Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسی گفت: خانواده‌ها متاثر از نگاه کنکورمحوری، به فرزندان خود فشار می‌آورند تا در مدارس استعدادهای درخشان قبول شوند و متاسفانه عده‌ای از مسئولان و مدیران مدارس با استفاده از رانت اطلاعاتی‌ که در اختیار دارند، با دانش‌آموزانی که در مدارس استعدادهای درخشان قبول نمی‌شوند، تماس می‌گیرند تا در مدارس غیرانتفاعی آن ها ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛معاون تحقیق و توسعه مدرسه رویش کاشان، با ابراز گلایه از وضعیت ثبت‌نام مدارس در شهرستان کاشان، اظهار کرد: مشکلات نظام آموزش کشور، بیشتر فرهنگی است و خانواده‌ها متاثر از نگاه کنکورمحوری، به فرزندان خود فشار می‌آورند تا در مدارس استعدادهای درخشان قبول شوند.

علی اصغر مدرسی با اشاره به سوءاستفاده‌هایی که از این فرهنگ غلط و رایج صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه عده‌ای از مسئولان و مدیران مدارس با استفاده از رانت اطلاعاتی‌ که در اختیار دارند، با دانش‌آموزانی که در مدارس استعدادهای درخشان قبول نمی‌شوند، تماس می‌گیرند تا در مدارس غیرانتفاعی آنها ثبت نام کنند.

وی افزود: این مدارس غیرانتفاعی، به راحتی از امکانات آموزشی مدارس استعداد‌های درخشان استفاده کرده و معدل‌های برتر را با استفاده از رانت اطلاعاتی به سوی مدارس خود جذب می‌کنند و این در حالی است که از جانب مسئولان آموزش و پرورش هیچ برخوردی با آن ها صورت نمی‌گیرد.

مدرسی تاکید کرد: مسئولان آموزشی بر این فرهنگ اشتباه جامعه سوار شده و نه تنها دانش آموزان را به مدارسی خاص سوق می‌دهند، بلکه اگر مدرسه‌ای بخواهد بر خلاف این جریان حرکت کرده همپای آموزش علمی خوب، به تربیت وآموزش مهارت‌های زندگی هم بپردازد، با هجمه تبلیغاتی، خانواده‌ها را از ثبت نام فرزندانشان در این مدارس منصرف می‌کنند.

کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری عمومی دانشگاه امام صادق (ع) ضمن انتقاداز دامن زدن مسئولان آموزشی به فرهنگ کنکورمحور، عنوان کرد: بر اساس ملاک‌های آموزش و پرورش و فرهنگ غلطی که بین خانواده‌ها رواج یافته، مدرسه‌ طراز، مدرسه‌ای است که تمام سعی خود را در مسیر آماده کردن دانش آموزان برای کنکور صرف کند و شاهدیم که بچه ها را از کلاس ششم ابتدایی به تست زدن وا می‌دارند!

به گفته وی، اگر مدرسه‌ای بخواهد در مسیر آموزش مهارت‌ها و سبک زندگی گام بردارد و یا حتی برای آموزش‌ها و آزمایش‌هایی که خارج از محتوای کتاب و کنکور است،برنامه داشته باشد، فعالیت آنها از نگاه مسئولان آموزشی و متاسفانه، خانواده‌ها کم اهمیت قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور