Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:31:29 GMT

نوشيدن قهوه ممکن است عمر شما را طولاني کند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۶۳۷۴

خبرگزاري آريا - دو بررسي جديد بزرگ که به‌تازگي منتشرشده شواهد بيشتري دراين‌باره فراهم آورده‌اند که مصرف روزانه قهوه عادت بسيار سالمي است.
به گزارش کانسيومر ريپورتز بااينکه اغلب پژوهش‌هايي پيشين عمدتاً بر روي افراد سفيدپوست در آمريکا انجام شده‌اند، اين دو بررسي جديد که در ژورنال سالنامه‌هاي پزشکي داخلي منتشر شده‌اند، جمعيت‌هاي متنوع‌تري را در برگرفته بودند و نشان دادند نوشيدن قهوه (چه قهوه معمولي و چه قهوه بدون کافئين) با کاهش خطر مرگ به هر علتي همراهي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در يکي از اين بررسي‌ها، بزرگ‌ترين بررسي که شامل افراد غير سفيد بود، پژوهشگران از دانشکده پزشکي کک در لوس‌آنجلس 185000 آمريکايي آفريقايي‌تبار، ژاپني‌تبار، لاتين‌تبار و بوميان هاوايي و سفيدپوستان براي مدت ميانگين 16 سال پيگيري کردند. نتايج نشان داد که براي رسيدن سودمندي‌هاي بهداشتي قهوه لازم نيست مقدار زيادي کافئين وارد بدن خودتان کنيد. افرادي که فقط يک فنجان قهوه در روز مي‌نوشيدند، نسبت به افرادي که قهوه نمي‌نوشيدند با احتمال 12 درصد کمتر در طول مدت بررسي درگذشته بودند.
نوشيدن دو يا تعداد بيشتري فنجان قهوه در روز خطر مرگ را تا 18 درصد کاهش داده بود.
بررسي دوم شامل بيش از 520000 مرد و زن همه سفيدپوست از 10 کشور اروپايي متفاوت مي‌شد. مرداني که معادل سه فنجان يا بيشتر قهوه نوشيده بودند نسبت به افرادي که قهوه نمي‌نوشيدند، در طول دوره 16 ساله پيگيري با احتمال 18 درصد کمتر درگذشته بودند و در مورد زنان اين خطر 8 درصد کاهش يافته بود. مصرف‌کنندگان قهوه به‌خصوص در معرض خطر کمتر بيماري‌هاي گردش خوني و کبدي بودند و ميزان‌هاي کمتري از آنزيم‌هاي کبدي داشتند بالا بودن آن‌ها مي‌توان شاخص بيماري کبدي باشد.
زناني که قهوه نوشيده بودند، نسبت به زناني که قهوه نمي‌نوشيدند، همچنين ميزان‌هاي مطلوب پروتئين واکنشي- C (يک شاخص التهابي)، هموگلوبين A1C (شاخص کنترل قند خون)‌ و کلسترول خوب يا HDL و ميزان‌هاي پايين‌تر ليپوپروتئين- a (يک نوع کلسترول بد که با بيماري قلبي ارتباط دارد) را داشتند.
در هردوي اين بررسي‌هاي سودمندي‌هاي ميان افرادي که قهوه معمولي و قهوه بدون کافئين مي‌نوشيدند، مشابه بود. اثرات محافظتي قهوه ممکن است به خاطر ترکيبات آنتي‌اکسيدان و ضدالتهابي موجود در آن باشد، اما پژوهشگران تابه‌حال علل دقيق آن دست نيافته‌اند. آنان مي‌گويند هزاران ماده فعال زيستي در قهوه وجود دارد و جدا کردنشان از يکديگر سخت است. اين سودمندي‌ها ممکن است از همراهي اثر اين ترکيبات با يکديگر به وجود آيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)

بلدیه تهران از مردم خواست بهداشت را در مسیر آب‌های شرب رعایت کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد.

اطلاعیه را به نقل از روزنامه اطلاعات ۳ اردی‌بهشت بخوانید و عکس‌هایی از یک نهر جاری و یک چشمه در تهران تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور