Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در دیدار با نی روچی، مدیرکل صادرات اوراسیا - چین، گفت: نمایشگاه صنایع دستی ایران و ارومچی چین قابلیت خواهرخواندگی با یکدیگر را دارند. می‌توان بر ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران در چین متمرکز شد.

به گزارش ایسنا، بهمن نامورمطلق اظهار کرد: خوشبختانه شما، ایران را به خوبی می‌شناسید و نیازی به معرفی نیست، پیش از حضور شما نیز آقای حریری - رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی - از نمایشگاه ارومچی به‌عنوان نماد چین نام برد که از یک نمایشگاه کوچک به یک نمایشگاه بزرگ اوراسیا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالیم که با شما به واسطه شرایط جغرافیایی و ارتباط دولت‌ها تا این حد نزدیک هستیم.

او با اشاره به حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در نمایشگاه چین، ادامه داد: در حوزه صنایع دستی و فرش، ما همیشه جزو اعضای ثابت نمایشگاه بودیم. چینی‌ها تولیدکننده‌ها و فروشندگان خوبی هستند. امیدواریم بتوان از این ظرفیت برای توسعه صنایع دستی ایران استفاده کرد.

معاون صنایع دستی بیان کرد: امیدوارم برای نمایشگاه پیش رو نیز ارتباط بیشتری برقرار کنیم و از ارتباط با چین برای گسترش ارتباطات در حوزه صنایع دستی ایران بهره بیشتری ببریم و آن را به خوبی معرفی کنیم.

نامورمطلق با اشاره به ارتباط خوب معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با اتاق بازرگانی ایران و انجمن صادرکنندگان صنایع دستی و اتاق بازرگانی ایران و چین، گفت: خوشبختانه آقای حریری و عسگراولادی در اتاق بازرگانی همراهی بسیار خوبی در ارتباط با صنایع دستی دارند و امیدوارم این ارتباطات بسیار خوب در این حوزه نیز برقرار شود.

او همچنین با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایران، اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایران است و می‌خواهیم این دو نمایشگاه با هم ارتباط بیشتری داشته باشند. این دو نمایشگاه به لحاظ وسعت و شباهت می‌توانند خواهرخوانده شوند. در این فرصت نیز از هیئت‌های تجاری چینی دعوت می‌کنیم که در نمایشگاه ما حضور داشته باشند و حتی می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که در غرفه‌ای، نمایشگاه ارومچی را معرفی کنید. ما نیز در نمایشگاه ارومچی، نمایشگاه صنایع دستی تهران را معرفی می‌کنیم.

نی روچی، مدیرکل صادرات اوراسیا - چین نیز ضمن معرفی اوراسیا، گفت: می‌توان در حوزه گسترش ارتباطات دوجانبه به برگزاری نمایشگاه‌ها نیز فکر کرد. سفارت ایران در چین معمولا از نمایشگاه‌های ما در چین بازدید کرده است. خوشحالیم از شما دعوت کنیم که با حضور و شرکت در نمایشگاه‌های مربوط، ما را خوشحال کنید تا سبب گسترش فعالیت‌ها شویم.

او ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۴ سال پیش کارخود را آغاز کرده اما از شش سال پیش به‌صورت کلان و بین‌المللی برگزار می‌شود که خوشبختانه هر سال رو به رشد بوده است. ایرانی‌ها هر سال با حضور در بیش از ۳۰ غرفه، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. از سال ۲۰۰۸ نیز هر سال، ایران بزرگترین پاوویون را در این نمایشگاه دارد. این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ آگوست ۲۰۱۷ با شرکت ۳۰ استان چین و ۱۰۰ نفر از تجار خارجی برگزار می‌شود.

مدیرکل صادرات اوراسیا همچنین از معاونت صنایع دستی برای حضور و شرکت پررنگ و فعال در نمایشگاه ارومچی دعوت کرد و افزود: پس از این نمایشگاه در صورت تمایل ایران می‌توانیم یک نمایشگاه دائمی نیز به صنایع دستی ایران اختصاص دهیم و همکاری بیشتری داشته باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ادامه این دیدار درباره برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع دستی در چین، گفت: اتفاق بسیار خوبی است و برای ایجاد نمایشگاه دائمی باید از نمایشگاه چین بازدید کرد و در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، فرصت بسیار خوبی برای توسعه ارتباطات دو کشور است.

همچنین حریری - رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی - بیان کرد: بسیاری از تجار ما در زمینه فرش و شکلات از همین بازار ارومچی به عرصه تجارت جهانی وارد شده‌اند و با توجه به ظرفیت تجاری این نمایشگاه می‌تواند برای صنایع دستی ایران نیز بازار خوبی را فراهم آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین