Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@10:32:52 GMT

ليفان X60 و چانگان CS35؛ قد بلندان خوش قيمت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۰۴۹۳

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز: خودروهاي شاسي بلند اصولا قيمت بالاتري نسبت به ديگر هم خانواده هاي شان داشته که باعث مي شود تا برخي اقشار جامعه نتوانند به آنها دسترسي داشته باشند. اما در سال هاي اخير و با ظهور پديده کراس اوورهاي کوچک تک ديفرانسيل (که با قيمت بسيار کمتري نسبت به SUV هاي واقعي و يا حتي کراس اوورهاي بزرگ دو ديفرانسيل عرضه مي شوند) به روياي شاسي بلندسواري عده کثيري جامه عمل پوشانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بين، باز هم برخي از اين کراس اوورها هستند که با قيمت مناسب تري به فروش رسيده و اصطلاحا ارزش خريد بالايي دارند. در مطلب پيش رو به بررسي و مقايسه 2 دستگاه از اين دست کراس اوورهاي موجود در بازار کشور – که با قيمتي کمتر از 70 ميليون تومان قابل خريداري هستند – يعني ليفان X60 اتوماتيک و چانگان CS35 مي پردازيم.

طراحي

ليفان X60 اتوماتيک از نظر ظاهر، تفاوتي با نمونه دنده اي نداشته و به عقيده برخي افراد، ظاهر آن کمي رنگ و بوي کهنگي به خود گرفته است. در نماي جلو X60، ابعاد بزرگ چراغ ها و جلوپنجره، کاملا يادآور زبان طراحي چند سال پيش چيني هاست. در نماي جانبي، توجه بيننده به خط کمر برجسته خودرو و پف کردگي قابل توجه گلگيرها جلب مي شود که نمايي نسبتا به روز را در ذهن تداعي مي کند. شايد به روزترين و جذاب ترين بخش طراحي X60 را بتوان نماي عقب دانست که مواردي همچون نحوه نورپردازي چراغ هاي عقب، قطعه پلاستيکي ديفيوزرمانند زير سپر و نحوه جانمايي مه شکن هاي درون سپر، نمايي نسبتا جذاب به اين قسمت مي دهند. کابين X60 نيز طراحي مناسبي داشته از لحاظ ارگونوسي نيز مطلوب است که از موارد جلب توجه کننده در کابين آن مي توان به کيلومتر شمار ديجيتالي و مانيتور بزرگ لمسي قرار گرفته در قسمت مياني داشبورد اشاره کرد.




در مقابل چنگان CS35 نيز از زبان طراحي نسبتا مشترکي با ليفان X60 بهره مي برد. به گونه اي که مواردي همچون ابعاد بزرگ جلوپنجره و چراغ هاي جلو، خط کمر برجسته و پف گلگيرها (البته با ميزان اغراق کمتر) در CS35 نيز همانند X50 وجود دارد. نماي عقب CS35 نيز ساده بوده و تنها نکته جلب توجه کننده در اين نما، امتداد چراغ ها تا روي درب صندوق بار است. طراحي کابين CS35 نيز بسيار خوب و مدرن انجام گرفته و از موارد جالب توجه آن مي توان به طرح اسپرت صفحه نشان دهنده ها اشاره کرد. در مجموع مي توان گفت که دو خودروي مورد نظر، از لحاظ طراحي برتري خاصي به يکديگر نداشته اما به عقيده برخي، طرح چانگان به روزتر از ليفان است که با توجه به جديدتر بودن CS35 نسبت به X60، اين موضوع طبيعي به نظر مي رسد.




مشخصات و توانمندي هاي فني

ليفان X60 اتوماتيک مجهز به يک پيشرانه 1.8 ليتري با حداکثر قدرت 131 اسب بخار و حداکثر گشتاور 168 نيوتن متر است که اين پيشرانه با اتصال به يک گيربکس اتوماتيک ضريب متغير (CVT)، ضمن مصرف 8.3 ليتر سوخت در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا 100 حدود 13.5 ثانيه و حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت را به اين کراس اوور چشم بادامي مي بخشد. سواري X60 اتوماتيک نسبتا نرم بوده و کابين کم سروصدايي را در آن شاهد هستيم اما با توجه به توان نه چندان بالاي پيشرانه و وجود گيربکس CVT نبايد توقع شتابگيري خيلي خوبي از آن داشته باشيد.





در مقابل چانگان CS35 از يک پيشرانه 1.6 ليتري با حداکثر قدرت 133 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نيوتن متر برخوردار است که پيشرانه مذکور با اتصال به يک گيربکس 4 سرعته اتوماتيک، ضمن مصرف 7 ليتر سوخت در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا صد 14 ثانيه و حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت را براي اين چيني خوش قيمت به ارمغان مي آورد. کيفيت سواري CS35 خوب بوده و کمي نرم تر از X60ارزيابي مي شود، ضمن اين که پيشرانه آن بسيار کم مصرف است اما از نظر شتاب و هندلينگ کاملا معمولي ظاهر مي شود که البته با توجه به توان پيشرانه و ارتفاع اتاق، اين امر طبيعي است.




امکانات رفاهي و ايمني

از جمله امکانات رفاهي مشترک بين ليفان X60 اتوماتيک و چانگان CS35 مي توان به مواردي همچون تهويه مطبوع دمشي، سانروف، روکش چرمي صندلي ها، سيستم صوتي با 6 عدد بلندگو، سنسور دنده عقب و کنترلرهاي سيستم صوتي روي فرمان اشاره کرد که در اين بين برتري هاي X60 بر CS35، مواردي همچون DVD پلير مجهز به مانيتور لمسي، سنسور نور دوربين دنده عقب و پاور ويندوز را شامل مي شود.




همچنين کروز کنترل، دي لايت و آينه تاشوي برقي نيز از مواردي هستند که در CS35 وجود داشته اما X60 فاقد آن است. اما در زمينه امکانات ايمني، برتري با چانگان خواهد بود زيرا CS35 از سيستم ترمز ABS-EBD BAS، (سيستم کمکي در مواقع اضطراري) و 4 عدد ايربگ بهره مي گيرد در صورتي که X60 فاقد سيستم ترمز کمکي و ايربگ هاي جانبي است.




سخن پاياني

در پايان اگر نگاهي به هر يک از دو خودروي مورد بررسي داشته باشيم در مي يابيم که هر دوي آنها در مواردي همچون قيمت مناسب، خدمات پس از فروش نسبتا گسترده، امکانات رفاهي و کيفيت سواري قابل قبول و همچنين شتابگيري نسبتا ضعيف اشتراک دارند. در اين بين از مواردي همچون فضاي بيشتر سرنشينان و صندوق بار، پيشرانه قوي تر و در دسترس تر بودن قطعات يدکي مي توان به عنوان نقاط برتري ايفان X60 و چانگان CS35 ياد کرد در صورتي که CS35 نيز ايمني بيشتر و مصرف سوخت پايين تري نسبت به رقيب دارد. لازم به ذکر است که قيمت در نظر گرفته شده براي ليفان X60 اتوماتيک از سوي کرمان موتور برابر با 68 ميليون و 250 هزار تومان است. همچنين چانگان CS35 اتوماتيک نيز با قيمت 65 ميليون و 990 هزار تومان از سوي سايپا به فروش مي رسد. امکان خريد اقساطي نيز براي هر دو خودرو فراهم است.









منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز ۲۰۶ و تارا در بازار

فرارو- قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز شنبه هشتم اردیبهشت تفاوت چشمگیری با خریدوفروش‌های پنجشنبه هفته قبل ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به‌عنوان مثال پنج میلیون بیشتر از هفته قبل قیمت دارد و مدل‌های دیگری مثل ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با همین میزان افزایش قیمت روانه بازار شده‌اند.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته درطرف مقابل افت قیمت ۱۵ میلیونی را تجربه می‌کند و امروز به‌طور متوسط ۶۹۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

ششم اردیبهشت 1403

هشتم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

815 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

695 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

825 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

670 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایرانخودرو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز ۲۰۶ و تارا در بازار
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳