Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛خبرگزاری شین هوا از بغداد در گزارشی با عنوان "لزوم دستیابی به راه حل بلند مدت پس از پیروزی در موصل برای مقابله با تروریسم" می نویسد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به تازگی از پیروزی در عملیات نظامی آزادسازی موصل خبر داد که سه سال پس از تصرف این شهر توسط عناصر گروه ( تکفیری - صهیونیستی ) داعش و اعلام خلافت خودخوانده داعش برای اشاعه افراط گرایی و هرج و مرج در سایر نقاط جهان، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر یک گروه دیده بان مستقر در لندن روز سه شنبه اعلام کرد ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شده است. اگر این خبر تایید شود ، مرگ ابوبکر البغدادی می تواند به منزله جدیدترین ضربه مرگبار به این گروه تروریستی باشد.

افراط گرایان، دومین شهر بزرگ عراق را ظرف چند هفته در سال 2014 تصرف کردند

از آن جا که درگیری های فرقه ای در عراق ، جنگ داخلی در سوریه و کشمکش های سیاسی در منطقه، فضاهای مناسبی را برای تقویت تروریسم ایجاد کرده، روند مصالحه و آشتی ممکن است حتی مدت زمان بیشتری به طول انجامد.

عبدالله الجبوری Abdullah al-Jubouri از مقامات بلندپایه ارتش عراق در این خصوص می گوید پس از آن که داعش، موصل و رقه را از دست داد این گروه نوع متفاوتی از جنگ را دنبال خواهد کرد. این گروه اکنون بیشتر بر سازندگان بمب، عاملان انتحاری و کمربندهای انفجاری تکیه خواهد کرد.

وی افزود این گروه می تواند افرادی را برای بمب گذاری انتحاری در اروپا آماده کند و آنها می توانند خسارات بسیار بیشتری به بار آورند. بنابراین، درگیری و مبارزه به زمین غرب کشانده می شود.

اعلام خلافت از سوی ابوبکر البغدادی در سال 2014 در واقع زمینه را برای اشاعه ایدئولوژی های افراط گرایانه در سراسر جهان فراهم کرد که این امر منجر به افزایش حملات تروریستی در برخی کشورها شد. پس از پیروزی مهم در موصل، دولت عراق و ائتلاف ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا اکنون بیم آن دارند که بی ثباتی ها در منطقه منجر به تولد "داعش شماره دو" شود.

گسترش حملات تروریستی در سراسر جهان

بسیاری از ناظران می گویند " داعش شماره دو" در واقع پس از آن که افراط گرایان در جنوب آسیا، خاور میانه و شمال آفریقا با ابوبکر البغدادی در سال 2014 اعلام حمایت و بیعت کردند، ایجاد و داعش دومین گروه تروریستی پس از القاعده با قابلیت حمله در سراسر نقاط جهان شد.

به گفته ناظران، ‌علی‌رغم شکست فاجعه آمیز در موصل و حتی مرگ ابوبکر البغدادی، این گروه اکنون می تواند دسترسی جهانی خود را گسترش بخشد.
به عنوان مثال، گروه القاعده حتی پس از مرگ اسامه بن لادن، سرکرده این گروه از سوی نیروهای آمریکایی در سال 2011 قوی تر هم شد. شاخه آن در یمن - القاعده در شبه جزیره عربستان - تقریبا کل استان ابین را در ماه مارس 2011 تصرف کرد. این گروه همچنین ژانویه 2015 به دفتر روزنامه شارلی ابدو در پاریس حمله کرد که بر اثر آن 11 نفر کشته شدند.

عبدالله الجبوری از مقامات ارتش عراق در ادامه اظهارات خود گفت گاهی اوقات این حملات از سوی تروریست های گروه داعش یا از سوی افرادی که تحت تاثیر ایدئولوژی های این گروه قرار گرفتند، صورت می گیرد.

وی گفت افرادی که تحت تاثیر چنین ایدئولوژی هایی قرار گرفتند، بسیار خطرناک هستند و شناسایی آنها بسیار دشوار است. هیچ روند تصمیم گیری گروهی برای آنها وجود ندارد و بنابراین آنها می توانند آزادانه وارد عمل شوند.

این مقام ارتش عراق افزود برخی از این حملات مرگبار در غرب،در اروپا یا در آمریکا برنامه ریزی شدند و آنها فاقد هرگونه دستوالعمل هستند. در حقیقت شیوه عملیاتی گروه داعش، دادن ابزارها و تکنیک های لازم به شبکه های داعش یا افراد با انگیزه شخصی برای به طور مستقل عمل کردن است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی برای باز پس گیری موصل در 17 اکتبر سال 2016 تاکنون حدود 920 هزار غیرنظامی از خانه های خود گریخته اند. اگرچه دولت عراق وعده بازگشت ایمن این افراد را داده بود اما حدود 700 هزار نفر هنوز بی خانمان هستند. این افراد می گویند که از درگیری های فرقه ای خسته شده اند و خواستار برقراری صلح پایدار بین شیعه و سنی، کردها و دیگر اقلیت ها هستند.

ابراهیم العامری که یک تحلیلگر سیاسی عراقی است در این خصوص می گوید گروه داعش زخم های عمیقی را در جامعه ایجاد کرده و این بدان معنا است که اوضاع در دوران پس از داعش امیدبخش نخواهد بود.

وی در ادامه گفت دولت عراق، (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی و هیئت کمک رسانی سازمان ملل به عراق وظیفه دارند راهکار مشارکت بلند مدتی را با تمرکز خاص بر آشتی ملی دنبال کنند که بتواند صلح را بین جناح های عراقی تحکیم و تقویت کند.

انتهای پیام/

لزوم مبارزه با تروریسم در عراق پس از آزادسازی موصل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر

یازدهم اردیبهشت، روز کارگر را بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا به افق‌های جدیدی در خصوص کار و کارگر بیاندیشیم؛ ما در سال پیش‌رو مهارت‌های جدید را فرا خواهیم گرفت و برای پیشرفت فردی و حرفه‌ای خود تلاش می‌کنیم و اعتقاد داریم همسر و فرزندان پرسنل نیز اعضای خانواده ما هستند و به همین خاطر همواره گروه بهمن را همچون یک خانواده می‌دانیم.

ما ساعات زیادی از شبانه روز را در کنار یکدیگر سپری می‌کنیم. از دردها و شادی‌های یکدیگر تاثیر می‌پذیریم. ماتم یکی از ما، غم تمامی ماست و موفقیت احدی از ما، پیروزی همه ماست. حال به بهانه روز جهانی کارگر می‌خواهیم امروز را مبدا یک پیشرفت در اخلاق حرفه‌ای محیط کارمان قرار دهیم.

این حقیقت که این روزها تولیدات گروه بهمن زبانزد مصرف کنندگان است، ماحصل تلاش و تعهد و عنایت خانواده گروه بهمن به مقوله کار، کیفیت و رضایت مشتریان است. در روز جهانی کارگر این پیروزی‌ها را ارج می‌نهیم و امیدواریم امسال که سال افزایش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، مسئولیت ما کارکنان گروه بهمن بیش از پیش سنگین است. در پایان ضمن خدا قوت به کارگران گروه بهمن و خانواده ایشان، این روز را گرامی می‌داریم و آرزوی بهروزی برای یکایک شما عزیزان داریم.

سلامت، موفق و پایدار باشید
محمد محمدی

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر