Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امریکا از طریق برخی حسگر‌ها و پهباد‌ها سعی در کنترل مرز‌های خود دارد، مایکروسافت در تلاش است اینترنت سفید در بازار عرضه کند و اولین لپ تاپ بدون سیم هم به زودی به فروش می‌رسد؛ اطلاعات بیشتر این اخبار را در بسته خبری فناوری امروز دنبال کنید. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، امریکا از طریق برخی حسگر‌ها و پهباد‌ها سعی در کنترل مرز‌های خود دارد، مایکروسافت در تلاش است اینترنت سفید در بازار عرضه کند و اولین لپ تاپ بدون سیم هم به زودی به فروش می‌رسد؛ اطلاعت بیشتر این اخبار را در بسته خبری فناوری امروز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





کنترل مرز‌های امریکا با پهپاد‌ها و حسگر‌ها

استفاده از فناوری های هوشمند راه حلی هوشمندانه تر از دیوار کشیدن به دور آمریکا خواهد بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری حامی آن است.

محققان دانشگاه آریزونا در حال طراحی یک شبکه هوشمند خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته هستند که می تواند به طور آنی اطلاعات مربوط به شرایط مرزهای ایالات متحده را با استفاده از پهپادها، حسگرهای هوشمند و دیگر فناوری ها رصد کند و از این طریق کل مرز ۳۰۶۰ کیلومتری ایالات متحده با مکزیک را رصد کند.

دانشگاه آریزونا برای اجرای این طرح طی مدت سه سال ۷۵۰ هزار دلار بودجه از اداره تحقیقات علمی نیروی هوایی ارتش آمریکا دریافت کرده و قرار است اجرای آن را از ماه مارس آغاز کند. تکمیل این طرح تا سال ۲۰۲۰ زمان خواهد برد.

وزارت امنیت داخلی امریکا نیز در اجرای طرح یاد شده همکاری خواهد کرد و مدل سازی رایانه ای آن زیر نظر این وزارت خانه انجام خواهد شد. این مدل سازی مربوط به نحوه چینش و پرواز پهپادها در نقاط مرزی است تا کنترل و نظارت بر تمامی این مناطق با دقت بالا و به طور آنی تضمین شود.





مایکروسافت اینترنت «سفید» عرضه می‌کند

شرکت مایکروسافت به دنبال اجرای طرح جاه طلبانه‌ای است تا عموم مردم امریکا حتی در دورافتاده‌ترین نقاط بتوانند به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

سایت سی نت، از آخرین دستاورد جالب مایکروسافت خبر می‌دهد که برای اجرای طرحی از فناوری بی سیم خاصی موسوم به فضای سفید یا «white space» بهره می‌گیرد. بدین منظور از طیف‌های فرکانسی بدون استفاده در آمریکا برای ارائه خدمات اینترنت بی سیم استفاده می‌شود.

این طیف‌های فرکانسی در حد فاصل فرکانس‌های مورد استفاده شبکه‌های تلویزیونی به منظور پخش برنامه‌های مختلف قرار می‌گیرند. مایکروسافت برای اجرای بهتر این طرح با شرکت‌های مخابراتی محلی در نقاط مختلف آمریکا همکاری خواهد کرد و بر اساس اطلاعات موجود حداقل ۱، ۲ ایالت در این زمینه مایکروسافت را یاری خواهند کرد.

علیرغم تلاش‌های به عمل آمده در یک دهه اخیر هنوز بسیاری از مردم آمریکا که در نقاط روستایی دورافتاده یا کوهستانی زندگی می‌کنند به اینترنت دسترسی ندارند و باید هزینه‌های سنگینی را برای دسترسی به این خدمات بپردازند.

دو شرکت مخابراتی «Verizon» و «AT&T» هم امیدوار هستند با راه اندازی شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه بر این مشکل غلبه کنند، هر چند تا راه اندازی این شبکه‌ها دو تا سه سال زمان باقی مانده است.



آغاز فروش اولین لپ تاپ بدون سیم دنیا

شرکت دل فروش اولین لپ تاپ در جهان که شارژ آن به طور بی سیم ممکن است را به قیمت ۱، ۷، ۵، ۰ دلار آغاز کرده است.

سایت ورج، از فروش اوین لپ تاپ بدون سیم دنیا خبر داد. این لپ تاپ «Latitude ۷، ۲، ۸، ۵» نام دارد و دارای نمایشگر ۱، ۲ اینچی است که از صفحه کلیدش جدا می‌شود. دل اولین بار در جریان برگزاری نمایشگاه CES در ژانویه گذشته از عرضه چنین لپ تاپی خبر داده بود.

شارژ بی سیم این لپ تاپ از طریق یک صفحه کلید جداشدنی صورت می‌گیرد که بطور جداگانه به فروش می‌رسد. علاقمندان برای خرید لپ تاپ یاد شده باید به وب سایت شرکت دل مراجعه کنند.



قیمت مدل پایه این لپ تاپ 1200 دلار است و برای خرید صفحه کلید بی سیم، شارژر و پوششی که باید در زیر این صفحه کلید قرار بگیرد باید در مجموع 550 دلار پرداخت شود.

پردازنده اصلی این لپ تاپ «Core i. ۵-۷ Y. ۵، ۴» بوده و ساخت شرکت اینتل است. لپ تاپ یاد شده دارای 128گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم است. قرار است مدل دیگری از این لپ تاپ به نام «Latitude ۷۰۰۰» با نمایشگر ۱، ۳ اینچی در ماه آگوست عرضه شود و قیمت آن هم در همان زمان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳