Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن پرداخته می شود.

*دولت حتی پول یک لاستیک اتوبوس هم به شهرداری نداده است/ با رفتار سیاسی شهر را اداره نکردیم

شهردار تهران گفت: بدون تردید بنده و مجموعه مدیریت شهری هیچگاه این شهر را با رفتارهای سیاسی اداره نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بدون تردید ما با فساد مخالف هستیم نه سینما، به همین دلیل بزرگترین پردیس تئاتر را در شهر تهران ساختیم و آن را به مردم شهر تهران تقدیم کردیم.

*سوله‌های بحران را تغییر کاربری نداده‌اند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به موضوع واگذاری سوله‌های مدیریت بحران به بخش خصوصی، گفت: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده است و همه این سوله‌ها برای بحران آماده هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که سوله‌های بحران ساخته شدند بخشی از آنها بلااستفاده بود، به همین دلیل با مجوز شورای شهر برخی از این سوله‌ها را برای استفاده بانوان به مجموعه ورزشی تبدیل کردیم اما تجهیزات برای بحران در این سوله‌ها وجود دارد.

*بحران مدیریت در مدیریت بحران کشور

محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: قانون بحران برای مدیریت بحران در سال 87 به صورت آزمایشی به تصویب رسید در حالی که امروز با گذشت 9 سال از این قانون هنوز دچار بی‌قانونی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران با همکای متخصصان در حوزه بحران‌ و همچنین سازمان‌های بین‌المللی توانست به جایگاه فعلی خود دست یابد، گفت: نمی‌دانم چرا بحران در پشت تریبون‌ها فراموش می‌شود، به گونه‌ای که در پشت تریبون‌ها قرار می‌گیریم فراموش می‌کنیم خطاب به چه کسی صحبت می‌کنیم.

*تهران تاب زلزله‌ 6 ریشتری را ندارد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهر تهران یک شهر بحرانی است که در مواقع بحران دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیل بحرانی است که در برخی از عملیات‌ها انسان‌ها وضعیت آن را تشدید و یا از تلفات و خسارات آن می‌کاهند، گفت: شهر تهران باید با برنامه ریزی رشد کند، چرا که در طی سال‌های گذشته اطراف شهر تهران روستاها رشد کردند به گونه‌ای که در مواقع بحرانی شرایط برای امدادرسانی بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

*تسویه حساب‌های حزبی را در مدیریت بحران دخیل نکنیم

احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، گفت: مدیران نباید عیب‌جویی، اتهام زایی، دلیل تراشی و تسویه حساب‌های گروهی، حزبی و سیاسی را در مدیریت بحران دخیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سازمان‌ها حتی کوچک‌ترین اطلاعات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار نمی‌دهند، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک لایحه مدیریت یکپارچه سازی اطلاعات در شهر تهران دست یابیم، به همین منظور همچنان در بحث صف بندی تقسیم وظایف دچار اشکال هستیم.

* مدیریت یکپارچه شهری آینده بهتری برای تهران رقم می‌زند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که ارسال شده،‌ انتخابات بعدی شورایاری‌ها در تهران برگزار نمی‌شود که این مایه تأسف است.

وی خاطرنشان کرد: برای بعضی از افرادی که آمال و آرزوهایشان خارج است نیز می‌گویم اگر فلان شخصیت خارجی وارد کشور می‌شود، می‌گوید تهران قابل مقایسه با شهرهای خاورمیانه نیست و باید با شهرهای اروپایی مقایسه شود، حال اگر تهران را سوخته بدانند، پس چه چیزی را تحویل خواهید داد.

عده‌ای نسبت به اقدامات شهرداری بی‌انصافی می‌کنند

علیرضا جاوید معاون فنی عمران شهرداری تهران گفت: عده‌ای نسبت به آن چه که در 12 سال گذشته در شهرداری تهران انجام شده بی انصافی می‌کنند و تحولات را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه نیمی از زیرساخت‌های انجام شده در شهر تهران طی 12 سال گذشته بوده است، تأکید کرد: از سال 45 تا 84 تنها نیمی از زیرساخت‌های شهری انجام شده بود و شهرداری تنها طی 12 سال آن را تکمیل کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان