Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:50:38 GMT

جوابیه مخترع بی‌تی‌آر درباره یک گزارش

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۶۶۳۴

جوابیه مخترع بی‌تی‌آر درباره یک گزارش

به دنبال انتشار گزارش صبح امروز این خبرگزاری تحت عنوان ماجرای شبهه برانگیز یک اختراع مشکوک اسماعیل خاتمی‌نژاد، مخترع دستگاهی موسوم به بی‌تی‌آر، خواهان انتشار جوابیه‌ای به پیوست چند فیلم و تصویر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به دنبال انتشار گزارش صبح امروز این خبرگزاری تحت عنوان ماجرای شبهه برانگیز یک اختراع مشکوک اسماعیل خاتمی‌نژاد، مخترع دستگاهی موسوم به بی‌تی‌آر، خواهان انتشار جوابیه‌ای شد که عینا در ادامه می‌خوانید:

جوابیه مخترع جوان به خبر تسنیم مبنی بر (ماجرای شبهه برانگیز یک اختراع مشکوک)

مطالب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم با عنوان ماجرای شبهه برانگیز یک اختراع مشکوک نادرست و اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی در این مطلب عکس گواهینامه ثبت اختراع اینجانب منتشر شد که در کمال بی‌دقتی و بی‌مسئولیتی در قبال پیامدهای آن بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت. از این رو پرداختن به چند نکته ضروری است:

نخست آنکه به نظر می‌رسد خبرگزاری تسنیم در راستای انتشار این خبر، به کوچکترین جمع آوری اطلاعاتی اقدام نکرده است. در حالی در تیتر این خبر از عنوان شبهه برانگیز استفاده شده که مستندات ویدئویی و گزارش های متعددی چه از رسانه های داخلی و چه از رسانه های خارجی در خصوص آن به سهولت یافت می شود. این کمال کم‌لطفی این خبرگزاری را می رساند که برای انتشار این خبر، حتی به یک جستجوی اندک در شبکه مجازی هم، اقدام نکرده است. با این حال اگر هم مستندات یاد شده قادر به تایید این اختراع نیست، دستگاه مورد نظر وجود دارد و کسانی که آن را شبهه برانگیز می دانند، می توانند آن را از نزدیک ببینند.

دوم آنکه هر دستگاه و نهادی در حوزه کاری خود از واژه‌های خاصی استفاده می‌کند که دارای تعاریف استاندارد (توسط حوزه مرتبط ذی ربط مرکز آمار ایران مصوب و تائید شده) مربوط به خود و مرتبط با آن حوزه است تا استنباط مشترکی در کاربرد آن واژه ایجاد شود در بخش‌هایی که نیاز به آمار دقیق تری در سطح تخصصی است آمارهای اعلامی از سوی منابعی که به اسناد و آمار اصلی دسترسی ندارند، نمی‌توانند پاسخگو باشد به ویژه در این مورد خاص. منبع آمار، مقایسه اطلاعات ثبتی با اطلاعات سامانه‌های دیگر الکترونیکی و ثبتی بوده است.

5 مولفه اصلی ثبت در سامانه مذکور شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی، نام پدر و تاریخ تولد،.....تائید می‌شود و بعداز اتمام ثبت نام در تاریخ معینی اطلاعات تمام ثبت نام شدگان در سامانه مراجع ذیصلاح داده می‌شود و بعد از مطابقت با بانک اطلاعات ....منتشر میشود. بر این اساس اسامی و عناوین اعلامی قصعا قابل پیگری است. مجددا تاکید می‌شود ....های اعلام شده در رابطه .......کاملا صحیح و قابل استناد بوده و در پایین ترین سطح آن قابل ارائه است. اعلام می‌دارد، مطالبی که که با تقریب و خوداظهاری به دست می‌آید نمی‌تواند مبنا قرار گیرد.

جوابیه اسماعیل خاتمی‌نژاد، همچنین مستند به فیلم‌ها و تصاویر ذیل است:

توضیح تسنیم: در این جوابیه مبهم و غیرشفاف، بی‌آنکه به اصل موضوع یعنی ارائه گواهی ثبت اختراع غیر منطبق با نتیجه استعلام به رسانه‌ها و همچنین اظهارات متناقض درباره خروجی این دستگاه از سوی مخترع پرداخته شده باشد، آنچه مورد تاکید قرار گرفته اثبات وجود دستگاه است. به علاوه تصویر گردش کار پرونده که به عنوان سند به جوابیه ضمیمه شده، حکایت از عدم ثبت این اختراع داشته و خود گواهی دیگر است که با تایید گزارش پیشین خبرگزاری تسنیم، این پرسش را مجددا پیش می‌کشد که برای اختراعی که هنوز ثبت شده چگونه ممکن است گواهی ثبت اختراع صادر شده باشد؟

انتهای پیام/

R7856/P1011117/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی

برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضدانقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به‌واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی‌بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

بنا بر اعلام این خبر، روز گذشته در حالی سایت BBC جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیش‌تر  به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسماً در رسانه‌ها اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی‌بی‌سی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی