Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@06:28:25 GMT

رکوردی که آرامکوی عربستان در آلایندگی ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۲۶۰۳

صراط: شرکت سعودی آرامکو به تنهایی ۴.۵ درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کند که بیشترین گازهای گلخانه ای تولید شده توسط یک شرکت به شمار می رود.

به گزارش تسنیم به نقل از دیلی میل، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد تنها 100 شرکت مسئول 71 درصد از گازهای گلخانه ای تولید شده در سطح جهان در طی 3 دهه گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تحقیق همچنین حاکی است، از سال 1988 تاکنون تنها 25 شرکت منبع اصلی تولید بیش از نیمی از گازهای آلاینده جهان بوده اند. 3 شرکتی که بیشترین میزان تولید گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص داده اند عبارتند از: سعودی آرامکوی عربستان، صنعت زغال سنگ چین و گازپروم روسیه.

گزارش کربن میجرز همچنین شرکت های بزرگ فعال در زمینه سوخت های فسیلی از جمله کسون موبیل، شل، بی پی و شورون را در زمره بزرگترین آلوده کنندگان هوای جهان معرفی کرده است.

صنعت زغال سنگ چین که از چند شرکت دولتی تشکیل شده، از سال 1988 تاکنون 14.3 درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان را تولید کرده که آن را به آلاینده ترین مجموعه شرکت ها در سطح جهان تبدیل ساخته است.

در مقابل، شرکت سعودی آرامکو خود به تنهایی 4.5 درصد از کل گازهای گلخانه ای جهان را تولید کرده که بیشترین گازهای گلخانه ای تولید شده توسط یک شرکت به شمار می رود. شرکت گازپروم روسیه نیز 3.9 درصد کل گازهای گلخانه ای جهان را تولید نموده است.

گازهای گلخانه ای مورد مطالعه در این پژوهش شامل دی اکسید کربن و متان بوده است.

نویسندگان این گزارش اضافه کرده اند، اگر میزان آلاینده ها همچنان با سرعت 3 دهه گذشته افزایش یابد، دمای کره زمین 4 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده