Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر شما در فکر خريد تاير براي خودرو خود هستيد، دانستن معاني کلمات و حروف بکار رفته بر روي آن ها و درک معاني ترکيبات اعداد و حروف که بر رويشان حک شده ممکن است به کارتان آيد.
مطمئنا، شما مي توانيد به راحتي ماشين خود را به نزديکترين لاستيک فروشي برده و درخواست چهار عدد تاير جديد کنيد، اما اگر به خريد هوشمندانه علاقه منديد پيشنهاد ميکنيم که تا انتهاي اين پست با ما همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بياييد به عنوان مثال به ترکيب عددي و حرفي زير که بر روي جداره کناري يک لاستيک درج شده نگاهي بيندازيم و معني دقيق اين عبارت را درک کنيم:
P225 / 55R18 89H
اين ترکيب تقريبا تمام اطلاعات مهم از اين تاير را در اختيارتان قرار مي دهد، فقط کافيست روش بدست آوردن اين اطلاعات را ياد بگيريد. ما هر مولفه اين ترکيب را به صورت جداگانه تجزيه و تحليل مي کنيم.

اولين مولفه نشان دهنده کلاس خودرويي است که اين تاير مي تواند براي آن مورد استفاده قرار گيرد. در اين مورد حرف P مشاهده مي شود که مخصوص خودرو هاي سواري است.
براي وانت ها و خودروهاي SUV از مولفه LT (سبک وزن) استفاده مي شود. اين در حالي است که تايرهاي يدکي که معمولا به عنوان زاپاس در صندوق عقب خودروهاي نو قرار مي گريند با نشان T (موقتي) شناخته مي شوند. سه عددي که بلافاصله بعد از اين حروف در سمت راست قرار دارند نيز در واقع نشان دهنده عرض تاير به ميلي متر هستند.

درست بعد از اين ترکيبات و بعد از اسلش دو رقم ديده مي شود که اين ارقام نشان دهنده ارتفاع ديواره جانبي تاير يا به عبارت ديده نسبت ابعاد ارتفاع جانبي هستند. اين اعداد در واقع درصدي از عرض کلي تاير که قبل از اسلش قرار دارد و در مورد آن بالاتر توضيح داديم است.اگر در اين قسمت عددي وجود نداشته باشد، فرض بر اين است که درصد آن 82  است.
براي واضح تر شدن اين نکته براي مثال اعداد 235/55 را آناليز مي کنيم، در اين شرايط عرض تاير 235 ميليمتر يا 23.5 سانتي متر است و ارتفاع آن نيز 55 درصد عرض را شامل مي شود که به معناي رقمي در حدود 13 سانتي متر خواهد بود.
طبيعتا هرچه عدد مربوط به درصد ارتفاع بيشتر باشه، ديواره تاير بلندتر بوده و تاير اصطلاحا گوشتي تر است، اما در نقطه مقابل عدد هايي مانند 30 يا 35 درصد براي تاير خودروهاي اسپرت با رينگ هاي بسيار بزرگ رايج است و باعث عملکرد خشک خودرو در گذر از ناهمواري ها و بهبود هندلينگ در گذر از پيچ ها مي شوند.
حرفي که بعد از اين اعداد مي ايد يک شاخص از ساخت و ساز تاير است. اغلب اوقات شما R (براي شعاع) را مشاهده خواهيد کرد، اما در برخي خودروهاي قديمي يا کاميون هاي سنگين وزن، ممکن است يک B (براي بافت فلزي در تار و پود تاير) يا D (براي قطر) وجود داشته باشد، عدد که درست بعد از اين حروف مي ايد براي نشان دادن اندازه رينگ برحسب اينچ است. به عنوان نمونه اندازه رينگ در اين مثال (R18) به معناي 18 اينچ است.

بعد از يک فاصله يک ترکيب دو رقمي ديده مي شود که اين اعداد شاخص بار را نشان مي دهد و بيانگر اين نکته هستند که هر تاير به تنهايي مي تواند چه ميزان وزن را تحمل کند.
در اين مثال ما عدد 89 را مشاهده مي کنيم که در جدول شاخص بندي ها اين عدد به ميزان 580 نسبت داده مي شود و اين بدين معني است که هر تاير مي تواند تا وزن 580 کيلو يا 1278 پوند را تحمل کند.
در نهايت، يک حرف در انتهاي سمت راست ديده مي شود که مشخص کننده رده بندي سرعت قابل است. اين حرف مشخص ميکند که حداکثر سرعتي که يک تاير مي تواند پشتيباني کند چقدر است.
در اين مثال ما حرف H را مي بينيم که نشان مي دهد حداکثر سرعت قابل تحمل براي اين تاير 210 کيلومتر در ساعت (130 مايل در ساعت) است و خودرويي که از اين تاير استفاده مي کند نبايد با سرعت بيشتر از 210 کيلومتر در ساعت حرکت کند در غير اين صورت به تاير آسيب وارد مي شود.
بهترين حرف مناسب در جايگاه اين مولفه براي اکثر سدان هاي ورزشي H است. اما S و T هم مي تواند براي لاستيک هاي اين دسته از خودروها مناسب باشد که اکثرا بسيار هم رايج اند. حداکثر سرعت منتسب به اين حروف به ترتيب 180 و 190 کيلومتر بر ساعت است.
براي خودروهايي با رنج سرعتي بالا اين حروف مي تواند W (حداکثر سرعت 270 کيلومتر در ساعت ) يا حتي حرف محبوب و دوست داشتني Y (حداکثر سرعت 300 کيلومتر در ساعت) باشد.

گفته مي شود که در سمت چپ اين ترکيب، ممکن است حروف و ارقام ديگري نيز قرار بگيره که بسته به نوعشان اطلاعات مفيد بيشتر و متفاوت تري در اختيار ما قرار مي دهد.اگر به توضيح همه اين ترکيبات بپردازيم ليست بلندبالايي توليد مي شود که از حوصله خارج است اما در ادامه به توضيح بهترين و مفيدترين اين اطلاعات مي پردازيم.
مولفه هاي M + S در اينجا بدين معني اند که کشش تاير در گل و برف مناسب است. به اين نکته توجه داشته باشيد که اين مولفه ها مخصوص تايرهاي زمستاني نيست و اگر تايري اين مولفه ها داشت به طور قطع  نمي توان نتيجه گرفت که با يک تاير مناسب زمستان طرف هستيد. چرا که بر روي لاستيک هاي زمستاني علامت يک کوه برفي نقش بسته که به راحتي آن ها را قابل تشخيص مي کند.

اگر بر روي جداره کناري لاستيک يک فلش مشاهده کرديد اطمينان حاصل کنيد که فلش مربوط به جهت حرکت خودرو به سمت جلو باشد، آج اين تايرها به گونه اي طراحي شده که آب و مايعات پخش شده در مسير را به طرفين هدايت کند و نصب برعکس تاير (قرار گرفتن فلش در خلاف جهت حرکت خودرو) مي تواند به معناي از دست دادن قابليت رانندگي روي مسير هاي آب گرفته باشد.
براي اطمينان از اينکه لاستيک ها با يکديگر هماهنگ اند در هنگام نصب آن ها دقت کنيد ک حروف (SFO (Side Facing Outwards روبروي شما قرار گرفته و به سمت بيرون خودرو است و به اين طريق حروف (SFI (Side Facing Inwards نيز به سمت داخل خودرو قرار ميگيرد و شما موفق به ديدن آن نمي شويد.

در نهايت آخرين نکته مهم به خصوص براي بازار تاير ايران، يافتن اعداد و ارقام مربوط به تاريخ توليد است که به شکل هفته و سال بر روي تاير درج مي شود، براي مثال تاير فوق در هفته شانزدهم سال 2012 توليد شده است، از آنجا که تاير در گذر زمان دچار افت عملکرد مي شود، استفاده از تايرهايي با عمر بيش از 4 سال در زمره مخاطرات ايمني قرار مي گيرد.
اما متاسفانه در بازار کشورمان مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد و بعضا تايرهاي قديمي خارجي به شکل قاچاق به کشور وارد و فروخته مي شوند و از همين رو خريداران بايد حساسيت زيادي نسبت به تاريخ ساخت تاير داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است. 

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

ج آ آ

به آنچه نیت کرده‌ای می‌رسی اما باید منتظر بمانی. از اعمال بد دوری کن تا از غم و رنج در امان بمانی. از فکر بد و پول حرام دوری کن، خداوند روزی تو را به تو حواله کرده است. به زودی یک خبر خوشحال کننده به تو می‌رسد که تغییراتی در زندگی تو به وجود می‌آورد. اگر در همه‌ امور به خداوند توکل کنی به مقصودت می‌رسی.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

ب ج ج

از طرف یکی از خویشان و نزدیکان مال یا کمکی دریافت می‌کنی و یا مورد حمایت او قرار می‌گیری. متواضع باش و خودخواهی را ترک کن. نیتت خوب است کاری را که در نظر داری با توفیق همراه خواهد بود اگر قصد سفر داری برو خوب است دلت را به چیزی مشغول کرده‌ای فکرش را نکن. طبیعی است که همه چیز بر وفق مراد تو خواهد بود.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

آ د آ

نیت خوبی کرده‌ای طالعت روشن است. غم و تیرگی از تو دور شده است و سعادت به تو روی آورده است از آسیب بدخواهان در امان هستی. اگر چیزی را از دست بدهی، ار آن فایده‌ای نصیب می‌شود. ازدوست همکار یا همسر خود راحتی میبینی. اگر فکر معامله هستی انجام بده نفع می‌بری مدتی است نگران هستی و تشویشی به دل داری. اگر مسافری داری به سلامت باز می‌گردد اگر قصد انجام کاری را داری، شرایط با تو موافق است و به مقصود م‌یرسی انشاالله.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

ج ج ب

طالع خوبی داری چیزی را که از دست داده‌ای دوباره به دست خواهی آورد، به تو تهمت یا طعنه می‌زنند ولی آسیب به تو نمی‌رسد، چون کسی نمی‌تواند به آسانی به تو صدمه بزند به زودی گشایشی در کارت پیدا می‌شود به خداوند توکل کن تا گره‌ی کارت باز شود و به خواسته ات برسی.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

د د آ

طالعت روشن است موفقیت خوبی در پیش داری بر بدخواهان و مخالفان پیروز می‌شوی و به مراد و مقصود می‌رسی. تا چند روز آینده خبری خوشحال کننده به تو می‌رسد. اگر قصد ازدواج یا معامله‌ای داری به آن عمل کن. با زنان گفتگو یا بگومگویی خواهی داشت، اما رنجی به تو نمی‌رسد.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

د ج ب

در چند روز آينده خبر خوشي به تو مي‌رسد. يك طلب سوخته و يا يك چيز گم شده را به دست مي‌آوري. كارها بر وفق مراد تو خواهد بود سود يا پول زيادي نصيبت مي‌شود. با دوستان خوب مشورت كن، چون از راهنمايي آن‌ها سود خواهي برد مال حلال خوبي به دست مي‌آوري. قدر آن را بدان  و شكر خدا كن. مي‌تواني از آن به افراد مستحق احسان كني تا اجر معنوي نصيبت شود.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مهر

د آ آ

آینده‌ خوبی در پیش داری اگر همتت را به کار بگیری، با موفقیت فاصله‌ای نداری افکار و نیات پاک در سر داشته باش تا خداوند تو را در کارهایت یاری دهد. به زودی گشایشی در کار‌ها پیدا می‌شود. از چیزی نگرانی در دل داری، نگران نباش. اگر چیزی را از دست داده‌ای به صلاح تو بوده، خیری در آن است.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

آ ج ج

چيزي حلال به تو رسيده و يا مي‌رسد گشايش در كارت پيدا شده و لي كسي از تو رنجيده خاطر است. از او دلجويي كن افرادي تنگ نظر با تو دشمني مي‌كنند به خداوند پناه ببر تا از شر آنها در امان باشي در اين نيت كه كرده اي پا بر جا باش و به خداوند توكل كن. آنچه را كه آرزو داري به آن مي‌رسي  انشا الله.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

ج ج ج

آينده  خوبي در انتظار توست. اگر كمي همت كني ، زندگي خوبي خواهي داشت. راه موفقيت براي تو باز است؛ اگر نياز به كمك و يا حمايت كسي پيدا كني به آن پاسخ خواهد گفت. ترفند بد خواهان را پشت سر مي‌گذاري  و به مراد و خواسته ات مي‌رسي .در همه ي امور به خدا توكل كن.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

ب ب د

طالع خوبی است و نیتت بر آورده می‌شود. به زودی از غم‌ها رها می‌شوی زیرا فالت نوید خیر و سعادت می‌دهد. در کارهایت همچنان کوشا باش تا موفقیت و پیروزی نصیب شود. مراقب بدخواهان باش و رازت را به هرکس نگو با کسی خویشی یا دوستی خواهی کرد که بسیار خوب است. در زندگی دو دل نباش. در نماز کاهلی نکن تا به مراد و مقصود برسی ان شا الله.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

د ج آ

اين نيت كه كردي خوب نيست . زندگي بر تو تلخ خواهد شد . چندي است كه دلت يكجا نيست . به چه كنم چه كنم گرفتار شده اي براي رفع اين حالت به خدا توكل كن مدتي است كه به كسي دل بسته اي  و از خيال او بيرون نمي ايي از او بگذر . خداوند بهتر از آن نصيب تو خواهد كرد . در كارها صبور باش . آينده ي روشني داري و از همه ي غمها دور ميشوي اگر قصد سفر يا معامله اي داري انجام بده از آن نفع خواهي برد.

فال ابجد ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

ب ب ج

این قصد و نیتی که داری هیچ نفعی برایت ندارد. بهتر است از این نیت و خواسته دست برداری از کار‌های بد و حرام پرهیز کن و به حلال قناعت کن. در کارت گشایش خوبی پیدا خواهد شد. اگر مراقب افکار و نیاتت باشی. در زندگی صبر پیشه کن و به خداوند امیدوار باش.

tags # فال ابجد ، فال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فال ابجد امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • (عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند
  • فراخوان ایران خودرو برای ثبت نامی های سورن پلاس و پژوپارس
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه