Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «علي برکه» با بيان اينکه مقاومت فلسطين جنگ بعدي با صهيونيستها را به خارج از نوار غزه گسترش خواهد داد، تاکيد کرد که ايران بهترين حامي مقاومت و مردم فلسطين است.

خبرگزاري مهر، گروه بين الملل- محمد فاطمي زاده: ‫ هشتم جولاي (17 تير) سومين سالگرد آغاز جنگ 51 روزه رژيم صهيونيستي عليه غزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‫پس از چندين درگيري ميان رژيم صهيونيستي و مقاومت، کابينه امنيتي اين رژيم پس از جلسه سه ساعته تصميم گرفت تجاوز به نوار غزه را از سه‌شنبه 17تير (8 جولاي) آغاز کند و جنگ سوم عليه غزه آغاز شد. رژيم اسرائيل حمله خود را تحت عنوان «صخره سخت» عليه نوار غزه آغاز کرد و گروه‌هاي فلسطيني در قالب عمليات «بنيان مرصوص» و «العصف المأکول» پاسخ دادند.
اين تجاوز 51 روزه نزديک به 2260 شهيد و نزديک به 11 هزار مجروح بر جاي گذاشت. کودکان و زنان بخش زيادي از کشته شدگان را تشکيل دادند به نحوي که خبرها از شهادت 500 کودک و بيش از 250 زن حکايت داشت. رژيم صهيونيستي تعداد نظاميان کشته شده در جنگ غزه را 64 نفر اعلام کرده و حماس اين تعداد را 161 نفر مي‌داند اين درحالي است که پايگاه خبري «پانورما» تعداد اين افراد را بيش از 600 نفر اعلام کرد.
در همين راستا خبرنگار مهر با «علي برکه» نماينده جنبش حماس فلسطين در لبنان گفتگو کرده که شرح آن در ادامه مي آيد.
*دستاوردهاي مقاومت در جريان تجاوز 51 روزه صهيونيست ها به نوار غزه چه بود؟ آمادگي مقاومت فلسطين براي هرگونه جنگ احتمالي با صهيونيست ها در آينده را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
مقاومت فلسطين در جريان جنگ 51 روزه با رهبري و فرماندهي گردان هاي عزالدين قسام توانست در برابر تجاوز صهيونيست ها مقاومت و ايستادگي کند و مانع از تحقق اهداف رژيم صهيونيستي در نابودي مسأله فلسطين شود. عليرغم اينکه اين تجاوز صهيونيست ها موجب تخريب خانه ها و بيمارستان هاي بسياري در نوار غزه شد اما مردم و شهروندان فلسطين پيرامون مقاومت گرد آمدند و در برابر دشمن ايستادند. مقاومت در جريان اين جنگ موفق شد حيفا و تل آويو و قدس اشغالي را با موشک هدف قرار دهد؛ حيفا بيش از صد کيلومتر، قدس اشغالي و تل آويو نيز حدود 80 کيلومتر با نوار غزه فاصله دارند.
مقاومت در جريان اين جنگ موفق شد حيفا و تل آويو و قدس اشغالي را با موشک هدف قرار دهد؛ حيفا بيش از صد کيلومتر، قدس اشغالي و تل آويو نيز حدود 80 کيلومتر با نوار غزه فاصله دارنددر طول جنگ 51 روزه مقاومت علاوه بر اينکه دشمن صهيونيستي را به هراس و دستپاچگي انداخت، موجب شد که حدود 5 ميليون شهرک نشين صهيونيست نيز از ترس مقاومت به پناهگاه ها بروند. مقاومت در جريان اين جنگ براي نخستين بار از هواپيماهاي ابابيل استفاده کرد که بر فراز اراضي اشغالي 1948 پرواز کرده و تصاويري را براي ارسال مي کردند. مقاومت در اين نبرد با استفاده از نيروي دريايي خود در عسقلان مراکز نظامي دشمن را هدف قرار داد و نيروهاي ما با عبور از تونل ها به پشت نظاميان صهيونيست مي رسيدند و علاوه بر وارد کردن خسارت به آنها، هراس را در دل صهيونيست ها مي انداختند. الحمدلله مقاومت در اين نبرد پيروز شد و مردم فلسطين در نوار غزه نيز ايستادگي و مقاومت کردند. فلسطين به صهيونيست ها درسي داد که فراموش نخواهند کرد.
مقاومت در حال حاضر از سال 2014 ميلادي قوي تر است و توانمندي ها و امکانات بالايي در اختيار دارد. بنابراين تجاوز صهيونيست ها به نوار غزه بازي و تفريح نيست و با آن مقابله خواهيم کرد. همچنين نبرد بعدي ما در نوار غزه محدود و محصور نخواهد بود. مقاومت اين نبرد را به خارج از نوار غزه هم گسترش خواهد داد و به دشمن ضربات و خسارات سنگيني وارد خواهد کرد.
*اخيرا محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين سخن از صلح تاريخي (به تعبير وي) با صهيونيست ها کرده است. موضع حماس در قبال اظهارات محمود عباس چيست؟
جنبش حماس اين اظهارات را محکوم مي کند و بازگشت مجدد به ميز مذاکره با رژيم صهيونيستي را رد مي کنيم؛ به ويژه اينکه بازگشت به ميز مذاکرات خواسته آمريکا و صهيونيست ها براي از بين بردن مسأله فلسطين است. دولت ترامپ (رئيس جمهور آمريکا) در صدد از بين بردن مسأله فلسطين و ممانعت از ايجاد کشور فلسطين است. دولت جديد آمريکا از شهرک سازي صهيونيست ها در کرانه باختري جلوگيري نمي کند و پايتختي قدس براي اسرائيل را تاييد مي کند. بنابراين ما اظهارات در خصوص بازگشت به ميز مذاکرات را صرفا وقت کُشي و با هدف تحميل شرايط به خود مي دانيم.
*آمريکا و ترامپ چه نقشي در تحميل سازش فلسطينيان با صهيونيست ها دارند؟
آمريکا از رژيم صهيونيستي جانبداري مي کند و در از بين بردن مسأله فلسطين شريک نتانياهو است. دولت آمريکا در جناياتي که صهيونيست ها عليه مردم فلسطين مرتکب مي شوند، مشارکت دارد. ما معتقديم که آمريکا در تجاوز و حمله صهيونيست ها به مردم و ملت فلسطين مسئوليت سنگين و بزرگي دارد. زيرا اين کشور حامي اصلي رژيم صهيونيستي است و علاوه بر تسليح صهيونيست ها و حمايت مالي از آن، در شوراي امنيت نيز از اين رژيم پشتيباني سياسي مي کند. بنابراين واشنگتن در تروريسم صهيونيستي در سرزمين فلسطين شريک است.
*کدام کشورها در صدد هستند تا مسأله فلسطين فراموش و يا به حاشيه رانده شود؟ منافع اين کشورها از اين اقدام چيست؟
هر کس که با رژيم صهيونيستي روابط خود را عادي سازي کند و براي ارتباط با اين رژيم کار و فعاليت کند و همچنين مسأله فلسطين و مردم فلسطين را حمايت نکند، موجب به حاشيه رفتن مسأله فلسطين شده است. بنابراين از کشورهاي عربي و اسلامي مي خواهيم از مقاومت و فلسطين و انتفاضه پشتيباني کنند؛ در غير اين صورت در تعلق مسأله فلسطين به جهان اسلام و عرب صداقت ندارند.
*چرا برخي کشورها و رژيم هاي عربي تلاش مي کنند ايران را به جاي صهيونيست ها به عنوان دشمن معرفي و ايران هراسي را ترويج کنند؟ علت دشمني آنها با ايران و دوستي با اسرائيل چيست؟
ايران يک کشور اسلامي است که از مردم و مسأله فلسطين حمايت و از مقاومت فلسطين نيز با پول و تسليحات پشتيباني کرده استاولا بايد تاکيد کنم که دشمن نخست امت اسلامي، صهيونيست ها هستند که قدس را اشغال کرده اند و امکان ندارد که بپذيريم ايران با رژيم صهيونيستي مقايسه شود. ايران يک کشور اسلامي است که از مردم و مسأله فلسطين حمايت و از مقاومت فلسطين نيز با پول و تسليحات پشتيباني کرده است. بنابراين به هيچ وجه نمي توان ايران را به جاي صهيونيست ها، دشمن تلقي کرد. بر همين اساس صهيونيست ها دشمن اول اعراب و مسلمانان هستند.
*روابط حماس با ايران را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ اسماعيل هنيه چه زماني به ايران مسافرت خواهد کرد؟
روابط حماس با تهران بسيار خوب است و رو به بهبودي هم قرار دارد. هماهنگي و همکاري ميان طرفين پابرجا است و ايران همچنان از مقاومت فلسطين حمايت مي کند. ما از رهبر، دولت و ملت ايران به دليل همراهي با مقاومت و انتفاضه فلسطين تشکر مي کنيم. در خصوص سفر اسماعيل هنيه به ايران هم بايد بگويم که ايشان در حال حاضر در نوار غزه تحت محاصره قرار دارند و تمام گذرگاه ها بسته است و وي نمي تواند از نوار غزه خارج شود مگر اينکه گذرگاه رفح توسط مصر به روي اسماعيل هنيه باز شود و وي بتواند سفر خود به چند کشور عربي و اسلامي در منطقه از جمله ايران را آغاز کند.
*حمايت ايران از مقاومت و حماس را با حمايت ديگر کشورهاي عربي مانند سعودي ها، قطر و يا مصر چگونه مقايسه مي کنيد؟
تمام کشورها مساوي نيستند ولي ايران بهتر از همه از مقاومت و مردم فلسطين در تمام زمينه ها حمايت مي کنداولا حمايت کشورهاي عربي و اسلامي از مسأله فلسطين با يکديگر تفاوت و اختلاف دارد. برخي کشورها مانند ايران از مقاومت فلسطين با سلاح و پول حمايت مي کنند و برخي کشورهاي ديگر نيز فقط با پول يا موضع گيري سياسي از مقاومت پشتيباني مي کنند. اين در حالي است که برخي کشورها نيز روابط خود را با رژيم صهيونيستي عادي سازي و برخي نيز به همراه صهيونيست ها عليه مسأله فلسطين توطئه مي کنند. بنابراين تمام کشورها مساوي نيستند ولي ايران بهتر از همه از مقاومت و مردم فلسطين در تمام زمينه ها حمايت مي کند. ما از تمام حاميان فلسطين تشکر مي کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای از حمله جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۱:۴۵ روز یکشنبه ۲۸ آوریل ۲۰۲۴، مرکز نظامی البغدادی را زیر آتش قرار داده و تلفاتی قطعی به آن وارد کردند.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی شب گذشته به پایگاه میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6091010

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست