Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج گفت: از دو هزار و ۱۴۵ نیروی شاغل در شهرداری سنندج، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر آنان معادل ۵۳ درصد دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد زارعی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان کردستان، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران این رسانه در جهت تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه اظهار داشت: حضور مردم در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی صرفاً فیزیکی و فقط با هدف رأی دادن نبود و حتی فضای تعصبی هم نداشت بلکه مردم به «فکر و ایده» رأی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که تعامل اعضای جدید با اعضای سابق چطور شوراهای اسلامی شهر سنندج چگونه است، گفت: ما اگر بخواهیم موفق باشیم باید از تجارب هر صنفی حتی اگر تلخ هم باشد استفاده کنیم و قطعاً از تجربه اعضای سابق شوراهای سنندج در مدیریت شهری بهره خواهیم گرفت چرا که آنها در گذشته تجارب زیادی کسب کرده‌اند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: بنده به نمایندگی از سایر اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر سنندج دست همکاری و مشارکت به سمت اعضای سابق شوراهای اسلامی این شهر دراز می‌کنم.

وی گفت: بزرگ‌ترین دیدگاه مردم این بود که شورای اسلامی شهر نهادی اجتماعی و دور از هرگونه هیاهوی سیاسی و تعصباتی است و در این انتخابات اخیر هر کاندیدایی را که برنامه، اهداف و عملکرد مثبتی داشت برگزیدند و به عنوان منتخب خودشان انتخاب کردند.

برنامه و فعالیت جدید اعضای شورای اسلامی سنندج در 9 محور تعریف شد

زارعی در مورد اهداف و برنامه‌های فعالیت شورای اسلامی شهر سنندج گفت: برنامه اعضای جدید شوراهای اسلامی در این دوره در 9 محور تعریف و تبیین شده است.

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها که در حول 9 محور تبیین شده شامل تقویت اعتماد مردم به شورا و جایگاه شورا با مشارکت متخصصین، دانشگاهیان، صاحب‌نظران، کارشناسان و تشکیل شورای محلات یا شورایاری برای اداره صحیح شهر و شهرداری و جلوگیری از تضییع حقوق مردم توسط این نهاد است.

عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ایجاد منابع درآمدی پایدار همراه با تقویت تشکیلات مرتبط با شهرداری و شورای شهر در راستای جذب سرمایه‌گذاران، بهسازی و توانمندسازی نواحی منفصل شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری با اتکا به روش‌های کارآمد و افزایش مشارکت شهروندان از دیگر برنامه‌های تعریف شده است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های محوری شورای اسلامی در این دوره می‌توان به تهیه طرح سند توسعه شهر سنندج، تدیون برنامه آمایش و اجرای آن با کمک صاحب‌نظران و مشاورین ذیصلاح خبره این امر، تلاش در راستای شفاف سازی تمامی امور شورا و شهرداری و ارائه گزارش عملکرد شورا به مردم در راستای تحقق شورای شهر پاسخگو اشاره کرد.

تلاش برایساماندهی دستفروشان وانتقال صنوفمزاحم به خارج از محدوده‌های جمعیتی

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج، تلاش در راستای اصلاح ساختار شهرداری، ایجاد تشکیلاتی متناسب و متوازن با اهداف و انتظارات شهر و شهروندان، برون سپاری خدمات شهرداری به بخش خصوصی و سبک‌سازی بدنه شهرداری، تلاش در جهت انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از محدوده‌های جمعیتی، ساماندهی دستفروشان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، مناسب‌سازی فضاهای شهری و تحقق شهر شهروندمدار با مدیریت قانون‌مدار را از دیگر برنامه و اهداف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج بیان کرد.

وی در مورد هدف و معیار انتخاب برنامه‌های پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر سنندج گفت: با توجه به اینکه منتخبین این دوره هر کدام در حوزه‌ای تخصص و تجربه دارند این می‌تواند در نوع خود ظرفیت و پتانسیل باشد و هر کدام از این برنامه‌ها بر اساس ظرفیت‌های شهری انتخاب و تبیین شده است.

زارعی افزود: بیشترین هدف محوری اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر سنندج در انتخاب و تعیین این برنامه‌ها در راستای شفاف‌سازی و اینکه مردم در امور‌ عمرانی و آبادانی دخیل باشند.

وی اظهار کرد: اصل شورا به معنای «اتحاد» است و اگر اتحاد و همدلی نباشد نمی‌توانیم موفق و ادامه دهنده این 9 برنامه اصلی در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر سنندج باشیم.

عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج در پاسخ این سوال که چه برنامه‌ای برای استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری سنندج دارید، خاطر نشان کرد: اگر شهرداری سنندج را تفکیک کنیم نیاز به 80 تا 90 درصد نیروهای متخصص دارد.

وی گفت: از دو هزار و 145 نیروی شاغل در شهرداری سنندج، یکهزار و 200 نفر آنان معادل 53 درصد دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم هستند و سوال اینجاست آیا در شهری علمی و فرهنگی همچون سنندج نمی‌تواینم از افراد متخصص بهره بگیریم؟!

هیچ محدودیتی برایاستخدام افراد متخصص در شهرداری سنندج نداریم

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در زمینه استخدام افراد متخصص و صاحب نظر در دوره جدید فعالیت شوراهای اسلامی شهر سنندج که در امر عمران و شهرسازی باشند هیچ محدودیتی نداریم.

وی تاکید کرد: در دستگاهی فرهنگی همچون شهرداری سنندج که بیش از نصف نیروهای شاغل آن زیر دیپلم هستند نیاز به چاره‌اندیشی و بازنگری دارد و در تعدیل و تغییر وضعیت آنان طوری اعمال می‌شود که به نیرویی صدمه و ضربه وارد نشود.

زارعی افزود: از دو هزار و 145 نیروی شاغل در شهرداری سنندج 53 درصد دارای مدرک زیر دیپلم، 24 درصد دیپلم، 13 درصد کارشناسی، 7 درصد کارشناسی ارشد و 3 درصد دکترا هستند و ما قطعاً از کسانی که دارای تخصص هستند حمایت می‌کنیم و نگاه ما در این دوره در جذب و به‌کارگیری افراد «ارتباطات فامیلی و خویشاوندی» نیست.

نحوه انتخاب شهردار جدید سنندج

وی در مورد انتخاب شهردار جدید شهر سنندج اظهار کرد: قطعاً برای شهردار آینده سنندج، یکسری شاخص‌ها تعریف می‌شود و اعضای جدید شورای اسلامی باید برای انتخابشان برنامه تعیین کنند و قطعاً این برنامه‌ها به دور از هرگونه تعصبات سیاسی است و اینکه وابستگی به چه کسی دارد زیاد ما کاری به این امر نداریم.

عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج در مورد موافقت یا مخالفت برای ابقا شهردار فعلی سنندج اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند گزینه آنها همین شهردار فعلی سنندج باشد باید با رأی اعضای جدید شورای شهر سنندج صورت گیرد و اگر در شاخص‌هایی که در تمامی ابعاد ترسیم شده مطابقت داشته باشد و نمره بالایی کسب کنند باز هم برای شهردار سنندج می‌توانند انتخاب شوند.

وی در مورد فعالیت رسمی اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر سنندج گفت: براساس قانون اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی سنندج، رئیس شورای شهر سنندج، نایب رئیس شورا و خزانه‌دار تا پایان شهریور ماه امسال به‌صورت رسمی معرفی می‌شوند.

کسانی کهمی‌خواهند شهردار سنندج شوندروزمه‌کاری ارائه بدهند

زارعی افزود: اگر کسی بتواند از هر لحاظی برای سمت شهردار سنندج اعلام آمادگی کند با ارائه روزمه‌کاری و تخصص خودش قطعاً اعضای جدید این دوره شورای اسلامی سنندج هم همکاری و حمایت خواهند کرد و عقیده ما این است که طبق بررسی‌های انجام شده باید شهردار به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی انتخاب شود هر چند شهردار فعلی هم برای ما قابل احترام است.

وی بیان کرد: یکی از عواملی که مردم از شورای اسلامی فاصله گرفته‌اند این است که جایگاه شورای اسلامی پایین آمده و در سیستم‌های مردم نهاد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی تنها نهادی هستند که از طرف مردم انتخاب می‌شوند و پشت پرده این اعضا هم خود مردم‌اند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج با تاکید بر اینکه باید جایگاه شوراهای اسلامی تقویت شوند، گفت: هر وقت توانستیم جایگاه شورای اسلامی را به جایگاه واقعی برسانیم و از نیروی انسانی مردمی استفاده کنیم آنگاه موفق شده‌ایم.

چشم‌انداز 30 ساله سنندج باید در برنامه‌های شوراها لحاظ شود

وی گفت: در هر برنامه‌ای که اعلام می‌کنیم بنده که تخصص و حرفه‌ام حقوقی است باید از جامعه علمی، قضات و وکلای استان و افرادی که دارای فکر و اندیشه و صاحب نظر هستند برای چشم‌انداز و آینده شهر سنندج بهره بگیریم و چشم‌انداز سنندج را از نظر حقوقی بسنجیم.

عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: در طول چهار سال فعالیت این دوره از اعضای جدید یکی از اهداف ما استفاده از دیدگاه و توان صاحب‌نظران و اهل فن است و با این روند قطعاً 4 سال آینده شهری خواهیم داشت که حقوق شهروندی رعایت خواهد شد البته گاهاً مواردی پیش می‌آید که شهرداری حقوق مردم را رعایت نمی‌کند و همیشه این طور نیست که مردم، حقوق شهرداری را رعایت نکنند اما باید بدانیم که همه افراد جامعه دارای حقوق هستند.

ساماندهی دستفروشان نیاز به جانمایی مناسب و زیرساخت‌ها دارد

وی در مورد اجرای طرح انتقال صنوف مزاحم و ساماندهی دستفروشان و میوه‌فروشان سیار سطح شهر سنندج که در چندین دوره گذشته این بحث مطرح بوده و همچنان در این دوره جدید فعالیت شوراهای شهر سنندج نیز در برنامه‌های محوری آنها گنجانده شده، گفت: در مورد انتقال صنوف مزاحم چندین کمیته تخصصی باید روی آن کار کنند اما سئوال اینجاست آیا می خواهیم صنوف مزاحم را انتقال دهیم بستر لازم برای آن انجام شده است یا خیر؟.

زارعی افزود: در همین راستا بنده یک ایده دارم و اعضای شورای شهر سنندج در این دوره جدید هر تصمیمی بگیرند دوگانگی نخواهیم کرد و شهردار آینده سنندج، هر کسی که باشد در امر ساماندهی دستفروشان و انتقال صنوف مزاحم شهر سنندج پشت وی هستیم.

وی با بیان اینکه در جغرافیای شهری آنچه که اهمیت دارد منافع مردمی است و باید بررسی کنیم که کدام برنامه کارسازتر است، اظهار کرد: در انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر ممکن است برای یکسری افراد تبعات منفی داشته باشد چراکه در این میان دلالان از بین می‌روند و برخی افراد متضرر می‌شوند.

عضو جدید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: برای انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر، قول‌های مساعدی داده شده و برای برطرف کردن این مشکل جانمایی می‌کنیم و این کارها نیازمند بسترسازی هستند.

وی عنوان کرد: باید بررسی کنیم که آیا انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر مانند پیشه صنعتکاران و تعمیرات ماشین برای مردم به صرفه خواهد بود؟ و این موارد باید در کمیته تخصصی شهرسازی مطرح شود.

در برنامه‌های پیشنهادی شورای شهر چشم‌انداز و آینده‌نگری نمی‌شود

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سنندج با انتقاد از طرح برخی برنامه‌ها در سال‌های گذشته تصریح کرد: متأسفانه ما در طرح برنامه‌های خود چشم‌انداز و آینده‌نگری نمی‌کنیم و باید اهداف چندین ساله را در نظر بگیریم و با فکر و اندیشه، 30 سال آینده شهر سنندج را طراحی کنیم.

نباید به دستفروشان نگاه ترحمی داشت

وی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان و میوه‌فروشان سیار سطح شهر سنندج دارید، گفت: باید ابتدا بدانیم که مشکل از کجاست و این امر هم نیاز به آسیب شناسی دارد و اولین اقدامی که باید در همین راستا انجام داد فرهنگ‌سازی است و مشارکت مردم در این زمینه تجلی و نمود پیدا کند.

زارعی تاکید کرد: وقتی معماری شهری را بررسی می‌کنیم باید قوانین و مقررات لازم برای صدور مجوز هم داشته باشیم چرا که برخی اوقات بی‌گدار حق و حقوق مضاعف و ناحق برای مردم قائل می‌شویم و نباید با دیدگاه ترحمی به دستفروش نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: تعدادی از دستفروشان نماینده خود مغازه‌داران و واحدهای تولیدی هستند که گاهاً تا یک متری به حریم پیاده‌روها تجاوز می‌کنند و آن را به حقی برای خودشان تبدیل کرده‌اند که به نظر بنده باید در این زمینه حق و حقوقی اجرایی شود چراکه اگر قانون برای همه یکدست اجرا شود، مردم در آسایش زندگی می‌کنند.

گفتنی است؛ پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کردستان روز جمعه (29 اردیبهشت‌ماه) همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد و شش هزار و 165 نفر از مردم شهر سنندج به فرزاد زارعی اعتماد کردند.

انتهای پیام/

R7848/P36447/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: معضلاتی همچون تکمیل نبودن رینگ شهری، مشکلات آبگرفتگی معابر و پروژه‌های ترافیکی نیمه تمام در شهر یزد سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود که در این دوره از شورای اسلامی شهر یزد به نتیجه رسید.

او افزود: رینگ‌شهری بیش از ۲۵ سال بلاتکلیف بود که در دست اقدام قرار گرفت و به دلیل مشکلات عظیمی همچون جابجایی تاسیسات در هیچ دوره‌ای ورود نکرده یا نیمه کاره و محدود انجام شده بود، اما این اقدام بزرگ در این دوره انجام شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بلوار آیت الله ابوترابی بعد از ۲۰ سال آزاد شد و در حال انجام است همچنین میادین معلم، امام حسین (ع)، اطلسی، امام علی (ع)، شهدای یعقوبی و زیرگذر‌های جنب خطوط ریلی و برخی دیگر از نقاط شهر اصلاح هندسی و یا میدان به چهار راه تبدیل شد و بلوار دانش پایه به بلوار استقلال نیز بعد از ۱۸ سال بلاتکلیفی در دست اجرا قرار گرفت و پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

سیفی مطرح کرد: هزینه‌های جاری در این دوره کاهش یافت و افزایش سهم بودجه هزینه‌های عمرانی از ویژگی‌های بودجه بندی سال جدید این شورا است همچنین از کل بودجه ۲۸ درصد به هزینه‌های جاری و ۷۲ درصد جهت اقدامات عمرانی اختصاص یافته است.

او افزود: افزون بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه آزادسازی معابری همچون بلوار پیامبر اعظم (ص) و بلوار امام محمد باقر (ع) و خیابان‌های عریض و طویلی که در مناطق مختلف شهر است شد همچنین تکمیل رینگ دوم شهری در نظر گرفته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:در بودجه امسال اعتبار مناسبی برای جداسازی آب شرب از فضای سبز همچنین زیر ساخت‌های آسفالت معابر شهر پیش بینی شد؛ همچنین در منطقه یک شهرداری نیز بوستان زنبق واقع در بلوار جمهوری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سیفی ادامه داد: بهره برداری از خانه مشاغل سنتی یزد، گرمخانه موقت خانه کودکان کار، رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری و مدیریت بحران، اختصاص ۲ هزار میلیارد جهت آسفالت معابر همچنین آسفالت بیش از ۸۵۰ متر مربع از سطح شهر، احداث پروژه زیرگذر صاحب الزمان (عج) در راستای تکمیل رینگ شهری برخی از اقدامات انجام شده است.

او افزود: اجرای پروژه عظیم بلوار شهیدان پارسائیان تا ایرج افشار که اجرای این پروژه بار ترافیکی آزادشهر، خیرآباد، میدان امام علی (ع) و صفائیه را کاهش می‌دهد، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان جانباز میدان اطلسی، اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع)، میدان معلم، تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، تکمیل پارک‌های کوهستان و بزرگ شهر، احداث و مرمت سیل بند‌های شماره چهار، سیل بند شهیدان یاوری، سیل بند شهید رشیدی، اجرای طرح مسیل شهر یزد، رودخانه مرکزی، آماده سازی و احداث شهرک مشاغل، حفر چاه‌های جذبی و هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی و تکمیل قبرستان جوی هر هر واحداث مخازن ذخیره آب بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:همه این اقدامات در حالی است که تبصره سه قبوض آب که در دوره‌های قبلی شورا گرفته می‌شد، حذف شد و از محل اعتبارات شورا و شهرداری هزینه‌ها تامین شد همچنین عوارض کسر فضا از بند‌های جرائم کمیسیون ماده صد با توجه به شرایط اقتصادی مردم با مصوبه و پیگیری‌های شورای ششم شهر یزد از بند‌های جرائم حذف شد.

سیفی ادامه داد:بعد از وقوع سیل در سال ۱۴۰۱ که همزمان با اولین سال شروع فعالیت شورای ششم بود نیز مصوب شد پروانه رایگان برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده از سیل صادر شود همچنین تشکیل کمیسیون ویژه ماده صد برای تبدیل آراء تخریب ساختمان به جریمه برای اولین بار در یزد با تصمیم شورای ششم آغاز شد.

وی افزود: مصوبه شورای ششم در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری که این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و افرادی که فرزند سوم آنها در سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ متولد شده از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم و یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف شدند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعداد قابل توجهی از ماشین آلات و تجهیزات برای دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش نشانی، مدیریت بحران، شهرداری و مناطق ۵ گانه خریداری شد همچنین در راستای نوسازی ناوگان شهری تعداد زیادی تاکسی شهری، چندین دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون در طول یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم خریداری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان