Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین صفایی روز چهارشنبه در دیدار با پرورش دهندگان نمونه ماهی شهرستان سلسله با بیان اینکه اتحادیه های پرورش دهندگان ماهی باید تلاش کنند راه را برای صادرات به کشور روسیه باز کنند، اظهار داشت: در رایزنی های اخیری که انجام شده قول مساعد برای اعطای برند چهار ستاره به محصولات ما داده شده است که در این راستا پرورش دهندگان ماهی نیز برای افزایش سطح صادرات باید تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره اینکه در حال حاضر ماهی تیلاپیلای چینی یکی از مهمترین رقیب های ماهی قزل آلای تولید داخل است، عنوان کرد: باید تلاش شود جلوی واردات بی رویه این محصول گرفته شود تا تولیدکنندگان ماهی داخلی دچار تضرر نشوند.
صفایی با بیان اینکه ماهی یکی از محصولاتی است که در دو بازار داخلی و بین المللی دارای فروش است، خاطرنشان کرد: باید برای ماهی های قزل آلای با کیفیت تولید داخل ، برندسازی کنیم که یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می تواند صورت بگیرد ایجاد مراکزی در ورودی و خروجی های شهرها برای فروش ماهی زنده است که هم منجر به تشویق مردم به خرید شده و هم بازارسازی برای فروش آن می شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و تشویق مردم به افزایش مصرف ماهی دارند و در این راستا باید برنامه های تولیدی هدفمندی ارائه دهند تا سرانه مصرف ماهی کشور افزایش پیدا کند.
گفتنی است بازدید از مزرعه نمونه پرورش ماهی ملکی صادقی واقع در روستای سراب امیر از دیگر برنامه های مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بود.
شهرستان سلسله با تولید سالانه 3 هزار و 500 تن ماهی، رتبه سوم استان لرستان را در زمینه تولید ماهیان سردآبی(قزل آلا) را داراست.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با موضوع مدیریت تولید و صادرات مرغ، با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ گرم خریداری و ذخیره می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۹۴ تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده است.

حسن‌نژاد با اشاره به روند تأمین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، افزود: به منظور تعادل‌بخشی و تنظیم بازار، برای ۱۷ هزار تن مرغ مازاد تولیدی مجوز صادرات اخذ شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳ هزار تن مرغ صادر شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید، صادرات مرغ گرم از تمامی مرزها بلامانع است.

گفتنی است؛ برآورد دقیق از نیاز بازار و میزان تولید، شناسایی و تحلیل دقیق از بازارهای هدف خارجی، ساماندهی تخصصی صادرکنندگان بر اساس فعالیت مستمر در کشورهای هدف، از دیگر محورهای مورد بررسی در این جلسه بود.

کد خبر 6098124

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد