Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دفتر ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان درخصوص اظهارات اشرف غنی، رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد. بعد از اینکه احمد ایشچی، والی سابق جوزجان ژنرال دوستم و محافظانش را هشت ماه پیش به بدرفتاری جنسی و آدم‌ربایی متهم کرد، دادستان کل افغانستان پرونده‌ای در مورد این قضیه تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان آمده است: نظر به ادعای مدعی (احمد ایشچی) در مورد پرسش از یک تعداد سرباز به خاطر روشنی قضیه مطروحه همکاری صورت گرفته که این موضوع در اداره دادستانی تحت بررسی قرار گرفته و محول محاکمه شده است که هیچ ربطی به شخص معاون اول ریاست جمهوری ندارد."

روز سه شنبه وقتی از رئیس‌جمهوری افغانستان درباره این پرونده پرسیده شد، او گفت: درباره شخصیت‌های سیاسی سخن نخواهد گفت و ابراز نظر درباره این پرونده در صلاحیت دادستانی و قوه قضائیه افغانستان است. غنی تأکید کرد مسأله دوستم قضایی است و او با اجازه دادستانی افغانستان به ترکیه سفر کرده است.

مقام‌های دادستانی کل افغانستان امروز از سپردن پرونده عبدالرشید دوستم، به دادگاه خبر دادند. به گفته آنها، دادستانی کل با بی‌طرفی کامل تحقیقات را در این پرونده تکمیل کرده و آن را حدود یک ماه پیش به دادگاه مربوطه سپرده است.

پیش از این، دادستانی کل افغانستان از عبدالرشید دوستم خواسته بود برای پاسخ‌گویی در مورد ادعای احمد ایشچی به دفتر دادستانی کل حضور یابد. دادستانی کل همچنین به وزارت کشور افغانستان دستور داده بود تا ۹ محافظ شخصی ژنرال دوستم را در ارتباط با اتهام‌های مطرح شده از سوی آقای ایشچی، بازداشت کند.

سخنگویان ژنرال دوستم اتهام‌های آقای ایشچی را رد کرده‌اند و گفته‌اند که علیه معاون اول رئیس جمهوری افغانستان "توطئه سیاسی" صورت گرفته است.

کاردار ویژه سفارت امریکا در کابل، نیز در یک نشست خبری گفت دولت امریکا، جامعه جهانی و مردم افغانستان از انجام تحقیقات درباره پرونده آقای دوستم حمایت می‌کنند. او همچنین گفت از گام‌هایی که در این زمینه ممکن برداشته شود، نیز حمایت خواهند کرد.

ژنرال دوستم ماه‌ها پس از عدم حضور در دفتر کارش، تقریبا دو ماه پیش عازم ترکیه شد. نزدیکان آقای دوستم گفتند او برای مداوای بیماری به ترکیه رفته است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

وی مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • برنامه جدید دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان