Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@11:05:48 GMT

سايه سنگين رکود بر صنعت هتلداري مشهد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۰۸۱۵

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي گفت: وضعيت صنعت هتلداري دوران خوبي را سپري نمي کند و به دلايل مختلف در اوج تابستان اين صنعت در کلانشهر مشهد در رکود به سر مي برد.

محمد قانعي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کاهش ورود گردشگران عرب به مشهد ميزان اشغال تختهاي هتلهاي مشهد را هم اينک به کمتر از نصف نسبت به سالهاي گذشته رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگري آن کشور در مشهد سال 94 موجب ريزش دو سوم گردشگران عرب کلانشهر مشهد شده است.
وي ادامه داد: تا پيش از آبان 94 شرايط بسيار خوبي از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خليج فارس به ويژه عربستان و بحرين در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادي و اشتغال در اين کلانشهر شده بود.
رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي گفت: بعد از آن حوادث شمار گردشگران عرب در مشهد دست کم دو سوم کاهش يافت و ورود گردشگران کويتي نيز تحت تاثير اين ماجرا قرار گرفت.
وي افزود: همزمان با اين مساله فعاليت خانه هاي شخصي و اماکن غيرمجاز اقامتي نيز ضربات مهلکي بر صنعت هتلداري وارد کرده است.
قانعي افزايش بي رويه، بدون مطالعه و نيازسنجي در ساخت هتلهاي جديد در مشهد و افزايش شمار هتلها بيش از ظرفيت و نياز دومين کلانشهر مذهبي جهان را ديگر عامل صدمه زننده به سودآوري و فعاليت اين صنعت در مشهد ذکر و بيان کرد: فعاليت خانه هاي شخصي و اماکن اقامتي غيرمجاز و بدون نظارت دستگاههاي متولي موجب شده مالکان هتلها نيز در مشهد در رقابتي منفي خدمات خود را با پايين ترين نرخ ارائه دهند تا سرمايه آنان بيش از اين زيان نبيند.
وي ادامه داد: در کنار اين سياستها، تعديل نيروي انساني از ديگر راهکارهاي باقي مانده براي هتلداران مشهدي مي باشد که رکود حاکم بر سودآوري اين صنعت آن را رقم زده است.
رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي گفت: سرمايه گذاري در صنعت هتلداري و حتي ماندگاري سرمايه بخش خصوصي در قالب اين صنعت ديگر توجيه اقتصادي ندارد. ساخت کمترين هتل با پائين ترين درجه نيازمند حداقل 250 ميليارد ريال سرمايه گذاري است.
وي افزود: هم اکنون 60 درصد گنجايش هتلهاي مشهد تکميل شده در حالي که اين درصد مي بايست افزون بر 75 درصد باشد لذا هم اينک هتلها در اين شهر با کمترين ميزان اشغال ممکن در فصل تابستان مشغول فعاليت هستند.
35 هزار نفر در سطح کشور در بخش هتلداري شاغل هستند. سالانه سه ميليون گردشگر خارجي و 25 ميليون گردشگر داخلي به مشهد سفر مي کنند. گنجايش اسمي پذيرش هتلهاي مشهد 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به 75 هزار نفر نيز مي رسد.
214 هتل در مشهد فعاليت دارند. خراسان رضوي با 52 درصد واحدهاي اقامتي دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذير در مجموع هزار واحد از اين مراکز اقامتي را در خود جاي داده است.
کانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع و فوري به اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: آرزو جاوداني **انتشاردهنده: حسين کريم زاده
7496/1858



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود