Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم فناوری و تحقیقات گفت: پارک علم و فناوری همدان در کنار مراکز رشد از زیرساخت‌های مهم برای اشتغال‌زایی و توسعه کشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، وحید احمدی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری همدان به عنوان دستگاه برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی استان همدان شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که پروژه پارک علم و فناوری همدان کار بزرگ و هزینه بری است باید بخشی از هزینه‌های این پروژه از سوی خود پارک، بخشی از سوی استانداری همدان و بخشی نیز از سوی وزارتخانه تامین شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: پارک علم و فناوری همدان در کنار مراکز رشد، از زیرساخت‌های مهم برای اشتغال‌زایی و توسعه به شمار آمده و از پروژه‌های مهم کشوری و استانی است.

وی با تاکید براینکه از جمله برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد اشتغال برمبنای برنامه ششم توسعه است عنوان کرد: امیدوارم هرچه زودتر این ساخت پروژه به پایان رسیده و برنامه ما برای ایجاد اشتغال در منطقه توسط این مکان محقق شود.

احمدی تصریح کرد: پروژه پارک علم و فناوری از برنامه‌های محوری وزارت علوم در همدان بوده که همزمان با آن نیز توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد درمراکز آموزش عالی آغاز شده است.

وی درباره نوع فعالیت‌های مراکز رشد تشریح کرد: این مراکز در عمل فاصله بین دانشگاه و عرصه صنعت را پر کرده و سبب تعامل و ارتباط این دو با هم می‌شوند تا با این اقدام خلا موجود در سال‌های گذشته بین مراکز علم و صنعت کشور پر شود.

معاون وزیر علوم، فناوری و تحقیقات اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری نیز تحقیقات و یافته‌های علمی در مراکز دانشگاهی را تبدیل به سرمایه‌ای برای محققین می‌کند تا از این طریق چرخه دانشگاه، صنعت و فناوری تکمیل شده و سبب اشتغال‌زاییشود.

وی تاکید کرد: به ایجاد بزرگ کردن دولت و ایجاد شغل‌های دولتی باید به سمت اشتغال‌زایی در بخش خصوصی باشیم به همین منظور در دانشگاه‌ها به دنبال انجام کارهایی هستیم که علاوه بر آموزش، به خلاقیت نوآوری و فن‌آوری نیز توجه شده و افراد را وارد این عرصه کند.

احمدی گفت: پارک علم و فناوری همدان در صورت بهره‌برداری در زمان تعیین شده تا چند سال آینده پاسخگوی نیاز استان بوده و با در اختیار داشتن 21 هکتاز زمین می‌تواند محل خوبی برای دانشگاهیان، دیگر افراد و حتی بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری همدان یک پارک دولتی به شمار می‌آید بیان کرد: برا توسعه این پارک‌ها در حال صدور مجوز برای وزارتخانه‌هایی مانند نفت، نیرو و مخابرات بوده و علاوه بر این بخش خصوصی نیز می‌تواند با اخذ مجوز نسبت به احداث این پارک‌ها اقدام کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره نحوه کسب فناوری‌های برتر در این عرصه نیز عنوان کرد: وظیفه ما اخذ وام، حمایت، آموزش و ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای شرکت‌های دانش بنیان و فعالان در پارک وعلم فناوری است بنابراین این مراکز هستند که باید با استفاده از شرایط و امکانات زمینه کسب فناوری‌های برتر را برای خود به دست آورند.

وی درباره حضور دانشجویان در پارک‌های علم و فناوری نیز تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت صنعت و وزارت کار، دانشجویان می‌توانند دوره کارآموزی و کارورزی خود را در مراکز صنعتی و کارخانه‌ها بگذرانند تا بدین وسیله جذب بازار کار شوند

رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز گفت: این مرکز ظرفیت استقرار 150 شرکت دانش بنیان را داشته و با توجه به در اختیار داشتن 21 هکتاز زمین می‌تواند بخشی از این فضا را در اختیار دیگر شرکت‌های مرتیط قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون 7 میلیارد تومان آن پرداخت شده است بیان کرد: فاز اول این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

کزازی تصریح کرد: از آنجاییکه از بزرگترین اهداف ما در پارک و علم و فناوری ایجاد اشتغال است با ایجاد ساختمان‌های چند مستاجره شرکت‌های بسیاری می‌توانند از امکانات پارک علم و فناوری بهره‌مند شوند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با دریافت راهنمایی و مشاوره لازم، فناوری مورد نیاز دنیای تجارت را تولید کرده و در بخش‌هایی مانند صنعت، کشاورزی و غیره عرضه کنند.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سالنامه ۱۴۰۲ پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و چشم انداز این پارک در سال ۱۴۰۳ است که با مدیر مسوولی محمدحسین ایمانی خوشخو، زیر نظر بهزاد رشیدی و همکاری جمعی از اعضای این پارک تهیه و تنظیم شده است.

در این سالنامه ۱۹۰ صفحه‌ای، بخش‌هایی همچون چشم‌انداز شهر جهانیِ نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، گفتگو با رئیس و معاونان پارک، گفتگو با مدیران شرکت‌های منتخب پارک، گزارش رویدادها، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با فعالیت‌های پارک در طول سال ۱۴۰۲، معرفی شرکت‌های خلاق و دانش بنیان عضو پارک و اخبار پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ارایه شده است.

فایل پی دی اف این سالنامه در این پیوند قابل مطالعه است.

کد خبر 6096973 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود