Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-03@03:58:12 GMT

در کاخ گلستان به روی مرمت‌گران باز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۴۷۶۳

در کاخ گلستان به روی مرمت‌گران باز شد

به گزارشبولتن نیوز، مسعود نصرتی توضیح داد: آجر فرش‌های ضلع شرقی محوطه کاخ گلستان به دلیل فرسودگی و ساییدگی تا پایان شهریور و سایر بخش‌های محوطه کاخ نیز که دربرابر عوامل جوی آسیب دیده است تا پایان سال مرمت می‌شوند.

او با بیان این‌که کاشی‌های فیروزه‌های برج غربی عمارت بادگیر در طوفان‌های سال گذشته با آسیب‌هایی مواجه شده بود، افزود: این کاشی‌ها در قالب مرمت برج غربی عمارت بادگیر تا اواخر تیر به پایان می‌رسد و برای حفاظت بیشتر این عمارت، 3 برج دیگر آن نیز تا پایان سال مرمت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نقاشی‌های دیواری اتاق‌های گوشواره شرقی و غربی و ایوان عمارت نیز مرمت شده‌اند.

مدیرمجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ادامه از مرمت کاشیکاری‌های طاق نماهای ضلع جنوب محوطه کاخ خبر داد و بیان کرد: مستندسازی این کاشی‌ها انجام شده و پس از شناسایی و بررسی کاشی‌هایی که بر اثر رطوبت هوا آسیب دیده‌اند، تا پایان سال مرمت می‌شوند.

به گفته‌ی وی، این کاشی‌ها و کاشی‌های معقلی دیواره‌ها در کارگاه کاشی کاخ گلستان که در زیر عمارت شمس العماره فعال است، در دست مرمت هستند.

او همچنین از آغاز مرمت آینه‌کاری‌های ایوان تخت مرمر، اُرسی‌ها و درِ خاتم‌کاری شده متعلق به دوره زندیه تا یک ماه دیگرخبر داد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)