Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی ازاساسی ترین اعتقادات مسلمانان مساله حجاب وپوشش بانوان است، حجاب به معنای پوششی که زن را از دنیای مرد جدا می کند براساس یک وظیفه اسلامی وبه عنوان یک دستوردینی برهر فرد مسلمانان به عنوان یک فریضه واجب شده است.
عفاف وحجاب در جامعه اسلامی ازاهمیت ویژه ای برخوردار هستند ودر شرع مقدس اسلام نیز آیات وروایات بسیاری درمورد رعایت این 2 مقوله برای آقایان وبانوان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عقیده کارشناسان داشتن حجاب اگرچه امری ظاهری محسوب می شود ولی دراصل این یک مولفه مهم برای حفظ وحراست از شخصیت، کرامت ومقام یک فرد مسلمان دراجتماع است رعایت این 2 فاکتورمهم باعث می شود که فرد با حجاب ازهرگونه تعرض درامان بماند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت سپاه بروجرد گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری امر به معروفی مانند حجاب وعفاف ونهی از منکری مانند بد حجابی یک عمل انقلابی است و هر فرد وخانواده ای باید اطرافیان خود را به رعایت این مسائل راهنمایی کند.
با توجه به اینکه ترویج پدیده بد حجابی در شهر بروجرد به سرعت در حال رشد است خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بروجرد اقدام به برگزاری این میزگرد با حضورکارشناسان کرد.

** حجاب پدیده ای متاثر از مسائل سیاسی، اجتماعی وفرهنگی است
حجت الاسلام علاء دولتشاهی افزود: حجاب پدیده ای متاثراز مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اقلیمی و فرهنگی است که باید سیاسیون مسئولان، فرهنگیان وهمه مردم در این عرصه وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
وی بیان کرد:هر فرد مسلمان ومعتقد به اسلام وقرن باید با حرکت های اجتماعی درراستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی گام بردارد.
وی با اشاره به حرکات دشمن در راستای اشاعه فرهنگ بد حجابی و بی حجابی درجامعه اظهارکرد: ایران اسلامی در عرصه ای از تاریخ با کشورهای استکباری و استعماری در جنگ سخت بود که با رشادت فرزندان انقلاب بر تمام توطئه های آنها فائق آمده و پیروزشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت سپاه بروجرد تاکید کرد: امروزه این کشورها تغییر رویه داده و با جنگ نرم به سمت ملت ایران آمده اند دشمنان آرام و بیصدا توطئه ای را برای از بین بردن ارزش های جامعه اسلامی آغاز کرده اند.
دولتشاهی ادامه داد: همگان باید ضمن تقویت پایه های اعتقادی و دینی در بین خانواده ها در راستای نهادینه سازی فرهنگ حجاب وعفاف اقدام کنند زیرا اگر این فرهنگ در اجتماع نهادینه شود جنگ نرم، توپ و تانک توان وارد کردن خلل در آن را ندارد.
وی گفت: دشمنان به دنبال آندلسی کردن جامعه اسلامی هستند آنها می خواهند ارزش های انسانی اجتماع ملسمانان را از بین ببرند کشیش های اندلسی در زمانی به جای ترویج فرهنگ، برهنگی و بی عفتی را گسترش دادند و ایمان مردمانشان متزلزل شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت سپاه بروجرد اضافه کرد: کشیش ها درجامعه مسیحیت 70هزارتن هستند که ازبین این تعداد یک کشیش برای ازبین بردن اسلام و کشاندن جامعه اسلامی به فساد و بی بندوباری برنامه ریزی می کنند.
حجت الاسلام دولتشاهی افزود: بین تهاجم و تبادل فرهنگی تفاوت فراوان وجود دارد تهاجم برای انقراض یک جامعه بوده و اولین گام بیگانگان برای استثمار کردن و گسترش فساد و مهمترین ابزاردشمن است.
وی ادامه داد: رژیم پهلوی برای ازبین بردن هویت ملی تلاش زیادی کرد و امروز نیز دشمن با تبلیغات گسترده ترویج شبکه های ماهواره ای، راه اندازی شبکه های مجازی با ارائه مدهای غربی و تنوع و تحول پوششی از نظرطراحی و لباس در راستای ترویج فرهنگ ابتذال غرب تلاش می کند.
دولتشاهی مهمترین علت ترویج بدحجابی در جامعه راعدم هماهنگی بین نهادهای مسئول عنوان کرد و گفت: همه نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ارشاد، نهاد فرهنگی سپاه همه و همه باید با ارائه برنامه مدون و مدام در راستای ترویج فرهنگی غنی حجاب و عفاف به صورت ریشه ای و اساسی گام بردارند تا زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان را به فرهنگ غنی حجاب فراهم نمایند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج گفت: بهبود وضعیت بیمار حجاب و عفاف در جامعه امروز مستلزم سرمایه گذاری ریشه ای و اعتقادی است.
حجت الاسلام علا دولتشاهی افزود: اثرات حجاب و عفاف دراولین مرحله به نفع خود فرد است و بعد ازآن جامعه سالم می ماند.
به گفته وی دانشگاهها و مدارس برنامه خاصی برای شناساندن حجاب و عفاف به مخاطبان خود ندارند و این موضوع باعث شده که حجاب و عفاف در دانشگاه و مدارس به فراموشی سپرده شود.
وی اظهار کرد: باورمزایای حجاب در جامعه نیاز به یک کار فرهنگی عمیق و کارشناسی دارد، لذا ایجاد باورعمومی در جامعه و تبلیغات گسترده در مورد حجاب و ایجاد انگیزه در بانوان یکی از راههای مهم در حفظ حجاب است.
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم حجاب را در جامعه گسترش دهیم باید محصولاتی که حجاب بانوان را تکمیل می کند با قیمت مناسب عرضه شود.
حجت الاسلام دولتشاهی افزود: کارشناسان مرتبط با مسئله حجاب وعفاف با طراحی مدلهای حجاب برای بانوان می توانند به گسترش آن در جامعه کمک کنند.

** ادیان مختلف به رعایت عفاف وحجاب دربین پیروان خود هستند
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد ضمن انتقاد از وضعیت بدحجابی در شهرستان بروجرد گفت: حجاب ازضروریات دین است ونه تنها در اسلام بلکه در دیگرادیان مختلف به رعایت این مهم نیزتاکید شده است.
حجت الاسلام محمد صادق جعفرپورافزود: حجاب یک موضع اعتقادی است و افرادی که دارای اعتقادات قوی هستند به حجاب معتقد بوده و این مقوله را رعایت می کنند.
وی تاکید کرد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که پوشش زنان در ادیان گذشته هم، نه تنها اجباری بوده، که بسیارسختگیرانه هم اِعمال می‌شده است.
درانجیل، تورات وتلمود نیز درموارد فراوان، بر وجوب حجاب و پوشش تأکید و پیروانش را به پاکدامنی و تنزه از هوسرانی فراخوانده است والبته همه اینها با هدفی است که گفته شد.
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: درخیابان های شهرستان بروجرد شاهد افراد بد حجاب و رواج پدیده بی حجابی هستیم که این مهم امروزه با توجه به اینکه زنان محجبه بیشتردرخانه هستند نمود بیشتری پیدا کرده است.
حجت الاسلام جعفر پورتاکید کرد: بانوان محجبه درمناسبت های خاص مانند راهپیمایی های روزقدس و 22بهمن و مراسمات مذهبی به خیابان آمده که باید این افراد تردد بیشتری در خیابان های بروجرد داشته باشند.
وی اظهار کرد: متاسفانه دولت های قبل اقدام مثبتی درمقوله فساد و ترویج فرهنگ حجاب وعفاف خوب عمل نکرده اند که این امر موجب شده تا دشمن برای این مهم برنامه ریزی نماید.
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد ادامه داد: ملت ایران باید بدانند که پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون بانوان محبجه آن زمان هستیم که هم گام با مردان تلاش کردند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیزبا حمایت خود از رزمندگان در پشت جبهه شهدای جنگ تحمیلی را تربیت کردند.
حجت الاسلام جعفر پورافزود: حجاب محدویت نیست بلکه مصونیت و یک ارزش که به کرامات انسانی می افزاید که زن و مرد ندارد و موجب استحکام بنیان خانواده و ارائه خدمات بهتردرجامعه می شود، ارزش، احترام و شخصیت زن درسایه حجاب تامین می شود.
وی یادآور شد: جامعه امروزازحرکت های ارزشی برای تحکیم حجاب و عفاف خالی است که مسئولان ومتولیان امر باید در این راستا اقدام کنند.

** رعایت عفاف وحجاب یکی ازمطالبات مردم جامعه اسلامی است
مسئول جامعه بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بروجرد گفت: رعایت عفاف وحجاب یکی ازمطالبات آحاد مختلف مردم ایران به خصوص بانوان محجبه است که مسئولان باید حرکت های ارزشی را درجهت اصلاح الگوی حجاب درجامعه انجام دهند.
نسرین فائزی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش از تربیت دینی فاصله گرفته ودانش آموزان الگویی برای درک حجاب وعفاف درمدارس پیدا نمی کنند.
وی اظهار کرد: خانواده و مدرسه به عنوان اولین نهادهایی هستند که درتحکیم حجاب وعفاف موثرمی باشند براین اساس باید برنامه هایی مدون باید برای خانواده ها ودانش آموزان در مدارس تهیه شود.
مسئول جامعه بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بروجرد اضافه کرد: با توجه به اینکه حجاب نقش بسزایی درسالم سازی جامعه دارد می طلبد که همه دستگاه های ذیربط دررابطه با مسئله حجاب پای کار باشند و با کار فرهنگی و آگاهی بخشی اهمیت حجاب و عفاف را به جامعه نشان دهند.
فائزی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف درعصر ما یک رویکرد و اندیشه است گفت: حجاب و عفاف مقوله ای است که زن و مرد به آن نیاز دارد که بنیان خانواده را شکل داده و حفظ کنند.
مسئول جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: حجاب در طول تاریخ وجود داشته وهمواره زنان و مردان از آن به عنوان یک پوشش استفاده می کردند ولی درطول تاریخ با ورود فرهنگ غرب به کشورهای مسلمان به خصوص ایران باعث شد که حجاب را برای زنان محدویت تلقی کنند.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از زن مسلمان و محجبه یک الگوی واقعی به جهان معرفی کرد که این الگو به مزاج دشمنان نظام خوشایند نیامد وهمواره در صدد تخریب و نابودی آن برآمدند.
وی اضافه کرد: دشمن با جنگ نرم اقدام به متلاشی کردن بنیان خانواده کرد و به وسیله وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت در صدد ترویج فرهنگ غرب و برهنگی درجامعه شده است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نرم زن و دختر مسلمان را مورد هجمه قرار دادند گفت: ساخت برنامه های مختلف و صرف هزینه های هنگفت در راستای ابتذال زن ایرانی و پخش آن از رسانه های ماهواره ای یکی از اقدامات دشمن برای کمرنگ کردن مقوله حجاب وعفاف بود.
فائزی افزود: دشمن با توطئه ها و ترفندهای مختلف در کمرنگ کردن حجاب و عفاف بانوان موفق عمل کرده و متاسفانه وضعیت حجاب و عفاف برخی از بانوان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با اشاره به اینکه برگرداندن حجاب وعفاف به جامعه و آشنا شدن نسل جوان و نوجوان با این مقوله مستلزم اجرای کار فرهنگی مداوم است گفت: شناساندن زیبایی های حجاب وعفاف به دختران و بانوان جامعه نیاز به یک خلاقیت بالا دارد که این امر درمرحله اول از خانواده باید شروع شود.
مسئول جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: رعایت حجاب وعفاف ازسوی بانوان درجامعه باعث می شود مردان نیزسالم بمانند و بنیان خانواده حفظ شود.
فائزی با اشاره به اینکه درهفته حجاب و عفاف 6 ایستگاه در سطح شهر بروجرد و درخیابان های پر تردد برای تقدیم گل و محصولات فرهنگی به همه بانوان ایجاد شده است گفت: در ایستگاه های حجاب و عفاف بانوان محجبه با تقدیم گل و محصولات فرهنگی به بانوان به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تاکید می کنند.
7190/7273/6052 خبرنگاران: علیرضا سلیمانی روزبهانی - آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در جلسه شورای فرهنگی با محور هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در این واحد دانشگاهی اظهار کرد:  پرداختن به مقوله حجاب و عفاف از مهم‌ترین ارکان در سعادت و تعالی یک جامعه به شمار می‌آید و برای ساختن جامعه‌ای متعالی رعایت شئونات اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در آن جامعه از اهم وظایف افراد آن جامعه است که باید همگان این اصل مهم را در سرلوحه امورات زندگی فردی و اجتماعی خویش قرار دهند.

دانشگاه سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم

امام جمعه میاندوآب نیز دانشگاه را به‌عنوان سنگر فرهنگ و دانش در برابر جنگ نرم و فرهنگ تحریف شده غرب برشمرد و گفت: تدوین و ارائه برنامه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدون دارد و مشارکت مردمی در این حوزه بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده افزود: برای نظم دهی به اصول و قواعد فرهنگی در ترویج فرهنگ اسلامی و برخورد با بی‌حجابی و رفتار‌های ضد ارزشی استفاده از ظرفیت‌های مساجد، نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها و نیز برگزاری همایش‌های فرهنگی بسیار مهم و باید در سرلوحه برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌ها قرار گیرد.

سرمست چوپان‌نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی میاندوآب نیز با استقبال از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب که برای نخستین‌بار این مهم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد،‌ تأسیس این مرکز را گامی مهم در همکاری با این نهاد ارزشمند و یادگار بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و کمک به قشر کم‌درآمد و بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل در خانه علم مردمی را از اهم واجبات و یک تکلیف مهم الهی و انسانی برشمرد.

به گزارش آنا؛ همکاری و هماهنگی برای تأسیس مرکز نیکوکاری در دانشگاه، برگزاری همایش برای بزرگداشت سالروز شهادت آیت اله مطهری و تجلیل از استادان دانشگاه، برگزاری اردوی علمی، فرهنگی و کوهنوردی برای استادان، کارکنان و دانشجویان واحد، اعطای تخفیف شهریه و تشویق از دانشجویانی که حجاب و عفاف را در دانشگاه رعایت می‌کنند، برگزاری منظم نماز جماعت در واحد، برگزاری مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان با محور غزه و جبهه مقاومت، برگزاری کارگاه مشاوره فرهنگی ویژه خانواده دانشگاهیان از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است