Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات معاونت امور صنایع وزارت صنعت گفت: طرح بازسازی صنعت یک طرح چند ساله است که در سال جاری به آن پرداخته‌ایم زیرا اکثر صنایع ما فرسوده هستند که سهم خوزستان برای این طرح 2700 میلیارد ریال و این فرصت خوبی برای ارتقای صنعت کشور است.

‌به گزارش ایسنا، امیرحسین شیروندی در همایش روز صنعت و معدن که امروز، 21 تیرماه در تالار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی برای جبران خسارت‌ها به صنعتگران، انجام شده ولی هنوز وضعیت صنعتگران مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بعد از برجام این امکان را به وجود آوردیم و سرمایه‌گذاران خارجی به کشور ما می‌آیند و شرایط و وضعیت اقتصادی ما را ارزیابی می‌کنند.

شیروندی تصریح کرد: با ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور، امیدواریم که در آینده در زمینه صنعت رشد روزافزونی داشته باشیم و در همین راستا یک دفترکل سرمایه‌گذاری خارجی در وزارت صنعت ایجاد شد که به دوستان سرمایه‌گذار ما کمک فراوانی می‌کند.

وی با اشاره به رعایت قانون حداکثر استفاده از توانمندی‌های داخلی گفت: ما با استفاده از این قانون می‌توانیم ارجاع کار را به سمت سازندگان داخلی سوق بدهیم. این قانون یک قانون مهمی است که اگر در اجرای طرح‌ها از آن استفاده کنیم، می‌تواند برای کشور ما مفید باشد.

شیروندی با بیان این‌که صادرات در سال‌های گذشته موردتوجه مسئولان بوده است، عنوان کرد: ما تمام عملکرد خود را به مسئولان گزارش می‌دهیم. در دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات معاونت امور صنایع وزارت صنعت، صادرات 600 میلیون یورویی که عمدتاً شامل تجهیزات نیروگاهی، نفت و گاز، و پتروشیمی و تراکتور و صنایع غذایی می‌شود، در برنامه است.

وی عنوان کرد: کار مهم دفتر ما تعیین طرح‌های داخلی است که این طرح‌ها از سمت بانک‌ها برای دریافت صندوق توسعه ملی به ما ارجاع می‌شوند. اولین جایگاه این طرح، این دفتر است و مکلف هستیم که تعیین کنیم چند درصد این طرح‌ها، ساخت داخل است؛ این کار چالش برانگیز و نیازمند کارشناسی فراوانی است.

شیروندی، با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه فعالیت دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات گفت: یک طرح پیشنهادی برای جایگزینی ماشین‌آلات کشاورزی فرسوده داریم که در این طرح که فوق‌العاده طرح خوبی برای بخش تراکتورسازی و کمباین است و تاثیر خوبی بر وضعیت ریزش ضایعات کمباین‌های فرسوده دارد؛ بنا به عددی که وزارت جهاد به ما داد سالانه بر اثر همین کمباین‌های فرسوده 540 میلیارد تومان گندم هدر می‌رود.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: ریزش کمباین‌های ما حدود 7 درصد است و برای کمک به این مشکل مقرر شد که بانک کشاورزی 60 درصد تسهیلات بدهد.

وی، با تأکید بر روی بحث صنعت آسانسور و مشکلاتی که در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: صنعت آسانسور یک صنعت بحرانی و در کشور ما بی‌حساب و کتاب بوده است و در خصوص کیفیت آسانسور هیچ‌گونه اطلاعاتی نداریم که ما در حال سازماندهی به این مساله هستیم.

شیروندی تصریح کرد: کار جدید ما موضوع ماده 39 قانون احکام دائمی برنامه توسعه در خصوص ماشین‌آلات و تجهیزات تولید است که خوشبختانه این موضوع نیز تأیید شده و هدف این ماده، معاف کردن ارزش افزوده است.

وی تصریح کرد: ما بیش از دستور و بخش‌نامه نیازمند عرق ملی هستیم و باید تمام شرکت‌ها با ما همکاری کنند تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی خوبی داشته باشیم. شرکت‌های فعال در زمینه نفت و نیرو، عملکرد خوبی به ما ارائه نداده‌اند و ما رضایتی از عملکرد آن‌ها نداریم.

شیروندی با اشاره به طرح بازسازی صنایع و اهمیت دادن مسئولان به نوسازی این صنایع خاطرنشان کرد: این طرح، طرح بسیار خوبی است. در سال گذشته خواستیم این طرح را اجرا کنیم اما به دلیل کمبود منابع مالی از اجرا کردن این طرح خودداری کردیم.

وی ادامه داد: امسال نیز تصمیم گرفتیم این طرح را برای صنایع خود که اکثر آن‌ها فرسوده هستند، اجرا کنیم. اعتباری که برای آن تصویب شده، 10 هزار میلیارد ریال است که سهم خوزستان 2700 میلیارد ریال و این فرصت خوبی برای ارتقای صنعت کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز