Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر سیاسی خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری شب گذشتهدر نشست ستاد خبری و فضای مجازی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ به بیان چرایی پیروزی روحانی در انتخابات اخیر پرداخت و افزود: نخستین عامل پیروزی روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت فضای مشارکت حداکثری بود که مقام معظم رهبری ایجاد کردند و ما توانستیم از این بستر مشارکت آگاهانه و حداکثری بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود گفتمان جامع و هم‌نوایی مردم با آن را دومین عامل پیروزی روحانی عنوان کرد و گفت: گفتمان روحانی فراگفتمانی است که در تداوم سازندگی و اصلاحات تعریف می‌شود. در این شرایط حال که به سمت استقرار دولت می‌رویم تبیین گفتمان اعتدال برای آینده یک ضرورت اصلی محسوب می‌شود.

این عضو کابینه تدبیر و امید با تاکید بر این که اعتدال گفتمانی انتزاعی نیست بلکه دارای پیشینه و تکامل‌یافته است، خاطرنشان کرد: عقلانیت اخلاق، انسجام، قانون‌گرایی، آزادی، مردم‌سالاری و همچنین گفت‌وگوی ملی و منافع و مصالح ملی از سیاست‌های گفتمان اعتدال محسوب می‌شود.

صالحی امیری با بیان این که عبور از پوپولیسم یکی دیگر از عوامل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ است، اظهار کرد: جامعه ایران برای رسیدن به فکرهای توسعه‌یافته حتما نیازمند عبور از پوپولیسم است؛ چرا که در جامعه‌ای که انتخابات آگاهانه شکل می‌گیرد آن جامعه آینده روشنی خواهد داشت. در همین راستا مشاهده می‌کنیم که از سال ۹۲ امواج اجتماعی جامعه به سمت انتخاب آگاهانه حرکت کرده است.

وی ادامه داد: مقایسه وعده‌های روحانی و رقبای او با یکدیگر نشان می‌دهد که مردم برای تحقق وعده‌های پوپولیستی حتما باید به غیر از روحانی رای می‌دادند؛ چرا که در جامعه پوپولیستی منافع فردی و حزبی به منافع جمعی ترجیح داده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که در انتخابات ۹۶ جامعه ایران از پوپولیسم عبور کرد، گفت: باید عبور جامعه ایران از پوپولیسم را جشن بگیریم و نوید دهیم که نسل‌های آینده در جامعه انتخاب آگاهانه‌ای خواهند داشت. مهم نیست که چه کسی در آینده در انتخابات‌ها انتخاب می‌شود بلکه مهم آن است که انتخاب جامعه آگاهانه باشد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در انتخابات ۹۶ زبان تفاهم و همدلی میان جامعه و روحانی شکل گرفته و جامعه به روحانی اعتماد کرده بود و این موضوع یکی دیگر از دلایل پیروزی روحانی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مشارکت جامعه ایران در ۲۹ اردیبهشت محصول اعتماد میان جامعه و روحانی بوده و این فرآیند نیازمند تداوم است؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه روحانی در چهار سال آینده سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که اهمیت بیشتری نسبت به منابع بانکی دارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همگرایی اقطاب سیاسی کشور را پنجمین عامل پیروزی روحانی عنوان کرد و گفت: در ایران اقطاب سیاسی کارکرد بیشتری نسبت به احزاب دارند و این یک واقعیت تاریخی است. در انتخابات گذشته دیدیم که آقایان خاتمی، خمینی و ناطق نوری و سایر بزرگان در یک همگرایی حمایت خود را از آقای روحانی اعلام کردند. همچنین روح بلند آقای هاشمی رفسنجانی در این انتخابات حاکم بود.

تشکیل جنبش رسانه‌ای در کشور ششمین عامل پیروزی روحانی از نگاه صالحی امیری بود. او در این باره خاطرنشان کرد: امروز فضای رسانه‌ای کشور وارد فضای جنبش رسانه‌ای شده است. در همین راستا روزانه ۲.۵ تا ۳ میلیون اطلاعات در کشور تولید، توزیع، مصرف و بازنشر می‌شود.

صالحی امیری ادامه داد: امروز انقلاب اطلاعاتی در ایران شکل گرفته است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: شنیده شدن صدای کاندیدا یکی از عوامل پیروزی در انتخابات است. در همین راستا نیز در هر انتخابات هر فرد یک رسانه و هر تلفن همراه یک پیام به شمار می‌رود. در کشور ۴۵ میلیون تلفن همراه هوشمند وجود دارد که به عنوان یک رسانه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: بستر مناسب گردش اطلاعات از عوامل اصلی موفقیت روحانی در انتخابات ۹۶ بود و گرچه ما صداوسیما در اختیار نداشتیم اما بزرگتر از آن را در اختیار داشتیم.

صالحی امیری در پایان صحبت‌های خود حرف مردم از بازگشت به شرایط گذشته کشور و همچنین اجماع جریان‌های اصلاح‌طلب، اصولگرای معتدل و اعتدال‌گرایان را از دیگر عوامل پیروزی روحانی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان گفت: همایشی ملی در مورد شاعر مردمی بلندآوازه و نام‌آشنای منطقه غرب ایران، میرزا احمد داواشی، نوزدهم اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود بیننده امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در نظر دارد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و همچنین ایجاد بستری برای شکل‌گیری و تقویت گفتمان علمی درباره شاعران و شخصیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کردستان در ذیل عنوان سلسله رویدادهای معنوی ایران، همایش ملی میرزا احمد داواشی شاعر نامی منطقه غرب کشور را نوزدهم اردیبهشت سال جاری در دانشگاه کردستان برگزار کند.

وی افزود: از ۴۲ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش میرزا احمد داواشی ۳۱ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی پذیرفته شده و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان اضافه کرد: در این همایش دو سخنرانی اصلی و ۱۰ پانل تخصصی در طی برنامه‌های همایش اجرا می‌شود.

بیننده با اشاره به زندگی ادبی پربار این شاعر نامی تصریح کرد: میرزا احمد داواشی (۱۳۵۹-۱۲۷۹ ه ش) شاعر شیرین‌سخن، نکته‌سنج، زیباسرا، زیبابین و فصیح واژه است که اشعارش را به زبان کردی و در قالب گویش‌های گورانی-هورامی و سورانی-جافی سروده است.

وی درباره دیگر خصیصه ادبی اشعار این شاعر نامی گفت: میرزا احمد که جزو آخرین اعضای نسل شاعران گوران‌سرای کردستان ایران است در شهر روانسر از توابع استان کرمانشاه چشم به جهان گشوده و قریحه شاعرانگی و استعداد بداهه‌گویش در گستره‌ی جغرافیای فرهنگی این منطقه که طبیعت بکر و زیبای اورامانات، پاوه و جوانرود را شامل می‌شود رشد و نمو یافته است.

دبیر علمی همایش میرزا احمد داواشی اضافه کرد: میرزا احمد که به لقب داواشی معروف است در ذیل اشعارش معمولاً به همان نام خودش یعنی احمد که یکی از نام‌های مبارک پیامبر اسلام (ص) است خود را ندای شاعرانه زده و ختم اشعارش را با بستار زیبای پیامی عمیق و گوهروار می‌آراید، چنین است که لقب داواشی در افواه عامه شهرت دارد و نام احمد همان لقب شعری اوست.

بیننده ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی خواهد بود که از طریق آن شاعران و شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران در منطقه کردستان معرفی شده و زمینه مناسبی برای تولید متون علمی در مورد آن‌ها و همچنین بستری برای انتشار این یافته‌های علمی و پژوهشی فراهم شود.

وی افزود: این دست از شاعران اگرچه در گستره‌ی وسیع‌تر زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر کمتر شناخته شده هستند، اما صدای زیست جهان واقعی عامه مردم بوده و زبان گویای جامعه و فرهنگ ما به شمار می‌آیند.

کد خبر 751341

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • آقایی‌پور: ناخودآگاهانه بلند شدم و به سپاهان گل زدم!
  • محمد مهاجری: قالیباف، هاشمی رفسنجانی نیست که رئیس نشود استعفا دهد /از نمایندگی انصراف دهد عملا تمام خواهد شد
  • افزایش بی‌اعتمادی مردم ترکیه به حزب حاکم
  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • (ویدئو) سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند