Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد ائتلاف سپید (لیست امید) هفتمین دوره از انتخابات نظام پزشکی، این دوره از انتخابات این سازمان صنفی را حساس‌تر از دوره‌های گذشته خواند و تاکید کرد: افرادی که در سازمان نظام پزشکی انتخاب می‌شوند باید از ظرفیت اجتماعی خود برای این سازمان هزینه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی تاجرنیا در نشست خبری ستاد ائتلاف سپید که با حضور در لیست امید در این دوره ازانتخابات نظام پزشکی شرکت کرده‌ است، گفت: انتخابات نظام پزشکی بزرگ‌ترین نهاد صنفی جامعه پزشکی است و به همین دلیل در مجموعه این صنف، تاثیرگذارترین رویداد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال‌های گذشته جامعه پزشکی یکی از سه گروه اصلی مرجع مردم در مراجعات اجتماعی بوده است و این موضوع نشان دهنده اهمیت آن بین اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: اگر اعضای این سازمان به درستی انتخاب شوند، نقش بسیار مهمی در حفظ جایگاه جامعه پزشکی در کشور خواهند داشت. این دوره از انتخابات نظام پزشکی حساسیت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته دارد؛ بخشی از این حساسیت به فضای عمومی جامعه و همچنین توجه این دولت به نهادهای صنفی بازمی‌گردد. یکی از دلایل دیگر این است که در سال‌های گذشته به دلیل تهدید حقوق جامعه پزشکی در مجلس و دولت و همچنین تبلیغ منفی علیه آن در رسانه‌های عمومی، حس بازگشت به اعتبار اولیه در جامعه پزشکی ایجاد شده است.

نظام پزشکی منفعت مالی و شخصی ندارد

مسئول ستاد ائتلاف سپید با تاکید بر اینکه حضور در سازمان نظام پزشکی هیچ منفعت مالی و شخصی برای افراد ندارد، افزود: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند دغدغه حقوق صنفی دارند. هر چقدر مشارکت جامعه پزشکی و تعداد مشارکت‌کنندگان در انتخابات بالاتر باشد، منتخبان نظام پزشکی نیز به معدل خواسته‌های این صنف نزدیک‌تر خواهند بود.

تاجرنیا ایجاد اقتدار برای سازمان نظام پزشکی را نتیجه دیگر مشارکت بالای جامعه پزشکی در انتخابات پیش‌رو دانست و گفت: وقتی افراد با رای بالایی در انتخابات حضور پیدا کنند، مجموعه‌های بیرونی نیز حساب ویژه‌ای روی این سازمان باز خواهند کرد و منتخبین خودباوری پیدا می‌کنند.

وی، رفتار قانونمند و نسبت مشارکت بیشتر و همچنین کاهش ردصلاحیت‌ها را جزو ویژگی‌های این دوره از انتخابات نظام پزشکی اعلام کرد و گفت: در انتخابات گذشته شاهد ردصلاحیت‌های گسترده‌ای بودیم که مشارکت کمتر جامعه پزشکی را به دنبال داشته است. ائتلاف سپید در این دوره از انتخابات رضایت نسبی خود را اعلام می‌کند. حتی یک نفر نیز نباید بدون ملاحظات قانونی رد صلاحیت شود. هیات نظارت بر انتخابات باید بنایی ایجاد کند که به صورت متقن دلایل ردصلاحیت افراد اعلام شود.

مسئول ستاد ائتلاف سپید همچنین اضافه کرد: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی لیست‌های زیادی خواهیم داشت و همه آنها برای ما محترم هستند. وجود ائتلاف‌های مختلف در عرصه رقابت، امری طبیعی است، اما باید به سمتی رویم که این ائتلاف‌ها بر اساس مسائل حرفه‌ای باشند؛ فارغ از فریب و مسائلی که اخلاق جامعه پزشکی را در بر می‌گیرد.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه کاندیداها باید نسبت به حضور خود در لیست‌ها اطلاع داشته باشند، ادامه داد: اگر این موضوع رعایت شود، بسیاری از مسائل نیز حل می‌شود و رای‌دهندگان با آسایش بیشتری تصمیم می‌گیرند.

ائتلاف سپید تحول‌خواه است

وی، جهت‌گیری ائتلاف سپید را تحول‌خواهانه اعلام کرد و گفت: این ائتلاف با محوریت انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران و برخی از چهره‌های با نفوذ این جامعه تشکیل شده که ممکن است در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور کمتری داشته باشند، ولی مشی آنها اصلاح‌طلبانه است. ائتلاف سپید معتقد است سازمان نظام پزشکی با وجود دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی مختلف اعضای آن، باید خارج از رویکردهای سیاسی فعالیت کند.

مسئول ستاد ائتلاف سپید همچنین بیان کرد: ما معتقد هستیم حضور افراد با سلایق سیاسی مختلف مانعی ندارد، ولی مهم این است که این سلایق کارکرد سیاسی در سازمان نداشته باشد. ائتلاف سپید به دنبال ارتقای جایگاه سازمان نظام پزشکی است.

تاجرنیا با بیان اینکه افرادی که در سازمان نظام پزشکی انتخاب می‌شوند باید از ظرفیت اجتماعی خود برای این سازمان هزینه کنند، گفت: منتخبین نباید از سازمان برای ارتقای جایگاه خود استفاده کنند. باور ما در این ائتلاف استقلال سازمان نظام پزشکی است. تلاش‌هایی که از طرف دولت و نهادهای عمومی برای در دست گرفتن مقدرات این سازمان انجام می‌شود را آفت می‌دانیم به همین دلیل سعی کردیم از حضور چهره‌های رده بالای دولتی جلوگیری کنیم. همه آحاد جامعه پزشکی در این سازمان باید نماینده خود را داشته باشند.

منتخبان جامعه پزشکی اختلافات را کنار بگذارند

وی نظام پزشکی مطلوب را شامل همه چهره‌ها و رشته‌های مختلف دانست و اظهار کرد: حرف کسانی که در انتخابات برگزیده می‌شوند باید در دولت و سطح اجتماع اثرگذاری داشته باشد؛ چون ما نیازمند حضور افراد توانمند هستیم. بیشتر اعضای جامعه پزشکی در یک کشتی نشسته‌اند و مردم به آنها اعتماد دارند. اگر می‌بینیم گاهی این اعتماد خدشه‌دار می‌شود، جدا از برخی رفتارهای مغرضانه به مسائل درون گروهی جامعه پزشکی نیز بازمی‌گردد.منتخبین جامعه پزشکی باید بعد از انتخابات اختلافات را کنار بگذارند.

وی در خصوص نحوه انتخاب اعضای لیست ائتلاف سپید توضیح داد و گفت: به جز مجموعه‌های درون جامعه پزشکی هیچ دخالتی در انتخاب این اسامی صورت نگرفته است. بخشی از روند انتخاب اعضای این لیست که به نام لیست امید نیز معرفی می‌شود این است که افراد این مجموعه جزو تحول‌خواهان جامعه پزشکی هستند. ائتلاف سپید از 16 سال پیش در انتخابات حضور داشته است. اگر مجموعه‌ای صاحب صلاحیت برای استفاده از نام "امید" باشد آن ائتلاف سپید است.

تاجرنیا، کارآمدی، جامعیت رشته‌ای،‌ سنی، گروهی و اعتقاد به استقلال نهاد صنفی از دولت را از دلایل انتخاب افراد لیست ائتلاف سپید اعلام کرد و افزود: ما در هر رشته‌ای که باشیم باید سازمان نظام پزشکی را جامع‌الاطراف بدانیم. این سازمان نهادی مستقل از دولت است، اما فقط شامل پزشکان بخش خصوصی یا دولتی نیست بلکه همه پزشکان دولتی، بیمه‌ای و خصوصی را در بر می‌گیرد.

مسئول ستاد ائتلاف سپید درباره علت انتخاب سه پزشک عمومی در این لیست،‌ گفت: ما در دوره‌های گذشته شاهد بودیم یک نفر از اعضای جامعه پزشکان عمومی در انتخابات حضور داشته است، اما معتقدیم که باید سهم آنها بیشتر باشد. پزشکان عمومی نیز فارغ از بحث رشته‌ای خود باید به جامعیت نظام پزشکی بیندیشند.

اعلام اسامی لیست 16 نفره ائتلاف سپید

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل ارتباط نداشتن سازمان نظام پزشکی با مجلس، اختیاراتی از این سازمان حذف شده و به آن ضربه خورده است. به همین دلیل باید چهره‌های تاثیرگذاری نیز در این انتخابات حضور داشته باشند.

تاجرنیا اعضای این لیست را دکتر ایرج فاضل (وزیر اسبق بهداشت)، محمدرضا ظفرقندی (دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی)، مصطفی معین (وزیر اسبق علوم)، محمد سالاری‌فر (معاون بیمارستان قلب تهران)، علیرضا سلیمی (رییس انجمن بیهوشی)، سیدمهدی طبایی (متخصص پوست)، سیدتقی نوربخش (مدیرعامل فعلی تامین اجتماعی)، ابوالفضل سروش (پزشک عمومی و نماینده مجلس)، سعید تاملی (پزشک عمومی)، محبوبه گلستانی (پزشک عمومی)، محمد بیات (جراح فک و صورت)، صادق آخوندی (ارتودنتیست)، مرتضی خیرآبادی (داروساز و کاندیدای انجمن داروسازان)، مهدی پیرصالحی (داروساز)، محمدعلی محسنی (رییس انجمن فیزیوتراپ و لیسانسیه پروانه‌دار)، ناهید خداکرمی (رییس انجمن علمی مامایی) اعلام کرد.

به گفته وی، این ائتلاف نماینده‌ای از جامعه علوم آزمایشگاهینخواهد داشت.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!

آفتاب‌‌نیوز :

تلاش‌ها برای انداختن قالیباف از کرسی ریاست مجلس شدت گرفته است؛ از یک سو تندروهایی از جنس نبویان، رسایی و ذوالنور و از سوی دیگر متکی که مورد حمایت شورای وحدت است. برخی نیز گرچه سکوت کرده‌اند اما بعید نیست در اندیشه فتح کرسی «شماره یک» مجلس دوازدهم باشند.

همه در حال لابی کردن و برگزاری جلسات‌شان هستند، برای این جلسات هم نام‌های پر طمطراقی می‌یابند؛ مانند «هم‌اندیشی منتخبان جدید مجلس»

شاید برخی از آن‌ها هم‌فکر و همسو به نظر بیایند، اما این جلسات با محوریت برخی از منتخبان جدید تهران بصورت جداگانه برگزار شده و می‌شود که در یک جبهه قرار دارند.

لابی برای هیات رئیسه مجلس
محمود نبویان، حمید رسایی، منوچهر متکی و محمدباقر قالیباف؛ چهره‌هایی که سعی دارند با لابی‌های گسترده‌شان کرسی ریاست مجلس را از آن خود کنند یا سهم بیشتری از صندلی‌های هیات رئیسه مجلس داشته باشند.

خبرهایی که در چند روز گذشته منتشر شده، همگی نشان از جدی شدن رقابت‌ها برای انتخابات هیات رئیسه مجلس خواهد داشت؛ انتخاباتی که قطعا هیجان و شور آن از انتخابات اصلی ورود به مجلس بیشتر خواهد بود.

اولین گام نبویان برای‌ناک اوت کردن قالیباف
محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.

این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه‌های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آن‌ها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

رسایی هم در تکاپو است
جلسه نبویان با منتخبان جدید مجلس در حالی برگزار شد که دو روز قبلش حمید رسایی دیگر چهره تندروی اصولگرایان نیز جلسه‌ای با جمعی از منتخبان جدید مجلس برگزار کرده بود.

خبرگزاری ایلنا که این خبر را منتشر کرده، در متن خود نوشته «احتمالا یکی از مهمترین محورها و موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح می‌شود موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس و ریاست مجلس در دوره آینده باشد.» این خبر احتمال داده که «برخی افراد بیرون از مجلس جزو متولیان برگزاری آن باشند.»

متکی به صندلی «شماره یک» می‌اندیشد
در همین حال منوچهر متکی که سرلیست فهرست شورای وحدت (جامعتین، انجمن اسلامی مهندسین و…) بوده، اواخر فروردین ماه جلسه‌ای با حدود یکصد تن از منتخبان جدید برگزار کرده بود؛ البته حضور حدود ۱۰۰ منتخب جدید مجلس، با استناد به سخنان متکی است. به گفته وزیر اموز خارجه اسبق ایران، در جلسه مذکور، درباره «ضرورت تحول در رویکردها و کارکردهای مجلس دوازدهم» صحبت شده بوده که از نظر متکی «مهمترین موضوع» است.

او حمله نسبتا تندی هم به قالیباف داشت و گفته بود که «خانه ملت به سمت ریاست محور حرکت کرده در حالی که باید به سمت صحن محور باشد.»

متکی که در لیست شورای وحدت حضور داشت، شب پایانی تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم، وارد فهرست جوان تازه سر برآورده‌ی اصولگرایان یعنی علی‌اکبر رائفی‌پور، موسوم به «جبهه صبح ایران» شده بود، انگار که تحت تاثیر عقاید رائفی‌پور قرار گرفته که این چنین به مدیریت مجلس‌حمله‌ور شده است.

رقبای اصلی و فرعی همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف
مخرج مشترک این سه جلسه، همگی نشان از عزمی جدی برای انداختن قالیباف از کرسی ریاست مجلس دارد؛ نبویان، رسایی و متکی، همگی نه از مخالفان که از رقبای جدی قالیباف هستند؛ با این وجود آن‌ها برای رسیدن به این هدف مهم‌شان، باید یکدیگر را هم از میدان، به در کنند.

همه اینها در حالی است که روزانه به صف مدعیان ریاست مجلس اضافه می‌شود؛ مجتبی ذوالنور نماینده قم نیز اخیرا شنیده شده که برای‌ریاست مجلس، در حال رایزنی است.

قالیباف بیکار ننشسته است
البته که قالیباف هم در این میان بیکار ننشسته و در حال لابی‌های گسترده‌ای برای ابقای خود بر صندلی ریاست مجلس است. در این میان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد به ایرنا گفته «محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است.»

اخیرا نیز کامران غضنفری که با لیست صبح امید (رائفی پور) جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است. ادعایی که البته از سوی حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی تکذیب شده و گفته است؛ «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

سکوت مرموز و خطرناک آقاتهرانی
با این وجود، سکوت مرتضی آقاتهرانی، می‌تواند سکوتی مرموز برای رقبا و البته ترسناک برای قالیبافی‌ها باشد؛ چرا که ریاست شورای مرکزی جبهه پایداری را بر عهده دارد و تک تک اعضای این تشکل، از دشمنان قدیمی قالیباف محسوب می‌شوند.

با وجود آنکه نبویان خود از اعضای‌جبهه پایداری است، اما مرتضی آقاتهرانی را نیز می‌توان یکی از مدعیان ریاست مجلس دانست، کما اینکه در انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه سوم مجلس فعلی، او برای کسب کرسی ریاست با قالیباف وارد رقابت شد و نهایتا ۱۹۴ به ۵۳ میدان را واگذار کرد. در نتیجه می‌توان گفت که آقاتهرانی خود مترصد فرصتی برای انتقام‌گیری از محمدباقر قالیباف است و چه محفلی مناسب‌تر از مجلسی تندروتر از مجلس یازدهم!

این احتمال نیز وجود دارد که آقاتهرانی تا زمان انتخابات مرحله دوم که باید ۴۵ کرسی تعیین تکلیف شوند سکوت خود را ادامه دهد تا خللی به ائتلاف شانا و پایداری وارد نکند و بعد از عبور از آن مرحله سکوتش را درباره ریاست مجلس آینده بشکند.

جنگ قدرت در بهارستان
هرچند مخرج مشترک همه طیف‌ها و افراد مقابل رئیس مجلس که در حال لابی با منتخبان هستند، دشمنی با قالیباف است، اما آن‌ها قاعدتا تنها هدفشان، پایین کشیدن قالیباف از صندلی‌ریاست مجلس نیست و قاعدتا خودشان هم تمایل زیادی برای کسب این مقام را دارند؛ برای رسیدن به این آمال و آرزو، لاجرم باید هر طیفی، طیف دیگر را از حیض انتفاع ساقط کند و این مهم، مستلزم جنگ قدرتی خونین در عرصه سیاست خواهد بود؛ که گوشه‌ای از آن در هفته‌های منتهی به یازدهم اسفند ماه سال گذشته تجربه کردند و جامعه نیز شاهد این جنگ قدرت بود؛ جنگ قدرت شاید میان دو عضو ارشد جبهه پایداری یعنی آقاتهرانی و نبویان؛ شاید میان رسایی و آقاتهرانی؛ شاید میان رسایی و نبویان؛ شاید میان متکی و پایداری‌چی‌ها؛ شاید میان متکی و رسایی؛ و البته حتما میان همه اینها و قالیباف.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد