Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-24@07:32:58 GMT

با رژیم کانادایی در عرض 15 روز لاغر شوید!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۵۲۱۴

رژیم کانادایی، یکی از انواع رژیم های غذایی است که با تحمیل شرایط افراطی و سختی به فرد، می‌تواند سبب کاهش وزن زیاد در زمانی کوتاه شود. این رژیم غذایی در مدت 15 یا 12 روز اجرا می شود. متاسفانه رژیم های این چنین دارای عوارض بسیاری برای فرد خواهند بود و هم چنین وزن از دست رفته بعد از مدتی باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم کانادایی 15 روزه

یکی از این رژیم‌های فوری که طی 3، 4 سال گذشته نام آن بر سر زبان‌ها افتاده و آن‌طور که گفته می‌شود باید طی 15 روز حدود 8 تا 10 کیلوگرم از وزن شما را کم کند؛ رژیم لاغری کانادایی است.

این رژیم تا به امروز مورد انتقادات شدیدی قرار داشته و در کشورهای پیشرفته، به هیچ عنوان از این رژیم استفاده نمی‌شود. رژیم کانادایی جزو رژیم‌های یویو محسوب می‌شود، یعنی رژیم‌هایی که در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می‌شوند اما پایداری ندارند. این رژیم به این صورت است که شما در ۱۵ روز به بدن‌تان شوک وحشتناکی وارد می‌کنید اما پس از اتمام دوره به علت کمبود منابع اصلی، دچار قحطی شده و تمایل زیادی به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی دارید. مقدار وزنی که با رژیم کانادایی کم می‌شود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برای کسی همان 10 کیلو باشد و برای فرد دیگری به 3 کیلو هم نرسد.

وقتی به عدد روی ترازو نگاه می‌کنید و مقدار آن را با وزن اولیه مقایسه می‌کنید باید بدانید که این مقدار کاهش، فقط چربی نیست و بدن شما در این مدت آب بسیار زیادی از دست داده است.

وقتی به بدن در مدت زمانی کوتاه، شوک وارد شود، به جای سوزاندن چربی آن را ذخیره می‌کند تا بتواند از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب ، تنفس و … استفاده کند.

برنامه رژیم کانادایی 15 روزه

رژیم کانادایی باید به همان شکلی که در اینجا توضیح داده می‌شود و بدون کوچک‌ترین تغییری انجام گیرد. این رژیم 15 روزه است كه شامل 12 روز رژیم اصلی و 3 روز رژیم تثبیت‌كننده می‌شود. توجه کنید که این رژیم برای افرادی طراحی شده که از سلامتی جسمی خوبی برخوردار هستند و بیماری خاصی مانند فشار خون ، انواع ناراحتی‌های قلبی، زخم معده و … ندارند. توصیه می‌شود این رژیم را از یک روز تعطیل شروع کنید.

جدول برنامه غذایی رژیم کانادایی 15 روزه

روز اول: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند
نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت + اسفناج پخته + یک عدد گوجه فرنگی
شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو

روز دوم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند
نهار: 10 ورق کالباس مرغ + یک لیوان ماست کم چربی
شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو

روز سوم: 
صبحانه: یک فنجان چای + دو عدد خرما
نهار: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی + کاهو + سس آب لیمو
شام: سالاد کرفس + گوجه فرنگی + آب لیمو

روز چهارم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند + یک ورق نان تست
نهار: یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج + یک لیوان ماست
شام: 3 عدد تخم مرغ سفت + هویج رنده‌شده + 200 گرم پنیر رژیمی یا کم نمک

روز پنجم: 

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند + یک ورق نان تست
نهار: یک ماهی پخته یا کبابی کامل + یک قاشق چای‌خوری کره + آبلیمو
شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی + کاهو + کرفس

روز ششم: 
صبحانه: یک فنجان چای + دو عدد خرما
نهار: 10 ورق کالباس مرغ + یک لیوان ماست کم چربی
شام: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو + روغن زیتون

روز هفتم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند + یک ورق نان تست
نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت + یک ورق کالباس + کاهو
شام: سالاد کلم + گوجه فرنگی + سس آبلیمو + یک عدد میوه

روز هشتم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند
نهار: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو
شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو + یک عدد میوه

روز نهم: 
صبحانه: یک لیوان شیر
نهار: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی + کاهو + آب لیمو
شام: سالاد کاهو + خیار + گوجه فرنگی + سس آبلیمو + یک عدد میوهروز دهم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند + یک ورق نان تست
نهار: یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج + یک لیوان ماست
شام: یک عدد تخم مرغ سفت + یک هویج پخته شده و رنده‌شده + 200 گرم پنیر رزیمی یا کم نمک

روز یازدهم: 
صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند + یک ورق نان تست
نهار: یک عدد ماهی پخته یا کبابی + یک قاشق چای‌خوری کره + آبلیمو
شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی + کاهو + کرفس

روز دوازدهم: 
صبحانه: یک فنجان چای + دو عدد خرما
نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت + یک عدد هویج پخته و رنده شده
شام: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی بدون پوست + کاهو + آب لیمو

سه روز رژیم نگهدارنده:

روز اول: 
صبحانه: یک لیوان شیر
نهار: گوشت یا مرغ کبابی یا پخته + سالاد کاهو (خیار –گوجه فرنگی-سس آبلیمو)
شام: سوپ آبمرغ یا گوشت + 3 ورق نان تست+3 عدد میوه

روز دوم: 
صبحانه: یک فنجان چای + یک ورق نان تست + عسل
نهار: 5 ورق کالباس مرغ + گوجه فرنگی + یک عدد خیار شور + 3 ورق نان تست
شام:  نصف سینه مرغ + سالاد کاهو + یک عدد خیار شور + 3 ورق نان تست

روز سوم: 
صبحانه: یک لیوان شیر
نهار: گوشت یا مرغ کبابی + سالاد خیار و گوجه فرنگی
شام: سوپ مرغ + 2 ورق نان تست + 2 عدد میوه

دستور غذاهای این رژیم

در صورت در دسترس نبودن و یا دوست نداشتن گوشت قرمز ،گوشت سفید و تخم مرغ موجود در این رژیم، می‌توانید مواد غذایی زیر را در وعده و جای گوشت سفید ،قرمز و تخم مرغ جایگزین کنید.

3 عدد کدوی متوسط را حلقه حلقه کنید و با یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذا خوری روغن مایع پخته وبا یک لیوان ماست بدون جربی میل کنید .

بورانی اسفناج:

نیم کیلو اسفناج را با کمی نمک پخته و با یک لیوان ماست بدون چربی میل کنید.

 یک فنجان عدس پخته را با آب لیمو میل کنید.

 دو لیوان کرفس ریزشده را به همراه نمک و یک عدد گوج فرنگی به همراه سس آب لیمو میل کنید. (این سالاد در لاغری بسیار موثر است)

سس آبلیمو برای سالاد:

دو قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق آب لیمو، نمک و فلفل به اندازه کافی.

سوپ مرغ یک لیوان:

 نصف فنجان سیب زمینی خردشده ،یک فنجان هویج خردشده و نصف فنجان نخود فرنگی کمی نمک و آب لیمو.

ورزش موثر در این رژیم

روزی 5 نوبت و هر بار 10 نفس عمیق بکشید. این نوع تنفس در صورتی که درست انجام شود، انرژی ای معادل 3 کیلومتر دویدن میسوزاند.

نحوه صحیح این ورزش

پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. با 10 شماره شکم و باسن را به داخل بکشید. همزمان به وسیله ی بینی هوا را به داخل بکشید و ریه ها را پر از هوا کنید. همزمان به آرامی دست ها را از طرفین به سمت بالا ببرید، در این حالت (شکم و باسن منقبض شده + نفس داخل کشیده شده + دست ها بالاست). تا 10 بشمارید. با 10 شماره و هم زمان با هم، از راه دهان به آرامی هوا را خارج کنید. به آرامی دست ها را پایین بیاورید و آرام شکم و باسن را آزاد و ریلکس کنید. کمی صبر کنید و مجدد تا 10 بار دیگر این عمل را تکرار کنید.

پس از انجام این تنفس باید عرق کنید، این نشان میدهد که ورزش را صحیح انجام داده اید. این ورزش کمک کننده برای کاهش وزن میباشد، اما میتوانید ورزش های دیگری مانند پیاده روی، شنا و … را نیز جایگزین آن نمائید.

نکات مهم در طول روز بین 6-8 لیوان آب بنوشید تا سموم بدن تخلیه شود و زودتر وزن کم کنید. پس از 15 روز میتوانید به صورت معمولی غذا مصرف کنید. با این رژیم حداقل 5 کیلوگرم کاهش وزن و 10 سانتیمتر کاهش سایز دور کمر خواهید داشت. چنانچه پس از گذشت چند ماه 1-2 کیلوگرم وزن اضافه کردید، میتوانید تنها با گرفتن 3 روز رژیم نگهدارنده به راحتی این مقدار را کاهش دهید (این تکنیک تنها برای 1 سال پس از رژیم خواهد بود). در صورتی که در طول دوره رژیم نتوانید به صورت کامل و دقیق به آن پایبند باشید و بین وعده‌های غذایی، حتی یک آب نبات و یا شکلات کوچک خورده شود، رژیم باید قطع گردد و پس از دو یا شش ماه دوباره از نو شروع شود. چای و قهوه باید در روز خود مصرف شوند و مجاز به تغییر روزهای آن نیستید. نگرانی ها و مشکلات رژیم کانادایی

رژیم کانادایی ۱۵ روزه نگرانی های زیر را به همراه دارد:

1- کالری رژیم کانادایی معمولا حدود ۸۰۰ کالری و یا کمتر از آن است. این در حالی است که متخصصان دیابت، کلیه و گوارش اصرار دارند، برای حفظ سلامتی کمتر از ۸۰۰ کالری در روز مصرف نکنید، مگر در صورت تشخیص پزشک!

2- رژیم غذایی و تنظیم کالری باید به صورت حساب شده برای شخص شما، بر اساس شرایط خاص شما انجام شود؛ این در حالی است که رژیم کانادایی معمولا به صورت عمومی و از طریق سایت ها در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد و هیچ محاسبه تخصصی روی آن صورت نگرفته است!

3- همانطور که گفته شد صبحانه در برخی روزها محدود به چای یا قهوه است و این کار در حقیقت حذف صبحانه به شمار می آید که وعده ای اصلی و مهم به شمار می آید. هرچند در برخی روز ها نان تست با عسل هم قرار گرفته اما بازهم در مجموع کافی نیست. چنین محدودیت های سنگین و شدیدی می تواند در زمینه تامین نیازهای اساسی و حیاتی بدن شما اختلال جدی ایجاد کند.

4- مسئله بعدی این رژیم، کاهش عضله است. در شرایطی که چنین محدودیتی ایجاد می کنید و وزن زیادی را به سرعت کاهش می دهید، به احتمال زیاد میزانی عضله از دست خواهید داد.

5- رژیم کانادایی می تواند اثر منفی بر روی سوخت و ساز شما داشته باشد و با کاهش متابولیسم بدن شما کار شما را برای لاغری سخت کند.

هرگونه استفاده و کپی برداری با درج نام  دکتر سلام (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

کاهش وزن با این قوانین صبحانه ای

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری

نادیا زکالوند: تصور کنید خودتان را برای مصاحبه شغلی در شرکت بزرگ فناوری گوگل آماده می‌کنید و ساعت‌ها وقت برای مطالعه اختصاص می‌دهید اما موقع مصاحبه متوجه می‌شوید، فقط کافی بود خود را برای سوال‌های پیچیده درباره قهوه و قهوه‌خانه (کافی‌شاپ) آماده می‌کردید. در واقع کسی باور نمی‌کند این دو فضای کاملا متفاوت در یکدیگر ادغام شوند!

نوشیدنی‌های داغ کافئین‌دار و مراکز اطلاعات آنلاین هیچ شباهتی با هم ندارند، اما کارمند سابق گوگل می‌گوید، «مصاحبه‌کننده‌های این شرکت هنگام مصاحبه با متقاضیان شغل، عاشق مطرح کردن پرسش‌هایی درباره قهوه و قهوه‌خانه هستند.»

مثلا، یکی از کارمندان خانم این شرکت می‌گوید موقع مصاحبه از او معمایی درباره قهوه‌خانه پرسیده بودند. معما این بود، «قهوه‌خانه‌ای در سانفرانسیسکو وجود دارد و عرضه و تقاضای آن نامحدود است. به این معنا که قهوه این قهوه‌خانه هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و مشتریان هم دورادور قهوه‌خانه را گرفته‌اند. قهوه‌خانه تقریبا ۴۶ مترمربع فضا دارد. این قهوه‌خانه روزانه چند فنجان قهوه آماده می‌کند؟

افراد برای این سوال، پاسخ‌ها گوناگونی داده‌اند. یک نفر گفت، صفر-زیرا درباره کارکنان قهوه‌خانه صحبتی نشده بود.

دیگری گفت، اگر برای آماده کردن هر فنجان قهوه ۳۰ ثانیه وقت بدهیم، پس هر ساعت ۱۲۰ فنجان و در ۸ ساعت روز کاری ۹۶۰ فنجان می‌شود.

نفر دیگر هم گفت، «تعداد فنجان‌ها اهمیتی ندارد، عرضه و تقاضا همیشه برابر خواهند بود.»

چهارمی گفت، «سوال بیشتر درباره تهیه قهوه است و کاری به روش سرو آن ندارد. بنابراین نیازی به فنجان نیست.»

نفر پنجمی هم به‌ شوخی پاسخ داد: «نمی‌دانم. بد نیست، پاسخ آن را از موتور جستجوی گوگل بپرسیم.»

مصاحبه‌کننده‌های گوگل می‌گویند، این نوع سوال‌ها مهارت‌های حل مساله و تصمیم‌گیری متقاضیان شغل را بدون اینکه خودشان متوجه شوند، محک می‌زند.

منبع:

ladbible

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897280

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • اهمیت صبحانه برای کودکان