Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:24:42 GMT

اقتصاد مقاومتی با حرکت از مسیر الهی محقق می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۷۰۴۱

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 21 تیرماه، ولی عاقلی در سیزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی جهاد دانشگاهی که به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد افزود: جهاد دانشگاهی باید از طریق زیر ساخت های پشتیبانی علمی مدیریت جهادی را تدوین، طراحی و الگوسازی کرده و به سازمان های دولتی ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عاقلی با اشاره به تعریف مدیریت از نگاه اسلام و دانشمندان تصریح کرد: در تعریف مدیریت از دیدگاه دانشمندان،یعنی حداقل کردن هزینه ها برای رسیدن به حداکثر اهداف مادی در حالی که تعریف مدیریت از منظر اسلام، رسیدن به حداکثر اهداف الهی با حداقل کردن هزینه ها تعریف شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی را رصد گاه و آینه تمام نمای جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی و پژوهشی دانست و افزود: پایه و اساس زیر ساخت فعالیتهای جهاد دانشگاهی برای رسیدن به حداکثر اهداف با صرف حداقل هزینه ها گویای رسالت دشوار جهاد دانشگاهی است.

عاقلی با بیان اینکه معنی مدیریت جهادی در واحد پشتیبانی جهاد دانشگاهی محقق می شود تصریح کرد: اگر فعالیت های آموزشی و بژوهشی با صرف هزینه های گزاف انجام شود دیگر نمی توان نام فعالیت جهادگرانه بر آنها گذاشت.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های آموزشی,پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاسی از فرمایشات معظم اله و الگو گیری از آیات الهی در طول برنامه 5 اظهار کرد: بهره مندی 102 هزار دانشجو در قالب 302 رویداد شاخص فرهنگی،چاپ 232 عنوان کتاب دانشگاهی در مرکز انتشارات جهاد،تولید و انتشار 7 هزار و 250 خبر در خبرگزاری قرآنی(ایکنا) و 9 هزار و 350 خبر در خبرگزاری ایسنا برخی از فعالیت های جهاد دانشگاهی استان است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: با وجود جوابگو نبودن فضای فیزیک بدلیل استقبال مردم استان در استفاده از خدمات آموزشی در طول برنامه 5 توسعه، 121 هزار و 800 نفر از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه های فنی، پزشکی و علوم انسانی بهره مند شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: 4 هزار و 165 دانشجو در مرکز اموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سطوح کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل شده اند.

عاقلی بابیان اینکه در حوزه پژوهش 57 طرح مطالعاتی، پژوهش و فناوری در گروههای شیمی، متابولیت ثانوی و مدیریت کسب و کار در استان و در سطح ملی اراده شده است گفت: چاپ 127 مقاله isi و مجلات علمی و پژوهشی، ثبت اختراع 7 دستاورد پژوهشی، راه اندازی اولین درمانگاه تخصصی دیابت در استان برخی دریگر از اقدامات جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی در طول برنامه 5 است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی در 5 هکتار با 10 هزار فضای فیزیکی و 3 هزار متر گلخانه در حال فعالیت است اظهار کرد: 26 شرکت و واحد فناور و دانش بنیان در این مرکز مستقر و به فعالیت های غلمی و پژوهشی می پردازند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در راستای توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با مساحتی بالغ بر 6 هزار و 250 متر در مجموعه جهاد دانشگاهی استان در حال احداث است.

عاقلی با اشاره به برنامه های جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی تصریح کرد: راه اندازی پارک علم و فن آوری حوزه دریاچه ارومیه برای حل مشکلات این حوزه در منطقه، راه اندازی شعبه رویان در استان و راه اندازی پژوهشکده مدیریت و توسعه فن آوری سبز از عمده برنامه های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند

سعید کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

وی افزود: رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و در راستای کاهش خسارت‌ها به توصیه کارشناسان کشاورزی نیز توجه کنند.

آذربایجان‌غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش باران و تند باد‌های لحظه‌ای بود این بارش‌های رگباری در اغلب مناطق استان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است