Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:57:07 GMT

15 هزار کیلوگرم آویشن از مراتع میناب برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۷۴

15 هزار کیلوگرم آویشن از مراتع میناب برداشت شد

حبیب الله حاتمی پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این اویشن ها در14 روستا ازجمله گرو ، تحتان، صحرای گرگ و .... برداشت وبه استان های فارس و آذربایجان غربی صادر شد.
وی ادامه داد:باتوجه به بارش های صورت گرفته در اواخر سال گذشته فرصت مناسب برای رشد و احیای گونه های مرتعی بخصوص آویشن در مناطق کوهستانی ایجاد شد و از همین رو در سال جاری مجوز برداشت30هزارکیلوگرم آویشن طی مزایده به یکی از تعاونی های فعال در زمینه منابع طبیعی میناب داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توانمند سازی جوامع محلی و روستایی یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار است و زمینه ساز مهاجرت نکردن روستاییان به شهرها را دنبال دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیز داری میناب تصریح کرد : برای معیشت دامداران و بهره مندی از عواید فروش آویشن «که توسط خود مرتعداران و مردم محلی منطقه صورت می گیرد» طرحی تهیه شده که با اجرای آن علاوه بر کاهش فشار بر روی رویشگاه های مناطق مذکور می تواند فرصتی در جهت درآمد زایی ساکنین منطقه باشد.
حاتمی خاطر نشان کرد : درمان سرفه، درمان سینوزیت، سلامت قلب، درمان مشکل گوارشی، رفع خستگی، افزایش قوای بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین التهابات پوستی از خواص این گیاه است.
وی سطح زیرکشت مراتع در میناب را 325 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بیشترین رویشگاه گیاه دارویی آوشین در 14 روستای بخش سندر ک می باشد .
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ورود دام به مراتع ییلاقی شمال دامغان جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: این مناطق ییلاقی در واقع مراتع هستند و در نتیجه تا پانزدهم خرداد ماه از ورود دام به مراتع جلوگیری می‌کنیم و هدف این طرح آن است که گیاهان مرتعی بتوانند تا زمان ورود دام‌ها رشد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: اگر گیاهان مرتعی به رشد خوبی برسند می‌توانند به بذر نشسته و گل بدهند در نتیجه تکثیر شده و نسل شأن ادامه پیدا می‌کند اما در صورتی که این گیاهان رشد نکرده باشند با ورود دام‌ها نه تنها گیاهان بلکه تکثیر آنها هم به خطر می‌افتد و در نهایت منطقه‌ای بدون گیاهان مرتعی خواهیم داشت

مسئول مراتع منابع طبیعی دامغان همچنین بیان کرد: عملیات قرق در مراتع دامغان از ابتدای سال جاری اجرایی شده و خواستار همراهی و همکاری مردم بومی و چوپانان و گله داران منطقه با این طرح هستیم چرا که در وهله اول نفع این کار به خودشان باز می‌گردد.

جمشیدی با بیان اینکه اهمیت رشد و گل دهی گیاهان در این زمان از سال بسیار زیاد است، تاکید کرد: طرق قرق ییلاقات شمال دامغان تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی شمال این شهرستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری شده و با تخلف‌ها در این زمینه برخورد نیز خواهد شد، افزود: کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی مهمترین موضوعی است که در اجرای این قرق به دنبال تحقق آن هستیم.

کد خبر 6096943

دیگر خبرها

  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد