگار، چگونه می شود بی حیایی را ترویج کرد با ادبیاتی زیبا و بعد انتظار داشت قیامتی امین داشت.

فرمانده کل انتظامی بیان داشت: چنین است که بایستی عزم و اراده مان را در برابر صیانت از دختران میهن‌مان قرار بدهیم، من اینجا در حرم حضرت معصومه(س) در برابر متدین و انقلابیونی که برخی از آنها امروز اینجا هستند و در برابر خانواده شهدا، خانواده جانبازان، خانواده رزمندگان، علماء، صلحاء و در حرم خانم حضرت معصومه (س)  قسم یاد می کنم تمام توان را برای احیای دین و ارزش های میهن اسلامی مان خواهیم گذاشت و از این راه عقب نشینی نخواهیم داشت و هیچ اراده ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر در طرح نور به دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم علیه اراذل و اوباش، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه هم تلاش می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است