Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان شهرک های صنعتی با بیان اینکه شهرک پوشاک قرار است برای 50 هزار نفر اشتغال زایی کند گفت: با افتتاح این شهرک می توانیم نقش پررنگی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غلامرضا سلیمانی معاون سازمان شهرک های صنعتی با دیرپا بودن این صنعت در ایران گفت: امروز باید این صنعت کهنسال بر اساس نیازجامعه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در شهرک پوشاک برای نخستین بار دو بخش خصوصی و دولتی دست به دست هم دادند و با کمک یکدیگر این شهرک را پایه ریزی می کنند گفت: این صنعت در راستای شعار امسال به خوبی می تواند برای اشتغال زایی در کشور موثر باشد و از جمله صنایعی است که با سرمایه 30 میلیون تومان به راحتی شکل می گیرد زیرا صنعت پوشاک و صنعت مد جزو صنایعی است که بسیار پول ساز هستند.

او با شااره به اینکه پروژه شهرک پوشاک قرار است به صورت تعاونی اجرایی شود، افزود: یکی از فلسفه های شرکت های صنعتی تعاونی، رقابت و کار مشترک است که متاسفانه این روحیه تعاونی کار کردن در کشورمان قدری کمرنگ است.

معاون سازمان شهرک های صنعتی با بیان اینکه قرار است در مجموع 300 فعال اقتصادی در عرصه پوشاک در این شهرک حضور یابند، گفت: در این شهرک تعاونی سه رده کارگاه و کارخانه کوچک، متوسط و بزرگ تاسیس و مشغول به کار می شوند.

او در ادامه گفت: در این تعاونی کل 300 واحد گرد هم جمع می شوند و قرار است در پایان سه ساله تاسیس این شهرک پوشاک برای 50 هزار نفر اشتغال زایی صورت بگیرد.

سلیمانی در ادامه به حضور 50 تا 60 تولیدکننده خارجی پوشاک در این شهرک اشاره کرد و گفت: قرار است این تولیدکنندگان خارجی در کنار تولیدکننده داخلی دست به دست هم دهند تا مسئله پوشاک و مد کشور را با کمک هم به سرانجام برسانند.

او با اشاره به تفاوت شهرک پوشاک با سایر شهرک های مشابه افزود: در سایر شهرک ها معمولا ما زمین را هموار و درنهایت به فروش می رسانیم اما در این شهرک ما پیمان کار یکسانی را برای ساخت کل شهرک در نظر گرفته ایم، حتی سرمایه گذاران را ما انتخاب می کنیم.

او آورده سرمایه گذاران را 20 تا 30 درصد اعلام کرد و گفت: تامین مابقی سرمایه را در قالب وام بانکی به سرمایه گذاران اختصاص می دهیم.

معاون سازمان شهرک های صنعتی پوشاک با اشاره به اینکه پوشاک عمده کالای مصرفی بعد از غذا و به لحاظ فرهنگی بسیار مهم است گفت: اگر در زمینه پوشاک حرکت رو به جلو نداشته باشیم شاهد واردات پوشاک با هنجارهایی خاص خواهیم بود که البته چندان با هنجارها و ارزش های ما هماهنگ نیست.

او افزود: ما تاکنون چند خوشه پوشاک در کشور را اجرایی کرده ایم، این شهرک بیشتر برای واحدهای کوچک پوشاک در نظر گرفته شده، ما حتی برای ضایعات پارچه مصرفی در پوشاک و نیز تاسیس مدرسه مد در این شهرک برنامه ریزی کرده ایم.

سلیمانی ادامه داد: مسئله فرهنگی در این حوزه برای ما بسیار مهم است، متاسفانه در حال حاضر بیش از 60 درصد از ظرفیت پوشاک در اختیار پوشاک خارجی است لذا بازار پوشاک رو به رشد است که با توجه به مزیت های داخلی می توانیم سهم مناسبی در بازار پرسود پوشاک چه در داخل و چه در خارج از کشور داشته باشیم.

پوراحمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا مهمان تلفنی برنامه گفت: در سال 96 در حوزه تلفن کاهش تعرفه را داشتیم ولی متاسفانه میزان قاچاق در کشور بیشتر شد لذا باید همگام با شرایط روز برای مبارزه با این پدیده روبرو شد.

او افزود: موضوع تعرفه در مبارزه با قاچاق کالا موضوعی انحرافی است در حالی که بخش اعظم قاچاق به دلیل معافیت های مالیاتی است که زمینه را برای ورود میلیاردی کالای قاچاق به کشور آماده کرده است.

او گفت: ما از هر اقدامی که میزان قاچاق پوشاک به کشور را کم کند استقبال می کینم.

محمودی کارشناس مد و لباس، دیگر مهمان تلفنی برنامه با بیان که بحث شهرک ها موضوعی دانش بیان است گفت: باید توجه داشت که این شهرک با چه هدفی، کجا و با چه میزان پایداری قرار است تاسیس و به بهره برداری برسد؟


او با بیان اینکه موضوع پوشاک بحثی فرهنگی است، افزود: بعد فرهنگی پوشاک بسیار مهم است موضوعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، به نظر می رسد در این حوزه باید بخش خورد را بیشتر تقویت کرد.

او گفت: احداث شهرک پوشاک بحث پیچیده ای است، صرف وجود زیرساخت کافی نیست اگرچه به تولیدکنندگان کمک می کند.

محمودی با بیان اینکه رسالت شهرک پوشاک حمایت از واحدهای خرد است گفت: واحدهای خرد عمدتا توان مالی برای احداث کارخانه های بزرگ ندارند لذا بهتر است این تجربه را در قالب خوشه و بعد در قالب شهرک پیاده کنیم.

او با طرح این سوال که کشورمان در 8 سال گذشته صاحب خوشه پوشاک بوده اما این خوشه ها چه کمکی به صنعت پوشاک کشور کرده اند گفت: بهتر است به جای احداث شهرک پوشاک، خوشه های موجود پوشاک در کشور آسیب شناسی و مشکلاتشان رفع و رجوع شود.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان

اجلاس دو روزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان با صدور بیانیه و تصویب توافقنامه‌ای از سوی نمایندگان بیش از ۲۰ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان این اجلاس از تابلو نقاشی هنرمند اصفهانی استاد رضا بدرالسماء رونمایی کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیاACDهستند.

کد خبر 749517

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان