Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، ظهر امروز رضایی در جلسه اختتامیه مدیران کل امور عشایر کشور اظهار کرد: عشایر استان آذربایجان‌شرقی در سردترین و محروم‌ترین بخش کشور قرار دارند و قسمتی از اقتصاد کشور را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به امنیت عشایر استان آذربایجان‌شرقی گفت: از لحاظ مرزی و اقتصادی، استان آذربایجان‌شرقی شرایط ویژه‌ای دارد و جزو استان‌های برتری است که هیچ مشکل امنیتی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل اطلاعت استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در زمینه عشایر نیز هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد، گفت: عشایر در حوزه اقتصاد نقشی پررنگ داشتند به طوری که در بعد امنیت اقتصادی، دفاعی و حفظ کیان کشور همواره کوشا بوده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم مصداق و الگویی برای اقتصاد مقاومتی عنوان کنیم، باید نان عشایر را مطرح کرد که با تعریف الگویی برای خود، اقتصاد خود را مستقل از بیگانگان کرده‌اند.

رضایی با تاکید بر ارگانیک بودن تولیدات عشایر و آسیب کمتر این محصولات از نظر بهداشتی در جامعه، گفت: عشایر از بعد امنیتی ثابت کردند همیشه در دفاع از کیان کشور نقش موثر داشته‌اند که این شامل استان آذربایجان‌شرقی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اطلاعات استان نیز در تامین امنیت عشایر وظایف سنگینی بر عهده دارد، افزود: هیچ‌وقت زحمات جانانه عشایر در رویدادهای بزرگ کشوری را فراموش نمی‌کنیم که پا به پای ما همراهی کردند.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر تامین امکانات مناسب از طرف دشمن برای عشایر گفت: در رابطه با آموزش عشایر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و البته این موضوع حالت دو وجهی هم دارد زیرا وقتی آموزش هدفمند نمی‌شود، منجر به مهاجرت عشایر به شهرها و روی آوردن به زندگی مدرن می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات راهبردی در امور عشایر افزود: این اقدامات نشان‌دهنده این است که می‌توان کار اساسی انجام داد.

رضایی یادآور شد: با اقداماتی از قبیل برپایی نمایشگاه در حوزه گردشگری می‌توان جذابیت فرهنگ عشایر در بین مردم را ایجاد کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: سازمان عشایر کشور با بسترسازی اقدام به عرضه محصولات و درآمدزایی این قشر زحمت‌کش کند.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر جایی حس کردید کمکی از ناحیه ما به عشایر می‌تواند، انجام گیرد یا طرح موضوعی محرمانه در این رابطه وجود دارد که به بالادست باید انتقال یابد، به سازمان انتقال دهید، افزود: وزارت اطلاعات و در زیر مجموعه آن تمام اداره کل اطلاعات در راستای کمک به شما آماده همکاری است و اگر جایی نیاز باشد ما دستتان را خواهیم گرفت و هر وقت فکر می‌کنید به ما لازم است در خدمت شما خواهیم بود.

وی افزود: اداره کل اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی رابطه بسیار خوب با اداره عشایر در راستای خدمت‌رسانی به عشایر دارد.
انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین یاد آور حماسه آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت ،ژرف نگری و درایت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری گردید.
از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه های مهم، تاریخ ساز گردید. مبارزه با بحران آفرینی منافقین ،اشرار و ضد انقلاب ، حضور مستمر ، کوبنده و غرور آمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه ای از فعالیت های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.
امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری های نوظهور و دستاوردهای بزرگ ،در عرصه های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی ، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می باشد که با نقش آفرینی های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده اند.
همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات"وعده صادق" محقق گردید.
اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر ، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامی داشت مقام ایشان ،روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و  ملت شریف ، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده ، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند