Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک عباس پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شرکت از سال 79 در زمینه پروژه های فراساحلی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته در شرایط تحریم در راه اندازی (سکوی بی 18پارس جنوبی) و شرکت شل انگلیس با انجام عملیات فلرینگ (سکوی بی 17 پارس جنوبی) در 26 روز رکورد کسب کند که تحسین بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت نفت را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: مبین سازه تاکنون در پروژه فازهای یک، 2، سه، 6، هفت، هشت و 12 پارس جنوبی مشارکت داشته و ساخت سکو و متعلقات فاز 16، ساخت 2 سکو و تمامی متعلقات آن مربوط به فاز 17 و 18 پارس جنوبی را به پایان رسانده و اکنون در چرخه تولید و بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس اظهارکرد: این شرکت همچنین به عنوان پیمانکار EPCIخطوط لوله دریایی و کابل گذاری، تعمیر و نگهداری سازه دریایی، برچیدن و بازیافت سکوهای از کارافتاده، پروژه های نفت و گاز ساحلی، ساخت سکوهای حفاری جک آپ، حمل و نقل دریایی و عملیات نصب دریایی دارای تخصص و مهارت کافی است که این عوامل باعث شده از این شرکت به عنوان یکی از برندهای معتبر در پروژه های فراساحلی کشور یاد شود.
وی یادآورشد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به عنوان بزرگترین کارخانه و زیرساخت دریایی خاورمیانه و ایران توانسته در سال های اخیر ضمن رکورد زنی در راه اندازی سکوهای گازی و رسیدن به تولید و صدور گاز در حوزه ی ساخت کشتی های اقیانوس پیما نیز ساخت 2 کشتی اقیانوس پیما کانتینر بر شهرگرد و کاشان با ظرفیت TU2200کانتینر و دهها شناور مختلف را در کارنامه پنج ساله اخیر خود داشته باشد.
گفتی است: مجموعه کارخانجات ایزوایکو شامل 6 شرکت تابعه شامل شرکت طراحی و ساخت سازه های دریایی (نفت و گاز) مبین سازه گستر خلیج فارس، صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش خلیج فارس، شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز و شرکت شفق هرمز مهر در قالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس با مدیریت واحد شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به عنوان یک هولدینگ منسجم در 37 کیلومتری غرب بندرعباس قرار گرفته است.
شرکت مبین سازه گسترخلیج فارس در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن که نیمه دوم تیرماه برگزار شد، در ارزیابی های صورت گرفته از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حوزه اقتصاد مقاومتی برتر شناخته شد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود