Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در شهر بوشهر مطالبه٥٤٠ میلیون تومان از موقوفه نشینان داریم و 740 میلیون تومان نیز از ادارات استان طلبکار هستیم که امید واریم با همکاری استاندار و مدیران کل این مبلغ در اختیار اداره کل اوقاف وو امور خیریه استان بوشهر قرار گیرد تا بتوانیم برنامه ها را به خوبی اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس حجت الاسلام محمدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: جنگ احزاب در تاریخ جهان اسلام دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است که در قرآن کریم نیز یک ایه به آن اختصاص داده شده است و شرایط فعلی کشور نیز مانند همان صدر اسلام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: در جنگ احزاب سختی هایی مانند دو دستگی بین مسلمانان ایجاد شد اما در ادامه باعث شد تا در جهان اسلام را به رسمیت بشناسند و با گذشت زمان به خوبی جایگاه خود را پیدا کرد.

محمدیان با اشاره به کشف حجاب در دوران رضا شاه، افزود: در حادثه مسجد گوهرشاد رضا شاه در اقدامی قصد داشت کشف حجاب را در ایران ترویج دهد که با شکست بسیار بزرگی روبرو شد؛ حجاب متعلق به مسلمانان شیعه نیست بلکه همه ادیان الهی به حجاب توجه دارند اما اسلام تکمیل کننده همه معنویان الهی است.

وی با بیان اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی برنامه دارد، ابراز کرد: امروز دشمن سعی دارد با تهاجم فرهنگی به هویت فرهنگی، مذهبی و ملی ما آسیب برساند و جریان غرب گرا که در کشور وجود دارد با دشمنان همکاری می کنند.

محمدیان ادامه داد: دمن می خواهد ارزش ها، نمادهای دینی و ملی ما را دچار خدشه کند که ملت جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا راه شهدائ را ادامه خواهند داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه بقاء متبرکه پایگاه دینی هستند، عنوان کرد: در بقاء متبرکه درآمدهای حاصل شده 40درصد برای بازسازی، 30درصد امورات فرهنگی و مابقی به امورات جاری هزینه می شود.

وی تاکید کرد: در شهر بوشهر مطالبه٥٤٠میلیون تومان از موقوفه نشینان داریم و 740 میلیون تومان نیز از ادارات استان طلبکار هستیم که امید واریم با همکاری استاندار و مدیران کل این مبلغ در اختیار اداره کل اوقاف وو امور خیریه استان بوشهر قرار گیرد تا بتوانیم برنامه ها را به خوبی اجرایی کنیم.

اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در44بقعه متبرکه استان بوشهر

حجت السلام حسینی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر،گفت:در راستای غنی نمود اوقات فراغت کودکان،نوجوانان وجوانان وهمچنین بجهت آشنایی هرچه بهتر پسران ودختران به سن تکلیف رسیده با احکام دینی مانند نماز ،مهارت های زندگی،سبک زندگی اسلامی،اخلاق،انس باقرآن وغیره برای هفتمین سال پیاپی طرح اوقات فراغت بنام((نشاط معنوی))از تاریخ17تیرماه الی26مردادماه96 بمدت شش هفته درچهل وچهار بقعه متبرکه شاخص استان بوشهر برگزار می شود.

حسینی اظهار کرد: یکی ازمهمترین اهداف برگزاری این طرح در بقاع متبرکه وامامزادگان شاخص را انس به قرآن کریم وترویج فرهنگ زیارت امام زادگان است که با هدف دیگر آن تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: همه ارگان ها ودستگاه های فرهنگی در برابرتربیت نسل آینده مسئول هستند،در سازمان اوقاف وامور خیریه نسبت به مقابله با جبهه جنگ نرم دشمن وخنثی سازی اثرات آن برنوجوانان وجوانان طرح های فرهنگی با عنوان نشاط معنوی برای اوقات فراغت دانش اموزان برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این طرح در بقاع متبرکه تعامل خوبی با ارگان های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)آموزش و پرورش وکانون مساجد برقرار کنیم که درطرح نشاط معنوی 8 روحانی غیره بومی ، 24 روحانی خواهر و برادر بومی به بقاع متبرکه اعزام می شوند.

معاون فرهنگی اوقاف تصریح کرد: از دیگر ویژگی های این طرح میتوان به برنامه ریزی برای شرکت دختران وپسران دانش آموز از رده سنی 7 الی18 سال که بصورت تفکیک جنسیتی اجرا است و محور کلاس های نشاط معنوی را معارف اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: متناسب با فضای معنوی بقعه کلاس های هنری و ورزشی در اولویت های بعدی هستند وجهت افزایش نشاط وخاطره انگیزی برای کودکان ونوجوانان اردوهای یک روزه وچندروزه در طول برگزاری طرح اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ملی وقف مصحف شریف در بوشهر

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر درباره طرح ملی وقف قرآن کریم گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اجرای این طرح ملی دراستان آغاز گردیده است، در این راستاعموم مردم استان می‌توانند حس خوب واقف بودن را تجربه کنند و با شرکت در این طرح نام خود را به‌عنوان واقف ثبت کنند.

علی اکبر مداح با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار به‌صورت سراسری در کل کشور اجرا می‌شود در این طرح خیرین می‌توانند یک جلد قرآن کریم با هدیه 70 هزار رال خریداری کنند، و عموم مردم و خیرین می‌توانند با تکمیل سند وقف‌نامه در ابتدای این کتاب آسمانی شریف، طبق نیت دلخواه و موردنظر خود وقف در حسینیه، امامزاده، نمازخانه، اداره، بیمارستان و ... شهر یا منطقه خود کنند .

طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود

احمد اسمعیلی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه در این باره گفت: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 زیر نظر سازمان اوقاف وامور خیریه و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر(ما باید حداقل ده میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم)دراستان بوشهر آغاز شده است.

ویادامه داد: این برنامه شامل 9رشته در سنین مختلف است (یک جزء،دوجزء،سه جزء،پنج جزء،ده جزء،پانزده جزء،بیست جزء،سی جزء،حفظ موضوعی)، با توجه به اینکه کمبود مربی حفظ قرآن کریم باعث نقصان در اجرای طرح می شود طی برنامه ریزی های دقیق از سال91دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم بصورت متمرکز زیر نظر سازمان اوقاف در شهر مقدس قم برگزارشده است.

اسماعیلی درباره اجرای دوره مربی گری حفظ اظهار کرد: برای نخستین بار دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با شرکت یکصد وده نفر وحضور استاد بین المللی قرآن کریم طی سه روز در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: از شرایط لازم جهت شرکت در دوره، حافظ حداقل پنج جزء قرآن کریم و هجده سال تمام می است.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از منابع تدریس در این دوره کتاب(( درسنامه حفظ قرآن کریم)) می باشد که زیر نظر سازمان اوقاف و با تلاش جمعی از اساتید ونخبگان قرآنی کشور جمع آوری شده به شرکت کنندکان اهدا شده است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهرتاکید کرد: این دوره در دو نوبت صبح و بعد ظهر برگزار و در پایان دوره با اخذ امتحان شفاهی وکتبی از شرکت کنندگان باکسب میانگین نمره 70 موفق به دریافت گواهینامه(( مربی حفظ قرآن کریم)) زیرنظر(( سازمان اوقاف وامور خیریه)) خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی